- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: darek71wrc w 11 Marca 2010, 17:26:16
-
We Wrocławiu, na Brochowie pod szopą odbywa się akcja cięcia lokomotyw. Pocięto już SM42 nie wiem jaki numer, bo tabliczek już nie było. Dziś pod palnik poszła ET22 numer też znikł zanim podpatrzyłem. Stoi do Cięcia EU07 jutro zobaczę numer. Czy w Waszych okolicach też szopy Cargo robią taką czystkę lokomotyw?
-
We Wrocławiu, na Brochowie pod szopą odbywa się akcja cięcia lokomotyw. Pocięto już SM42 nie wiem jaki numer, bo tabliczek już nie było. Dziś pod palnik poszła ET22 numer też znikł zanim podpatrzyłem. Stoi do Cięcia EU07 jutro zobaczę numer. Czy w Waszych okolicach też szopy Cargo robią taką czystkę lokomotyw?
W Kamieńcu Ząbk. od 1,5 roku lat tną non-stop SM42, ST43, ET21 i ET22, w Wałbrzychu zaczęli ciąć ET21, ST43 i SP32 (w zeszłym tygodniu pocięto 2 sztuki z Kamieńca i wałbrzyską 075).
-
W Lesznie chyba 10 lat stoi w 3/4 pocięta SU45.
-
Południowy CT również robi porządki u siebie - w Nowym Sączu pod palnik idzie łącznie 6 ET21, 2 ST43 i 2 SM42. Co ciekawe niektóre z tych lokomotyw były w eksploatacji jeszcze w listopadzie 2009!
-
Tu nie chodzi o jakieś wraki stojące po niedokończonym dziele zniszczenia, tylko akcji cięcia prawie na żyletki w tym miesiącu. Pod szopą tną od poniedziałku na 4 palniki, samochody tylko dowożą gazy. To jest jakaś grubsza akcja.
-
W Żaganiu pocięto ostatnio parę sztuk ET21 i jedną SP42. Są to lokomotywy, które od dawna stały przed szopą w Legnicy. http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1088&mode=search -tu jest ich zdjęcie.
-
...w Nowym Sączu pod palnik idzie łącznie 6 ET21...
Czy orientujesz się może które numery?
-
Stoi do Cięcia EU07 jutro zobaczę numer.
Czyżby EU07-202?
-
Czy orientujesz się może które numery?
Truposze - 239, 427 i niedawno odstawione - 539, 622, 630 i 655
-
Czy nie są to może sztuki, które już nie kwalifikują się do naprawy (uszkodzenia ostajnicy, rdza, kilometry, powypadki)?
-
Z legnickiej szopy zniknęły SM42 i ET21. Prawdopodobnie pod palnik idą. Nie wiem co jeszcze z wrakami ST43 będzie.
-
Czy nie są to może sztuki, które już nie kwalifikują się do naprawy (uszkodzenia ostajnicy, rdza, kilometry, powypadki)?
Napraw ET21 już się nie wykonuje, seria za kilka lat wyginie śmiercią naturalną.
-
Napraw ET21 już się nie wykonuje, seria za kilka lat wyginie śmiercią naturalną.
Myślę że to kwestia max 2 lata a seria ET21 zniknie z ilostanu PKP i stanie się historią. Poza tym nie wiele już zostało sprawnych sputników.
W Zajączkowie jakoś nic nie tną, lecz gdzieś wywlekli dwie nieczynne SU45 numerów nie znam.
-
Czyżby EU07-202?
509
-
Akcja Palnik też niestety powiodła się i w Czeremsze. Wszelkie trupiaste ST44 z tamtej szopy zostały migiem zarżnięte. Niestety, nie ominęło to także egzemplarza #007. Ta lokomotywa była kamieniem milowym w dziejach tamtejszej stacji, powinna stać jako pomnik przed szopą. CT Podlaski kisi tam także sporą grupę fiatów. Numery 027 i 030, stojące od 2003 roku na 100% pójdą na odstrzał, jeśli tylko zajmą się na fiaty. Młodsze egzemplarze może pójdą do przeróbki na ST45. A jeszcze 5 lat temu... były pociągi na fiatach. Jak ten czas szybko leci i nieubłaganie.
Co do byków z Wrocławia, niech zgadnę że z dymem poszedł 010...
-
Preki, jesteś pewien, że 44-007 poszedł pod palnik? ZTCW To 010, 179 i 273 mają iść docelowo pod palnik.
-
To ja się spytam, bo nie wiem za bardzo, co oni robią później z tymi blachami jak potną lokomotywy? Na złom? :)
-
Na przetop do huty ;D
-
Na przetop do huty ;D
Na co przetapiają i co później z tym robią?
