- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: cmst-POZNAN w 13 Kwietnia 2010, 21:09:47

Tytuł: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: cmst-POZNAN w 13 Kwietnia 2010, 21:09:47
Dziś przyjechały do Poznania nowe lokomotywy ES64 F4M,jest to pięć sztuk wydzierżawionych przez IC od MRCE-Dispolok
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 13 Kwietnia 2010, 21:18:28
Masz może jakieś fotki ? I czy to na pewno IC bo z tego co wiem to MRCE-Dispolok chyba dla PR-ów na pociągi Regio
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 13 Kwietnia 2010, 21:19:42
Na pewno dla IC. Rzecznik spółki mówił o tym w kolej tv.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: cmst-POZNAN w 13 Kwietnia 2010, 21:26:54
Przyprowadziliśmy je dziś z Frankfurtu/Oder.do Poznania,a nasza EU43-001 z poc.27003 pojechała do Berlina na szkolenia maszynistów DB
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f14a85093a910514.html
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 17 Kwietnia 2010, 15:09:51
E189-452 i 455 są w PR - dziś widziane w Poznaniu.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 18 Kwietnia 2010, 16:42:38
http://www.youtube.com/watch?v=q4DkWkjL1B8&playnext_from=TL&videos=Tw9CKAk-Yd8&feature=sub (http://www.youtube.com/watch?v=q4DkWkjL1B8&playnext_from=TL&videos=Tw9CKAk-Yd8&feature=sub)

EDIT:http://www.youtube.com/watch?v=f_0_XSJTEtU&playnext_from=TL&videos=NgEdSQEVYIo&feature=sub (http://www.youtube.com/watch?v=f_0_XSJTEtU&playnext_from=TL&videos=NgEdSQEVYIo&feature=sub)
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: wrzesien91 w 18 Kwietnia 2010, 18:00:08
Czy to są również wersje towarowe, które w Polsce mają Vmax=140?
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 18 Kwietnia 2010, 18:50:01
Czy to są również wersje towarowe, które w Polsce mają Vmax=140?

Nie ma wersji towarowych/pośpiesznych on ma poprostu w Polsce legalizacje na 140km/h
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 18 Kwietnia 2010, 18:55:39
One mają prędkość konstrukcyjną 140 km/h.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: wrzesien91 w 18 Kwietnia 2010, 21:01:11
Sam znalazłem odpowiedź na swoje pytanie: http://en.wikipedia.org/wiki/EuroSprinter  :)

Nie ma wersji towarowych/pośpiesznych on ma poprostu w Polsce legalizacje na 140km/h

I jest podział na: towarowe, uniwersalne i prototypy. Patrz link.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: vel.debek w 18 Kwietnia 2010, 22:43:30
ElektrowózPrototyp09? dobre :D
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 19 Kwietnia 2010, 06:40:36
Więc tak, w tej chwili IC ma 5 sztuk E189 151,152,153,154,155 w tak zwanej wersji VM (wielosystemowa, cztery pantografy) prędkość max 140 km/h. Dobrze by było jak otrzymały by polskie oznaczenia. 
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: wrzesien91 w 19 Kwietnia 2010, 15:58:23
ElektrowózPrototyp09? dobre :D

EP09 to oznaczenia polskie, a ES64F4 to oznaczenia Simensa bodajże... Na pewno nie odnoszące się w żaden sposób do polskich loków...
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 19 Kwietnia 2010, 18:25:00
Takie oznaczenia ma Siemens. Stoi dziś we Wrocku taki model, tylko przydziału nie ma jaka spółka.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 19 Kwietnia 2010, 18:26:33
Przecie widać, że ITL Polska ;-)
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 19 Kwietnia 2010, 19:21:21
Dobrze by było jak otrzymały by polskie oznaczenia. 

Już mają - EU45.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: oko w 20 Kwietnia 2010, 01:17:52
A nie EU11? W pracy dostaliśmy pismo że simensy nasze regionalne mają oznaczenie EU11. I np. Nr seryjny 475 czu jakiś tam to jest np 501 itd. Husarze mają EU44..A wielo systemowe simensy Ick-ów nie wiem jakie maja oznaczenia bo polecenia jeszcze nie dostaliśmy, ale z całym szacunkiem kolega wyżej sie myli.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 20 Kwietnia 2010, 05:58:38
Cytuj
A nie EU11?...ale z całym szacunkiem kolega wyżej sie myli.

