- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: cmst-POZNAN w 13 Kwietnia 2010, 21:09:47
-
Dziś przyjechały do Poznania nowe lokomotywy ES64 F4M,jest to pięć sztuk wydzierżawionych przez IC od MRCE-Dispolok
-
Masz może jakieś fotki ? I czy to na pewno IC bo z tego co wiem to MRCE-Dispolok chyba dla PR-ów na pociągi Regio
-
Na pewno dla IC. Rzecznik spółki mówił o tym w kolej tv.
-
Przyprowadziliśmy je dziś z Frankfurtu/Oder.do Poznania,a nasza EU43-001 z poc.27003 pojechała do Berlina na szkolenia maszynistów DB
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f14a85093a910514.html
-
E189-452 i 455 są w PR - dziś widziane w Poznaniu.
-
http://www.youtube.com/watch?v=q4DkWkjL1B8&playnext_from=TL&videos=Tw9CKAk-Yd8&feature=sub (http://www.youtube.com/watch?v=q4DkWkjL1B8&playnext_from=TL&videos=Tw9CKAk-Yd8&feature=sub)
EDIT:http://www.youtube.com/watch?v=f_0_XSJTEtU&playnext_from=TL&videos=NgEdSQEVYIo&feature=sub (http://www.youtube.com/watch?v=f_0_XSJTEtU&playnext_from=TL&videos=NgEdSQEVYIo&feature=sub)
-
Czy to są również wersje towarowe, które w Polsce mają Vmax=140?
-
Czy to są również wersje towarowe, które w Polsce mają Vmax=140?
Nie ma wersji towarowych/pośpiesznych on ma poprostu w Polsce legalizacje na 140km/h
-
One mają prędkość konstrukcyjną 140 km/h.
-
Sam znalazłem odpowiedź na swoje pytanie: http://en.wikipedia.org/wiki/EuroSprinter :)
Nie ma wersji towarowych/pośpiesznych on ma poprostu w Polsce legalizacje na 140km/h
I jest podział na: towarowe, uniwersalne i prototypy. Patrz link.
-
ElektrowózPrototyp09? dobre :D
-
Więc tak, w tej chwili IC ma 5 sztuk E189 151,152,153,154,155 w tak zwanej wersji VM (wielosystemowa, cztery pantografy) prędkość max 140 km/h. Dobrze by było jak otrzymały by polskie oznaczenia.
-
ElektrowózPrototyp09? dobre :D
EP09 to oznaczenia polskie, a ES64F4 to oznaczenia Simensa bodajże... Na pewno nie odnoszące się w żaden sposób do polskich loków...
-
Takie oznaczenia ma Siemens. Stoi dziś we Wrocku taki model, tylko przydziału nie ma jaka spółka.
-
Przecie widać, że ITL Polska ;-)
-
Dobrze by było jak otrzymały by polskie oznaczenia.
Już mają - EU45.
-
A nie EU11? W pracy dostaliśmy pismo że simensy nasze regionalne mają oznaczenie EU11. I np. Nr seryjny 475 czu jakiś tam to jest np 501 itd. Husarze mają EU44..A wielo systemowe simensy Ick-ów nie wiem jakie maja oznaczenia bo polecenia jeszcze nie dostaliśmy, ale z całym szacunkiem kolega wyżej sie myli.
-
A nie EU11?...ale z całym szacunkiem kolega wyżej sie myli.
EU11 dotyczy lokomotyw dla PR ponieważ są w wersji VP czyli na zasilanie tylko 3kV i mają tylko dwa pantografy. Natomiast lokomotywy IC są w wersji VM czyli wielosystemowej dlatego EU45.
-
A wielo systemowe simensy Ick-ów nie wiem jakie maja oznaczenia bo polecenia jeszcze nie dostaliśmy, ale z całym szacunkiem kolega wyżej sie myli.
Takie oznaczenia nadało im PKP Intercity, ja tylko stwierdzam fakt, a nie wnikam w ich poprawność :)
« Dodano: 20 Kwietnia 2010, 08:26:05 »
EU11 dotyczy lokomotyw dla PR ponieważ są w wersji VP czyli na zasilanie tylko 3kV i mają tylko dwa pantografy. Natomiast lokomotywy IC są w wersji VM czyli wielosystemowej dlatego EU45.
Dokładnie o to chodzi.