-
Stal, a ze stali samochody, szyny, futryny, śrubki, nakrętki, podkładki, duperele, śmojeboje i inne pierdoły.
-
Taurusy :>
-
Jak w Polsce, to może i IORE :) (chyba, że Bombardier Wrocław już nie robi pudeł do nich)
-
Parę zdjęć z akcji.
-
Co do byków z Wrocławia, niech zgadnę że z dymem poszedł 010...
Na drugim zdjęciu umieszczonym przez Darka71wrc widnieje ET22-010. Właśnie kończy swój żywot.
-
Co do byków z Wrocławia, niech zgadnę że z dymem poszedł 010...
Na drugim zdjęciu umieszczonym przez Darka71wrc widnieje ET22-010. Właśnie kończy swój żywot.
Szkoda Dziadka ..
-
Szkoda Dziadka
Wszystkich szkoda ...
-
Panowie, teraz zobaczcie jak Wasze posty wyglądają. Widzę, że prośby typu: tniemy cytaty są przez wielu userów ignorowane. Regulamin ma określać zasady ogólne, nie kierujmy się ku zapisywaniu wszystkiego o wszystkim w Regulaminie.
-
Na trzecim zdjęciu widać resztki SM42-094.
-
EU07-509, ET22-010, ET22-179, SM42-094 już pocięte... Zostało coś jeszcze?
-
Pewnie 037, ZTCW to 202 oczekuje rewizji, a nie pocięcia.
-
A wie ktoś coś o 424 ? Ostatnio na DTK stała jeszcze cała obok lokomotywowni w Gdyni.
A tu screen:
http://hamman.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=9&pos=224
-
Pewnie 037, ZTCW to 202 oczekuje rewizji, a nie pocięcia.
037 pewnie do cięcia, skoro ją tutaj przytargali. Tydzień temu stała jeszcze w Jeleniej Górze. Info o 202 pewne?
-
EU07-202 też idzie pod palnik, jak skończą ciąć byka.
-
Info o 202 pewne?
Nie, z tym że do niedawna taki status miała.
-
EU07-509 właśnie została pozbawiona jednej kabiny :)
-
CT Śląsko-Dąbrowski też robi porządek, pod palnik idzie 41-180 (Czechowice), ET22-222 (Łazy) oraz jakieś 3 SP42.
-
pod palnik idzie 41-180 (Czechowice)
A już myślałem, że prędzej się rozsypie, stoi tam dobre parę lat.
-
Tak na dzisiaj wygląda EU07-509 i kabiny ET22.
-
Wiadomo, w jakich godzinach tną te lokomotywy na Brochowie? Dzisiaj chyba jest przerwa?
-
Ekipa tnie loki od 7:00 do wieczora. Zabiera to Centrozłom Wrocław.
-
Wiadomo co z Krakowa ma pójść do cięcia? Wiem tylko że 07-157 stojąca na Płaszowie. Ktoś zna losy większości tych maszyn co stoją odstawione koło szopy właśnie na Płaszowie?
-
07-200 już chyba w hucie nie? :)
-
Tak na dzisiaj wygląda EU07-509 i kabiny ET22.
Darek, skoro pudło jest tak rozebrane, to zrób zdjęcia silników i innych części jeśli się da :) Normalnie to ciężko zdjęcie w środku zrobić, a tak, to będzie można przygotować jakiś lepszy przedział maszynowy :)
-
Darek, skoro pudło jest tak rozebrane, to zrób zdjęcia silników i innych części jeśli się da :) Normalnie to ciężko zdjęcie w środku zrobić, a tak, to będzie można przygotować jakiś lepszy przedział maszynowy :)
Silnik są, trakcyjne ale to między osiami, a te maszyny już się dawno ich pozbyły. A druga sprawa to zazwyczaj przedział maszynowy maszyny, która jest cięta wygląda jak jakiś szkielet budynku.
-
Umieszczam parę zdjęć, które wykonałem dzisiaj.
-
Ile im jeszcze maszyn zostało do pocięcia?
-
To ja poproszę o zrobienie zdjęcia osi :) od zewnątrz i od wewnątrz.
-
Od jutra do niedzieli nie uda się zrobić żadnego zdjęcia, bo ponoć pan dyrektor zabronił i ekipa spawaczy goni wszystkich z aparatami.
-
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14876.0;attach=15220;image
Ale będzie na teksturę silnika:)
-
Umieszczam jeszcze parę zdjęć. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu przeznaczenia prądnicy (?) na drugim zdjęciu. Jest to może prądnica pomocnicza od SM42?
-
Umieszczam jeszcze parę zdjęć. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu przeznaczenia prądnicy (?) na drugim zdjęciu. Jest to może prądnica pomocnicza od SM42?