EU11 dotyczy lokomotyw dla PR ponieważ są w wersji VP czyli na zasilanie tylko 3kV i mają tylko dwa pantografy. Natomiast lokomotywy IC są w wersji VM czyli wielosystemowej dlatego EU45.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 20 Kwietnia 2010, 08:25:46
A wielo systemowe simensy Ick-ów nie wiem jakie maja oznaczenia bo polecenia jeszcze nie dostaliśmy, ale z całym szacunkiem kolega wyżej sie myli.

Takie oznaczenia nadało im PKP Intercity, ja tylko stwierdzam fakt, a nie wnikam w ich poprawność :)


   « Dodano: 20 Kwietnia 2010, 08:26:05 »
EU11 dotyczy lokomotyw dla PR ponieważ są w wersji VP czyli na zasilanie tylko 3kV i mają tylko dwa pantografy. Natomiast lokomotywy IC są w wersji VM czyli wielosystemowej dlatego EU45.

Dokładnie o to chodzi.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: pachwał w 21 Kwietnia 2010, 03:38:44
Na blogu znalazłem takie info ;)


Cytuj
"Więcej nowoczesnych lokomotyw w PKP Intercity

Od 15 kwietnia, w parku taborowym spółki PKP Intercity pojawiły się kolejne lokomotywy produkcji Siemensa. Tym razem jest to 5 Eurosprinterów ES64F4, które zostały wyleasingowane od niemieckiej spółki MRCE Dispolok. To kolejny krok w kierunku zapewnienia najwyższego standardu jakości obsługi naszych pociągów. Lokomotywy te będą obsługiwały połączenia Berlin-Warszawa-Express oraz EN Jan Kiepura."



Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 21 Kwietnia 2010, 19:51:40
Znowu żółwie. Lokomotywy typowe do obsługi pociągów towarowych...Jazda 140 km/h -straszna rewelcja..
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 21 Kwietnia 2010, 20:01:38
Znowu żółwie. Lokomotywy typowe do obsługi pociągów towarowych...Jazda 140 km/h -straszna rewelcja..

Nie mogli już wypożyczyć Traxxów i wnieść wniosek do UTK o podniesienie homologacji na 160km/h ? Co z tego że loka nie trzeba zmieniać na granicy jak dojeżdża z opóźnieniem O_o
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 21 Kwietnia 2010, 22:29:37
Co z tego że loka nie trzeba zmieniać na granicy jak dojeżdża z opóźnieniem O_o

I co, myślisz, że opóźnienie to z powodu Vmax=140 ? Na pewno nie, aż tak dużo 160km/h na E20 nie ma, poza tym dochodzą rezerwy czasowe i większa moc Siemensa.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Kwietnia 2010, 12:45:36
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406403&lang=1

Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 22 Kwietnia 2010, 21:36:05
Cytuj
I co, myślisz, że opóźnienie to z powodu Vmax=140 ? Na pewno nie, aż tak dużo 160km/h na E20 nie ma, poza tym dochodzą rezerwy czasowe i większa moc Siemensa.
Przy obecnie wyśrubowanych czasach przejazdu na CMK myślę, że jazda z maks. 140 km/h przy pociągu mającym rozkładową 160/150 km/h ma to bardzo istotne znaczenie.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 22 Kwietnia 2010, 22:13:23
Przy obecnie wyśrubowanych czasach przejazdu na CMK

No ale te lokomotywy po CMK nie jeżdżą i jeździć nie będą.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: firleju w 22 Kwietnia 2010, 22:50:06
Tyle, że lokomotywa konstrukcyjnie zaprojektowana do 140 km/h spokojnie może przed dłuższy czas jeździć 155 km/h i nic się jej nie stanie. Szczególnie jeśli jest nowa.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 23 Kwietnia 2010, 06:10:58
Cytuj
Tyle, że lokomotywa konstrukcyjnie zaprojektowana do 140 km/h spokojnie może przed dłuższy czas jeździć 155 km/h i nic się jej nie stanie. Szczególnie jeśli jest nowa.

Oczywiście ale w Polsce ma prędkość konstrukcyjną 140 km/h i wątpię żeby maszyniści jeździli szybciej. 
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 23 Kwietnia 2010, 12:39:35
Tyle, że lokomotywa konstrukcyjnie zaprojektowana do 140 km/h spokojnie może przed dłuższy czas jeździć 155 km/h i nic się jej nie stanie. Szczególnie jeśli jest nowa.

