- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Kipek von Chojna w 28 Kwietnia 2010, 23:13:45
-
Jak prawidłowo powinienem mieć ustawioną rękojeść hamulca zasadniczego (pociągu) przy jeździe lokomotywą luzem?
A: odcięty (za napełnieniem uderzeniowym) (, i 9)
czy
B: jazda (4)
Hamujemy oczywiście hamulcem dodatkowym (bo niby działa sprawniej niż zasadniczy podczas jazdy luzem) ?
Pozdrawiam.
(Z rozpędu może zły dział. Jeśli moderator uzna, za właściwe, proszę o przeniesienie do działu "Pomoc doraźna" i skasowanie tej linijki)
-
B: jazda.
-
Skoro temat o hamowaniu to jak się powinno hamować lokomotywą wraz z kilkoma wagonami ? Umiem hamować ale nie mam pewności czy robię to dobrze.
-
Hamujemy oczywiście hamulcem dodatkowym (bo niby działa sprawniej niż zasadniczy podczas jazdy luzem) ?
Dodatkowy działa sprawniej jeśli jedziemy samą lokomotywą, ponieważ wpuszcza powietrze z przewodu zasilającego bezpośrednio do cylindrów z pominięciem zaworu rozrządczego lokomotywy.
Skoro temat o hamowaniu to jak się powinno hamować lokomotywą wraz z kilkoma wagonami ? Umiem hamować ale nie mam pewności czy robię to dobrze.
Myślisz, że na forum nauczysz się hamować?
-
Myślisz, że na forum nauczysz się hamować?
Nie nauczę się przez teorię, miałem nadzieje że jakoś mniej/więcej ktoś opisze jak się prawidłowo hamuje. W maszynie umiem hamować lecz nie wiem czy tak się hamuje na prawdę. Jechałem 3 razy w kabinie siódemki ale nie zwróciłem na to uwagi...
-
W maszynie umiem hamować lecz nie wiem czy tak się hamuje na prawdę.
W takim razie opisz swój sposób hamowania, bo narazie nic o nim nie wiadomo.
BTW: chyba już nie ten temat.
-
więc tak. jak jadę na pozycji hamulca 4 czyli jazda to hamuję tak do trzech kliknięć klawisza 3. Jak za mocno to biorę np. jedna pozycja w górę lub dwie. Zaczynam luzować dopiero po zatrzymaniu się na stacji/przystanku. Oczywiście przy zwolnieniu nie zatrzymuje się tylko naciskam, i do tego jeszcze klawisz 6.
-
Zaczynam luzować dopiero po zatrzymaniu się na stacji/przystanku. Oczywiście przy zwolnieniu nie zatrzymuje się tylko naciskam, i do tego jeszcze klawisz 6.
Powinieneś zacząć luzować dużo przed zatrzymaniem żeby ludzie w wagonach zębów nie pogubili :) Teoretycznie w momencie zatrzymania cały skład powinien być wyluzowany, choć nie jest to łatwe i wymaga dużo praktyki.
Klawisz 6 luzuje lokomotywę, więc używaj go wtedy, kiedy za mocno przyhamowałeś i widzisz, że skład już nie zdąży wyluzować zanim osiągniesz prędkość zwolnienia, oczywiście wtedy razem z luzowaniem lokomotywy daj na kilka sekund falę (w zależności od składu).
Takie jest moje zdanie, różni ludzie mogą mieć różne sposoby, więc nie należy traktować tego jako jakiś wyznacznik.
-
jadę na pozycji hamulca 4 czyli jazda
Dotąd robisz to dobrze :)
to hamuję tak do trzech kliknięć klawisza 3. Jak za mocno to biorę np. jedna pozycja w górę lub dwie.
Zazwyczaj się hamuje tak, by kran był przechylony do połowy, czyli od '4' dwie pozycje na dół ('5' na numerycznej). Poniżej tej wartości hamowanie jest mocne.
Zaczynam luzować dopiero po zatrzymaniu się na stacji/przystanku. Oczywiście przy zwolnieniu nie zatrzymuje się tylko naciskam, i do tego jeszcze klawisz 6.
W takim wypadku pasażerownie czują mocne szarpnięcie jak się zatrzyma pociąg. Dobrze jest zacząć luzować przy 25-20 km/h i dohamować pomocniczym.
-
Dzięki za rady. Postaram się jakoś nauczyć hamować lepiej bez szarpnięcia. I mam pytanie. Czy jadąc z prędkością 100km/h i wjeżdżam w stacje to hamuje klawiszem 5 i dalej żeby się wyrobić przed S1?
-
Wszystko zależy od składu i odległości, na której masz się wyrobić.
-
dohamować pomocniczym.
A to czasem nie szarpie wtedy składem w przód i tył jak sprężyna bo się od loka odbija? Bo tak maszyniści na os. z Żyliny do Katowic często robią.
-
Eeee, sam tak hamowałem i żadnego szarpania nie było (12 i 9 wagonów na haku), a zatrzymanie się było bardzo przyjemne.
-
A to czasem nie szarpie wtedy składem w przód i tył jak sprężyna bo się od loka odbija? Bo tak maszyniści na os. z Żyliny do Katowic często robią.
Jak jest dobrze skręcony skład z lokomotywą i tylko delikatnie przyhamujesz żeby zbić prędkość np. od 5 km/h do 0 to nie ma żadnych szarpnięć.
« Dodano: 29 Kwietnia 2010, 17:04:41 »
Czy jadąc z prędkością 100km/h i wjeżdżam w stacje to hamuje klawiszem 5 i dalej żeby się wyrobić przed S1?
Zależy od odległości do semaforów z miejsca w którym zaczynasz hamować, od tego ile lokomotywa spuszcza z przewodu oraz od tego jak hamuje skład. Nie ma metody na hamowanie, to trzeba wyczuć.
-
Dlatego właśnie należy wykonać hamowanie kontrolne, żeby "poczuć skład".
-
Robię kontrolne ale jakoś tego niestety nie wyczuwam ;/ W realu jak jechałem kiblami to wyczułem tylko jednego EN57-1001... Będę próbował metodą prób i błędów, ale dziękuje ze wasze wypowiedzi. Przydadzą się :)
-
Powiem tak: ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć :D Oczywiście prowadzenie składu to zupełnie coś innego niż prowadzenie wirtualnej lokomotywy, niemniej jednak, jeżdżąc dużo jednym składem po jednej scenerii robiłem swego czasu ograniczenia na pamięć z dokładnością do kilkunastu metrów (w tym wjazd w ograniczenia składem wyluzowanym).
-
Ja w symulatorze przy prędkości 120 km/h naciskam 5 i zwalniam do momentu aż osiągnę ~20 km/h i wtedy daję kran na jazdę (na EU07). Przy ~6 wagonach na haku kamera nie ląduje na przedniej szybie tak jak w przypadku gdybym hamował bez luzowania i zatrzymuję się przed wskaźnikiem zatrzymania czoła pociągu. (oczywiście rozpoczynam hamowanie za znakiem "Przystanek osobowy w odległości drogi hamowania")