- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: gumini w 27 Marca 2010, 20:26:33
-
Mimo kilkudziesięciu prób zabawy z Transform. i zmiany "Name: throttle" na "Name: nastawnik", nie mogę doprowadzić żeby nastawnik w ASF (czy chyba El16) obracał mi się wokół osi prostopadłej do toru (podobnie jak w SM42, SM03).
Proszę o pomoc i wytłumaczenie co muszę zmienić i dlaczego, a nie będę już prosił więcej o pomoc.
Nastawnik:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: interior
Type: Mesh
Name: throttle
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 38.0 38.0 38.0
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: throttle.tga
MaxDistance: 125
MinDistance: 0
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 24
0
-0.6 0.0999998 1.5125 1.0 0.0
-0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
-0.6 -0.325 1.5125 0.0 0.0
0
-0.6 0.0999998 1.9375 1.0 1.0
-0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
-0.6 0.0999998 1.5125 1.0 0.0
0
-0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
-0.6 0.0999998 1.5125 1.0 0.0
-0.6 -0.325 1.5125 0.0 0.0
0
-0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
-0.6 0.0999998 1.9375 1.0 1.0
-0.6 0.0999998 1.5125 1.0 0.0
0
0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
0.6 0.0999997 1.5125 1.0 0.0
0.6 -0.325 1.5125 0.0 0.0
0
0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
0.6 0.0999996 1.9375 1.0 1.0
0.6 0.0999997 1.5125 1.0 0.0
0
0.6 0.0999997 1.5125 1.0 0.0
0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
0.6 -0.325 1.5125 0.0 0.0
0
0.6 0.0999996 1.9375 1.0 1.0
0.6 -0.325 1.9375 0.0 1.0
0.6 0.0999997 1.5125 1.0 0.0
Quark-t'owe INFORMACJE:
wersja: z paczki 2008 (wielokrotnie przerabiana przeze mnie) + kilka innych połączonych - To i tak prawdopodobnie tu nie ma znaczenia.
exe:DizelPack,
Starter: start.exe (na Ra też nie chodzi),
System: XP(HE) + SPack3, Intel Core2 CPU 6420 @ 2,13 GHz, 2GB RAM, NVIDIA GeFOrce 8800 GTS(aktualizowane sterowniki),
Początek Logu:
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
GeForce 8800 GTS/PCI/SSE2
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGL Version:
3.2.0
Koniec logu:
skj_day4_poburzy.t3d
init
Loading - text model: models\skj_day4_poburzy.t3d
Loading - texture: textures\ozonesky_pochmurny2.bmp
OK
Ground init OK
Player train init: asf1
Player train init OK
Loading - texture: textures\smuga.tga
OK
Jeśli pomyliłem dział To szczerze przepraszam.
Nadgorliwość wcale nie jest zaletą :) Nie masz problemów z uruchomieniem symulatora, tylko z "modelowaniem". Zatem log, sterowniki i inne informacje są nieprzydatne pomagającym. Ale miło zobaczyć, że ktoś się przykłada do pisanej wiadomości.
Quark-t
-
obracał mi się wokół osi prostopadłej do toru
To bedzie ciezko uzyskac, gdyz os obrotu zalezy od pivota tego obiektu. Bez pliku .max tej kabiny jest prawie niemozliwe skorygowac pivot.
-
Da radę, trzeba przeliczyć macierz (obrócić), następnie pivota podstawowego przemnożyć przez macierz odwrotną do macierzy obrotu. Skrótowo: należy zamieniać miejscami jedynki z zerami i szukać takiej pozycji, gdy nastawnik będzie się obracał wokół dobrej osi. Wtedy zapisujemy sam nagłówek submodelu (bez trójkątów), a trójkąty zapisujemy w oddzielnym submodelu, gdzie robimy taką samą zamianę.
-
Ogromnie dziękuję. Ale czy samym notatnikiem to zdziałam?
-
Tak, o ile obecna oś obrotu jest prostopadła do oczekiwanej.
-
Dobrze. Przez Wielki Tydzień i późniejsze: poniedziałek i wtorek będę próbował.
Jeszcze raz: Dziękuję!
-
Podeślij plik .t3d tego nastawnika, to ci to zrobię.
-
W pierwszym poście jest podany fragment pliku .t3d, który jest jednocześnie modelem i kabiną. Ten fragment to nastawnik.
Więc załączam cały plik.
-
Masz, powiedz, czy się w dobrą stronę kręci:
http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-asf.7z
Powiedz mi jeszcze, czy czasami ten nastawnik kręcił się według własnej osi, czy tak bardziej po orbicie kabiny? :)
-
Właśnie nie kręcił się nigdy wokół własnej osi tylko po orbicie ASFa.
Teraz sytuacja jest następująca: kręci się wokół punktu (0.0) i nadal nie wokół własnej osi. Źle mapuje.
na załączonych zdjęciach są kolejno sytuacje przy 1,2,12 pozycji nastawnika.(zmieniłem fizykę żeby uzyskać odpowiedni efekt wizualny).
Więc daję sobie spokój z tym.
Dziękuję za pomoc i przepraszam za kłopot.
-
Wszystko jest pod kontrolą :) Właśnie zauważyłem, że lata po orbicie ASF'a, ale nie poprawiałem, by się upewnić :)
http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-asf_1.7z
Mapowania nie ruszałem, to nie moja wina. Jak podeślesz teksturę nastawnika, to i to poprawię :) (po zdjęciach widzę, że to nie kwestia mapowania, tylko braku przypisania tekstury).
-
Wyjaśniając: w tym i poprzednim pliku całego ASFa przewróciło mi. (1 obrazek) W przewróconej wersji obraca mi się w odpowiedni miejscu i w odpowiedni sposób. Ale źle jeździć tak.
Więc ten fragment pliku wkleiłem do początkowej wersji i wszystko jest ok z obracaniem się tylko jest w złej pozycji.(2 obrazek).
Załączę też teksturę nastawnika. (specjalnie usunąłem teksturę bo gdy dałem .tga to nastawnik był przezroczysty)
-
Najlepiej podeślij mi wszystkie tekstury :)
Zobacz teraz:
http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-asf_2.7z
« Dodano: 28 Marca 2010, 14:13:02 »
Oczywiście nie przeklejaj tylko nastawnika, tylko włącza cały model.
-
Gdy nie prze kleje to cały model się źle mapuje. Tak jakby brało tylko jeden kolor albo średnią kolorów. Gdy wkleje to jest wszytko ok poza mapowaniem.
-
Udokumentuj screenami. Jednak podeślij mi te tekstury :)
-
Oto one: (zmapowałem tylko bok i to tym samym plikiem).
-
Sprawdziłem, z teksturami twój błąd, u mnie jest dobrze. Podeślij mi jeszcze plik .mmd.
-
W załączniku:
-
Proszę:
http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-asf.zip
Nastawnik kręci się dobrze i poprawiłem jego mapowanie :) Miłej zabawy. Sprawdziłem, wszystko działa.
-
OGROMNE DZIĘKI:) Działa jak natura chciała:)
Jesteś cudowny:D
Temat gotowy do zamknięcia:)