Nie wolno przekraczać szybkości konstrukcyjnej lokomotywy i nie ma znaczenia czy jest nowa czy stara!


   « Dodano: 23 Kwietnia 2010, 12:40:24 »
Przy obecnie wyśrubowanych czasach przejazdu na CMK myślę, że jazda z maks. 140 km/h przy pociągu mającym rozkładową 160/150 km/h ma to bardzo istotne znaczenie.

Ja mówię o E20, bo na tę trasę zostały te lokomotywy wydzierżawione.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 23 Kwietnia 2010, 19:08:32
Nie wolno przekraczać szybkości konstrukcyjnej lokomotywy i nie ma znaczenia czy jest nowa czy stara!

Taaa, jasne...
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: firleju w 23 Kwietnia 2010, 19:39:00
Nie wolno przekraczać szybkości konstrukcyjnej lokomotywy i nie ma znaczenia czy jest nowa czy stara!
Powiedz to wszystkim mechanikom jeżdżącym EU07 po CMK...
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 23 Kwietnia 2010, 20:14:32
Nawet jeśli to po taśmie by wyszło że przekroczył i byłby odsunięty na jakiś czas
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: MKdudu w 23 Kwietnia 2010, 20:30:01
Nawet jeśli to po taśmie by wyszło że przekroczył i byłby odsunięty na jakiś czas
Niekoniecznie by go usuneli z jazdy, ja byłem świadkiem kilkukrotnym jak mechanik miał wjazd w stację 40Km/h a wjechał sobie 100km/h i jeździł cały czas, nikt się o to nie czepiał, gorzej gdyby się ktoś rzucił zaraz za tym semaforem wskazującym to 40km/h bo wtedy by pewnie poszedł siedzieć...
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Kwietnia 2010, 20:41:43
Cytuj
ja byłem świadkiem kilkukrotnym jak mechanik miał wjazd w stację 40Km/h a wjechał sobie 100km/h
No to by miał wesoło, jakby była zwrotka przerzucona. Może to nie było S13 (Rys.1 - wjazd na 40 km/h) tylko S9 (Rys.2), czyli wjazd na 100 km/h a następny S1.

Rys.1 - http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/semafory-s/s13.gif
Rys.2 - http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/semafory-s/s9.gif


Koledzy, tylko wyjaśniam, bo robi się OT.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: MKdudu w 23 Kwietnia 2010, 21:37:55
No to by miał wesoło, jakby była zwrotka przerzucona. Może to nie było S13 (Rys.1 - wjazd na 40 km/h) tylko S9 (Rys.2), czyli wjazd na 100 km/h a następny S1.
Rys.1 - http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/semafory-s/s13.gif
Zwrotka (anglik) był przeżucony 1km od tego semafora w prawo na stację a jeszcze dodam że w oddali (ok. 500m) od tego semafora jest ograniczenie do 30km/h ze względu na okręg zwrotniczy...
Także jak mechanik hamuje to odrazu na styk z tym ograniczeniem 30km/h..... i dopiero po przejechaniu 250m jest ten anglik skierowany na prawo.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 23 Kwietnia 2010, 21:53:29
Powiedz to wszystkim mechanikom jeżdżącym EU07 po CMK...

Nawet jeśli tak jeżdżą, to tylko do czasu, aż ktoś sprawdzi taśmę.

Zwrotka (anglik) był przeżucony 1km od tego semafora w prawo na stację a jeszcze dodam że w oddali (ok. 500m) od tego semafora jest ograniczenie do 30km/h ze względu na okręg zwrotniczy...
Także jak mechanik hamuje to odrazu na styk z tym ograniczeniem 30km/h..... i dopiero po przejechaniu 250m jest ten anglik skierowany na prawo.

Jeśli okręg zwrotnicowy osłaniany tym semaforem jest tak daleko, to rzeczywiście jazda 40km/h od semafora przez te 500m nie ma sensu i wtedy pewnie hamują od razu na rozjazd (albo na ograniczenie jak w tym przypadku), lecz takie numery robi się tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność. Jednakże to inna sytuacja niż przekraczanie prędkości konstrukcyjnej na długim dystansie...
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 23 Kwietnia 2010, 23:53:14
Nawet jeśli tak jeżdżą, to tylko do czasu, aż ktoś sprawdzi taśmę.