-
Na blogu znalazłem takie info ;)
"Więcej nowoczesnych lokomotyw w PKP Intercity
Od 15 kwietnia, w parku taborowym spółki PKP Intercity pojawiły się kolejne lokomotywy produkcji Siemensa. Tym razem jest to 5 Eurosprinterów ES64F4, które zostały wyleasingowane od niemieckiej spółki MRCE Dispolok. To kolejny krok w kierunku zapewnienia najwyższego standardu jakości obsługi naszych pociągów. Lokomotywy te będą obsługiwały połączenia Berlin-Warszawa-Express oraz EN Jan Kiepura."
-
Znowu żółwie. Lokomotywy typowe do obsługi pociągów towarowych...Jazda 140 km/h -straszna rewelcja..
-
Znowu żółwie. Lokomotywy typowe do obsługi pociągów towarowych...Jazda 140 km/h -straszna rewelcja..
Nie mogli już wypożyczyć Traxxów i wnieść wniosek do UTK o podniesienie homologacji na 160km/h ? Co z tego że loka nie trzeba zmieniać na granicy jak dojeżdża z opóźnieniem O_o
-
Co z tego że loka nie trzeba zmieniać na granicy jak dojeżdża z opóźnieniem O_o
I co, myślisz, że opóźnienie to z powodu Vmax=140 ? Na pewno nie, aż tak dużo 160km/h na E20 nie ma, poza tym dochodzą rezerwy czasowe i większa moc Siemensa.
-
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406403&lang=1
-
I co, myślisz, że opóźnienie to z powodu Vmax=140 ? Na pewno nie, aż tak dużo 160km/h na E20 nie ma, poza tym dochodzą rezerwy czasowe i większa moc Siemensa.
Przy obecnie wyśrubowanych czasach przejazdu na CMK myślę, że jazda z maks. 140 km/h przy pociągu mającym rozkładową 160/150 km/h ma to bardzo istotne znaczenie.
-
Przy obecnie wyśrubowanych czasach przejazdu na CMK
No ale te lokomotywy po CMK nie jeżdżą i jeździć nie będą.
-
Tyle, że lokomotywa konstrukcyjnie zaprojektowana do 140 km/h spokojnie może przed dłuższy czas jeździć 155 km/h i nic się jej nie stanie. Szczególnie jeśli jest nowa.
-
Tyle, że lokomotywa konstrukcyjnie zaprojektowana do 140 km/h spokojnie może przed dłuższy czas jeździć 155 km/h i nic się jej nie stanie. Szczególnie jeśli jest nowa.
Oczywiście ale w Polsce ma prędkość konstrukcyjną 140 km/h i wątpię żeby maszyniści jeździli szybciej.
-
Tyle, że lokomotywa konstrukcyjnie zaprojektowana do 140 km/h spokojnie może przed dłuższy czas jeździć 155 km/h i nic się jej nie stanie. Szczególnie jeśli jest nowa.
Nie wolno przekraczać szybkości konstrukcyjnej lokomotywy i nie ma znaczenia czy jest nowa czy stara!
« Dodano: 23 Kwietnia 2010, 12:40:24 »
Przy obecnie wyśrubowanych czasach przejazdu na CMK myślę, że jazda z maks. 140 km/h przy pociągu mającym rozkładową 160/150 km/h ma to bardzo istotne znaczenie.
Ja mówię o E20, bo na tę trasę zostały te lokomotywy wydzierżawione.
-
Nie wolno przekraczać szybkości konstrukcyjnej lokomotywy i nie ma znaczenia czy jest nowa czy stara!
Taaa, jasne...
-
Nie wolno przekraczać szybkości konstrukcyjnej lokomotywy i nie ma znaczenia czy jest nowa czy stara!
Powiedz to wszystkim mechanikom jeżdżącym EU07 po CMK...
-
Nawet jeśli to po taśmie by wyszło że przekroczył i byłby odsunięty na jakiś czas
-
Nawet jeśli to po taśmie by wyszło że przekroczył i byłby odsunięty na jakiś czas
Niekoniecznie by go usuneli z jazdy, ja byłem świadkiem kilkukrotnym jak mechanik miał wjazd w stację 40Km/h a wjechał sobie 100km/h i jeździł cały czas, nikt się o to nie czepiał, gorzej gdyby się ktoś rzucił zaraz za tym semaforem wskazującym to 40km/h bo wtedy by pewnie poszedł siedzieć...
-
ja byłem świadkiem kilkukrotnym jak mechanik miał wjazd w stację 40Km/h a wjechał sobie 100km/h
No to by miał wesoło, jakby była zwrotka przerzucona. Może to nie było S13 (Rys.1 - wjazd na 40 km/h) tylko S9 (Rys.2), czyli wjazd na 100 km/h a następny S1.