Sratatata, taśmy da się spreparować, w nowych lokach są tachorafy elektroniczne a to już inna bajka i nie wiem czy czasem Vmax nie da się przekroczyć bez interwencji z zewnątrz w software lokomotywy. Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.

Przestań bronić tak zażarcie przepisów bo nie od wczoraj wiadomo że z ich przestrzeganiem w Polsce bywa różnie.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 24 Kwietnia 2010, 20:04:28
Sratatata, taśmy da się spreparować, w nowych lokach są tachorafy elektroniczne a to już inna bajka i nie wiem czy czasem Vmax nie da się przekroczyć bez interwencji z zewnątrz w software lokomotywy. Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.

Na elektronicznych można przekraczać Vmax bez ingerencji, lecz nie w tym rzecz. Preparować taśmy też można, tylko po co? Dobry maszynista potrafi nadrobić opóźnienie (oczywiście nie jakieś wielkie np. 60 minut) bez naginania przepisów, od tego są rezerwy w rozkładzie, bardzo dobra znajomość szlaku i ograniczeń oraz umiejętność wykorzystania możliwości trakcyjnych lokomotywy.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 24 Kwietnia 2010, 20:21:02
Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.

Mówisz to opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu w pracy na stanowisku maszynisty?
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 24 Kwietnia 2010, 20:22:05
(...) umiejętność wykorzystania możliwości trakcyjnych lokomotywy.

"Wiem, że ta EP09, która właśnie jadę wyciągnie spokojnie 180km/h. No to sru!"

;)
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 24 Kwietnia 2010, 20:39:11
"Wiem, że ta EP09, która właśnie jadę wyciągnie spokojnie 180km/h. No to sru!"

Pisałem, że bez przeginania ;)
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 24 Kwietnia 2010, 21:06:02

Co do przekraczania prędkości na CMK nie raz były sytuacje gdzie dziewiątki nadrabiały opóźnienie sadząc 180km/h na słynnej długiej prostej.

Czy masz taką jazdę udokumentowaną? Czy twierdzisz to na podstawie chmur? Jeśli nie, to daj sobie spokój z takimi tezami.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: cmst-POZNAN w 24 Kwietnia 2010, 21:53:29
Bzdury totalne,nikt nie będzie narażał się i przekraczał predkość.Czasami może (przelać się) o 5 km/h i to wszystko,a takie bajki jak 180km/h bzdury totalne. Taśmy są kontroloawane przez odpowiednie osoby,bardzo dokładnie.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 24 Kwietnia 2010, 21:55:28
Dokładnie, bajki wyssane z palca. Poza tym jazda te 20km/h więcej na CAŁEJ długości CMK dałaby jedynie dodatkowe 8 minut, a jak sam piszesz, chodzi o tylko jakąś "prostą"... Myślisz, że ktoś ryzykowałby dla 8 minut? - sam pomyśl i nie pisz więcej takich bzdur, bo potem inni to powtarzają...
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: LHS_ST40S w 24 Kwietnia 2010, 22:10:58
Z tego co wyczytałem, to EP09 pierwotnie budowana była na 140km/h. Z charakterystyk teoretycznych wynikało, że pojedzie 150km/h max. W praktyce okazało się możliwe dopuszczenie do 160km/h. Nie znalazłem informacji by była testowana na większą v max.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 24 Kwietnia 2010, 22:23:25
Z tego co wyczytałem, to EP09 pierwotnie budowana była na 140km/h. Z charakterystyk teoretycznych wynikało, że pojedzie 150km/h max. W praktyce okazało się możliwe dopuszczenie do 160km/h. Nie znalazłem informacji by była testowana na większą v max.

Były testy na większe prędkości, ale na testach się skończyło.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 25 Kwietnia 2010, 10:13:26
A czy maszynista odpowiada za opóźnienie pociągu, czy są wyciągane jakieś konsekwencje? Być może zdarza się kiepski maszynista, ale pewnie większość opóźnień generowana jest nie z winny maszynisty. Więc ktoś myślący nie będzie ryzykował swojego oraz życia pasażerów i nie będzie nadrabiał opóźnienie by zyskać parę minut. Simensy kupiono by jeździć nimi 140 a 160, poza tym mają pewnie ograniczenie w komputerze by nie przekraczać 140.           
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 25 Kwietnia 2010, 12:08:19
Dokładnie, bajki wyssane z palca. Poza tym jazda te 20km/h więcej na CAŁEJ długości CMK dałaby jedynie dodatkowe 8 minut, a jak sam piszesz, chodzi o tylko jakąś "prostą"... Myślisz, że ktoś ryzykowałby dla 8 minut? - sam pomyśl i nie pisz więcej takich bzdur, bo potem inni to powtarzają...

Skoro tak, to jakim cudem niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie lub z lekkim opóźnieniem, a niektóre nawet z 9 minutowym wyprzedzeniem? Oczywiście mówię o wyśróubowanym tegorocznym rozkładzie jazdy i z EP09 na czole. Może przekraczanie prędkości to i bajki, ale jeśli takie rzeczy słyszę od mecha, to są w takim razie bajki z pierwszej ręki, ew. legendy, gdzie zawsze jest ziarenko prawdy :D

O ziarenku ortografii i interpunkcji zapomniałeś?
Quark-t
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 25 Kwietnia 2010, 13:04:43
Cytuj
Skoro tak to jakim cudem niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie lub z lekkim opóźnieniem a niektóre nawet z 9 minutowym wyprzedzeniem?
To nie jest takie trudne. Hamowanie silniejsze zaraz przed zwolnieniem/semaforem/stacją, "dawanie po amperach" przy rozruchu i przyspieszaniu, daje te cenne kilka sekund przy każdym takim zwolnieniu, co się składa potem na całe minuty. I może jak zjeżdżają z CMK o czasie/przed czasem, to nie tylko na samej magistrali nadrobiły, tylko jeszcze przed wjechaniem na nią.

Cytuj
niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie
No bo w sumie to jedno z ważniejszych zadań maszynisty, oprócz bezpiecznej jazdy, żeby trzymać się rozkładu (w miarę możliwości).
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 25 Kwietnia 2010, 15:48:24
Cytuj
Może przekraczanie prędkości to i bajki ale jeśli takie rzeczy słysze od mecha to są w takim razie bajki z pierwszej ręki,

W Mietkowych opowiadaniach często historie są podkolorowane i wynikają z czyjegoś 'widzimisie', a nie z faktów.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: firleju w 25 Kwietnia 2010, 16:46:26
To nie jest takie trudne. Hamowanie silniejsze zaraz przed zwolnieniem/semaforem/stacją, "dawanie po amperach" przy rozruchu i przyspieszaniu, daje te cenne kilka sekund przy każdym takim zwolnieniu, co się składa potem na całe minuty. I może jak zjeżdżają z CMK o czasie/przed czasem, to nie tylko na samej magistrali nadrobiły, tylko jeszcze przed wjechaniem na nią.
Gdzie między Katowicami a Wa-wą Zachodnią masz tyle zwolnień i ograniczeń żeby zrobić tylko 10 minut opóźnienia jadąc EU07 w rozkładzie EP09? Kiedy z prostych obliczeń wynika, że po zjeździe z CMK EU07 powinna mieć już stratę ponad 40 km, i jadąc z Vkonstr przejeżdża tą odległość w 20 min.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 25 Kwietnia 2010, 18:00:51
Skoro tak to jakim cudem niektóre IC zjeżdżają z CMKi o czasie lub z lekkim opóźnieniem a niektóre nawet z 9 minutowym wyprzedzeniem? Oczywiście mówie o wyśróbowanym tegorocznym rozkładzie jazdy i z EP09 na czole.

Dobry furman, grube buty, lżejszy skład niż w rozkładzie - na tym wszystkim się nadrabia.
Tytuł: Odp: Nowe lokomotywy w IC
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 25 Kwietnia 2010, 22:21:53
Cytat: kolega @gfirlejczyk
Gdzie między Katowicami a Wa-wą Zachodnią masz tyle zwolnień i ograniczeń żeby zrobić tylko 10 minut opóźnienia jadąc EU07 w rozkładzie EP09?
Dokończenie cytowanej myśli kolegi, mówiłem tu w kontekście EP09:
Cytuj
Oczywiście mówie o wyśróbowanym tegorocznym rozkładzie jazdy i z EP09 na czole.