Rys.1 - http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/semafory-s/s13.gif
Rys.2 - http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/semafory-s/s9.gif
Koledzy, tylko wyjaśniam, bo robi się OT.
-
No to by miał wesoło, jakby była zwrotka przerzucona. Może to nie było S13 (Rys.1 - wjazd na 40 km/h) tylko S9 (Rys.2), czyli wjazd na 100 km/h a następny S1.
Rys.1 - http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/semafory-s/s13.gif
Zwrotka (anglik) był przeżucony 1km od tego semafora w prawo na stację a jeszcze dodam że w oddali (ok. 500m) od tego semafora jest ograniczenie do 30km/h ze względu na okręg zwrotniczy...
Także jak mechanik hamuje to odrazu na styk z tym ograniczeniem 30km/h..... i dopiero po przejechaniu 250m jest ten anglik skierowany na prawo.
-
Powiedz to wszystkim mechanikom jeżdżącym EU07 po CMK...
Nawet jeśli tak jeżdżą, to tylko do czasu, aż ktoś sprawdzi taśmę.
Zwrotka (anglik) był przeżucony 1km od tego semafora w prawo na stację a jeszcze dodam że w oddali (ok. 500m) od tego semafora jest ograniczenie do 30km/h ze względu na okręg zwrotniczy...
Także jak mechanik hamuje to odrazu na styk z tym ograniczeniem 30km/h..... i dopiero po przejechaniu 250m jest ten anglik skierowany na prawo.
Jeśli okręg zwrotnicowy osłaniany tym semaforem jest tak daleko, to rzeczywiście jazda 40km/h od semafora przez te 500m nie ma sensu i wtedy pewnie hamują od razu na rozjazd (albo na ograniczenie jak w tym przypadku), lecz takie numery robi się tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność. Jednakże to inna sytuacja niż przekraczanie prędkości konstrukcyjnej na długim dystansie...
-
Nawet jeśli tak jeżdżą, to tylko do czasu, aż ktoś sprawdzi taśmę.
Sratatata, taśmy da się spreparować, w nowych lokach są tachorafy elektroniczne a to już inna bajka i nie wiem czy czasem Vmax nie da się przekroczyć bez interwencji z zewnątrz w software lokomotywy. Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.
Przestań bronić tak zażarcie przepisów bo nie od wczoraj wiadomo że z ich przestrzeganiem w Polsce bywa różnie.
-
Sratatata, taśmy da się spreparować, w nowych lokach są tachorafy elektroniczne a to już inna bajka i nie wiem czy czasem Vmax nie da się przekroczyć bez interwencji z zewnątrz w software lokomotywy. Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.
Na elektronicznych można przekraczać Vmax bez ingerencji, lecz nie w tym rzecz. Preparować taśmy też można, tylko po co? Dobry maszynista potrafi nadrobić opóźnienie (oczywiście nie jakieś wielkie np. 60 minut) bez naginania przepisów, od tego są rezerwy w rozkładzie, bardzo dobra znajomość szlaku i ograniczeń oraz umiejętność wykorzystania możliwości trakcyjnych lokomotywy.
-
Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.
Mówisz to opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu w pracy na stanowisku maszynisty?
-
(...) umiejętność wykorzystania możliwości trakcyjnych lokomotywy.
"Wiem, że ta EP09, która właśnie jadę wyciągnie spokojnie 180km/h. No to sru!"
;)
-
"Wiem, że ta EP09, która właśnie jadę wyciągnie spokojnie 180km/h. No to sru!"
Pisałem, że bez przeginania ;)
-
Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.
Czy masz taką jazdę udokumentowaną? Czy twierdzisz to na podstawie chmur? Jeśli nie, to daj sobie spokój z takimi tezami.
-
Bzdury totalne,nikt nie będzie narażał się i przekraczał predkość.Czasami może (przelać się) o 5 km/h i to wszystko,a takie bajki jak 180km/h bzdury totalne. Taśmy są kontroloawane przez odpowiednie osoby,bardzo dokładnie.
-
Dokładnie, bajki wyssane z palca. Poza tym jazda te 20km/h więcej na CAŁEJ długości CMK dałaby jedynie dodatkowe 8 minut, a jak sam piszesz, chodzi o tylko jakąś "prostą"... Myślisz, że ktoś ryzykowałby dla 8 minut? - sam pomyśl i nie pisz więcej takich bzdur, bo potem inni to powtarzają...
-
Z tego co wyczytałem, to EP09 pierwotnie budowana była na 140km/h. Z charakterystyk teoretycznych wynikało, że pojedzie 150km/h max. W praktyce okazało się możliwe dopuszczenie do 160km/h. Nie znalazłem informacji by była testowana na większą v max.
-
Z tego co wyczytałem, to EP09 pierwotnie budowana była na 140km/h. Z charakterystyk teoretycznych wynikało, że pojedzie 150km/h max. W praktyce okazało się możliwe dopuszczenie do 160km/h. Nie znalazłem informacji by była testowana na większą v max.
Były testy na większe prędkości, ale na testach się skończyło.
-
A czy maszynista odpowiada za opóźnienie pociągu, czy są wyciągane jakieś konsekwencje? Być może zdarza się kiepski maszynista, ale pewnie większość opóźnień generowana jest nie z winny maszynisty. Więc ktoś myślący nie będzie ryzykował swojego oraz życia pasażerów i nie będzie nadrabiał opóźnienie by zyskać parę minut. Simensy kupiono by jeździć nimi 140 a 160, poza tym mają pewnie ograniczenie w komputerze by nie przekraczać 140.
-
Dokładnie, bajki wyssane z palca. Poza tym jazda te 20km/h więcej na CAŁEJ długości CMK dałaby jedynie dodatkowe 8 minut, a jak sam piszesz, chodzi o tylko jakąś "prostą"... Myślisz, że ktoś ryzykowałby dla 8 minut? - sam pomyśl i nie pisz więcej takich bzdur, bo potem inni to powtarzają...
Skoro tak, to jakim cudem niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie lub z lekkim opóźnieniem, a niektóre nawet z 9 minutowym wyprzedzeniem? Oczywiście mówię o wyśróubowanym tegorocznym rozkładzie jazdy i z EP09 na czole. Może przekraczanie prędkości to i bajki, ale jeśli takie rzeczy słyszę od mecha, to są w takim razie bajki z pierwszej ręki, ew. legendy, gdzie zawsze jest ziarenko prawdy :D
O ziarenku ortografii i interpunkcji zapomniałeś?
Quark-t
-
Skoro tak to jakim cudem niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie lub z lekkim opóźnieniem a niektóre nawet z 9 minutowym wyprzedzeniem?
To nie jest takie trudne. Hamowanie silniejsze zaraz przed zwolnieniem/semaforem/stacją, "dawanie po amperach" przy rozruchu i przyspieszaniu, daje te cenne kilka sekund przy każdym takim zwolnieniu, co się składa potem na całe minuty. I może jak zjeżdżają z CMK o czasie/przed czasem, to nie tylko na samej magistrali nadrobiły, tylko jeszcze przed wjechaniem na nią.
niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie
No bo w sumie to jedno z ważniejszych zadań maszynisty, oprócz bezpiecznej jazdy, żeby trzymać się rozkładu (w miarę możliwości).
-
Może przekraczanie prędkości to i bajki ale jeśli takie rzeczy słysze od mecha to są w takim razie bajki z pierwszej ręki,
W Mietkowych opowiadaniach często historie są podkolorowane i wynikają z czyjegoś 'widzimisie', a nie z faktów.
-
To nie jest takie trudne. Hamowanie silniejsze zaraz przed zwolnieniem/semaforem/stacją, "dawanie po amperach" przy rozruchu i przyspieszaniu, daje te cenne kilka sekund przy każdym takim zwolnieniu, co się składa potem na całe minuty. I może jak zjeżdżają z CMK o czasie/przed czasem, to nie tylko na samej magistrali nadrobiły, tylko jeszcze przed wjechaniem na nią.
Gdzie między Katowicami a Wa-wą Zachodnią masz tyle zwolnień i ograniczeń żeby zrobić tylko 10 minut opóźnienia jadąc EU07 w rozkładzie EP09? Kiedy z prostych obliczeń wynika, że po zjeździe z CMK EU07 powinna mieć już stratę ponad 40 km, i jadąc z Vkonstr przejeżdża tą odległość w 20 min.
-
Skoro tak to jakim cudem niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie lub z lekkim opóźnieniem a niektóre nawet z 9 minutowym wyprzedzeniem? Oczywiście mówie o wyśróbowanym tegorocznym rozkładzie jazdy i z EP09 na czole.
Dobry furman, grube buty, lżejszy skład niż w rozkładzie - na tym wszystkim się nadrabia.
-
Gdzie między Katowicami a Wa-wą Zachodnią masz tyle zwolnień i ograniczeń żeby zrobić tylko 10 minut opóźnienia jadąc EU07 w rozkładzie EP09?
Dokończenie cytowanej myśli kolegi, mówiłem tu w kontekście EP09:
Oczywiście mówie o wyśróbowanym tegorocznym rozkładzie jazdy i z EP09 na czole.