To jest raczej przetwornica ze wspomnianej EU07.
-
Witaj, co dzieje się z 22-273? Za 22-177 widzę, że się biorą.
-
Od jutra do niedzieli nie uda się zrobić żadnego zdjęcia, bo ponoć pan dyrektor zabronił i ekipa spawaczy goni wszystkich z aparatami.
Gadanie...
+ od groma zdjęć ;)
-
Jaki kradziej ;) Daj jedną!
-
Ciekaw jestem kiedy na stare wagony z Wrocław Główny przyjdzie czas. Do tej pory widziałem, że ze złomowali tylko kilka sztuk. To byłby niezły zastrzyk finansowy dla PR :)
Wie ktoś ile za ten złom Cargo dostaje od Centrozłomu?
-
A kto Ci takie dane poda? Jeśli to jest tajemnica handlowa.
-
Ciekaw jestem kiedy na stare wagony z Wrocław Główny przyjdzie czas. Do tej pory widziałem, że ze złomowali tylko kilka sztuk. To byłby niezły zastrzyk finansowy dla PR :)
Wie ktoś ile za ten złom Cargo dostaje od Centrozłomu?
Bipy jakoś na dniach mają zostać wywiezione, kierunek południowy
-
Dziś w Łazach został pocięty ET22-222, zdjęć nie posiadam - widziałem tylko z pędzącego kibelka jak był wpychany za szope a później dostałem potwierdzenie od naocznego świadka :)
-
Bipy jakoś na dniach mają zostać wywiezione, kierunek południowy
A jednak pojechały na północ :-) Kilka sztuk jeszcze zostało.
-
Dziś widziałem skład zestawiony z Bipy + 2 wagony towarowe + Bipy + 2 wagony towarowe + ... + ... itd
Chciałbym się Was zapyać czemu ma służyć takie zestawienie naprzemienne wagonów?
-
Masa hamująca?
-
Masa hamująca?
Tak. Najprawdopodobniej Bipy (sądząc po stanie przeciętnego egzemplarza) jechały z wyłączonym hamulcem, zaś węglarki hamowały. Chociaż na kolei wszystko jest możliwe :D
-
Tak. Najprawdopodobniej Bipy (sądząc po stanie przeciętnego egzemplarza) jechały z wyłączonym hamulcem, zaś węglarki hamowały. Chociaż na kolei wszystko jest możliwe :D
Dokładnie. Te Bipy nie mają hamulca.
-
Tak. Najprawdopodobniej Bipy (sądząc po stanie przeciętnego egzemplarza) jechały z wyłączonym hamulcem, zaś węglarki hamowały. Chociaż na kolei wszystko jest możliwe :D
Dokładnie. Te Bipy nie mają hamulca.
Bipy nie mają hamulców? Bop słyszę to pierwszy raz i jestem troszkę zdziwiony.
-
Napisał "Te bipy", to znaczy, że wagony Bhp, które jechały na pocięcie nie miały hamulca z wiadomych względów. Reszta ma.
-
Aha, dzięki za wyjaśnienie, mój błąd. Zwracam honor. :)
-
Czy ma ktoś informacje dotyczące maszyn, które miały być niedawno cięte w Opolu?
-
Kanty i rumuny pocięty. Kociołki w oczekiwaniu
-
Akcji palnik ciąg dalszy: http://pkp-cargo.pl/Fizyczna_likwidacja_10_szt__lokomotyw_%28FLL%29_,157,pr,1393,j,1.html
-
Co za niedouk pisał ten komunikat? Nawet nie wie kiedy wstawić spację... A szóstek szkoda trochę.
-
Panowie, kto żyw niech pędzi ratować szóstki, kociołka i kanty od zapomnienia (znaczy niech tekstury robi). Przy okazji, czy da się porozumieć oficjalnie lub nie z "likwidatorami" o zachowanie jakiś tabliczek?
-
Co do EU06 to jedna stoi w Iławie na torze 15 i jest w dobrym stanie (EU06-12). Więc jeszcze pojeździ.
-
Parę innych też przecież jeździ i ma się bardzo dobrze (CT Śląsko - dąbrowski), bo jeżdżą kilometry na towarach. Chodzi mi o te konkretne przykłady, których ten zaszczyt nie kopnął i właśnie idą pod palnik.
-
Ludziejowie, chill out ;) SMKwK stara się pozyskać numery (bo trudno to nazwać tablicami) z EU06-14, jesteśmy już w dobrym porozumieniu z Prokocimiem. Co do czynnych EU06, to one jeszcze ze 2 lata pośmigają, choć co poniektórym numerom kilometry niebezpiecznie już stukają.
-
Przy okazji, czy da się porozumieć oficjalnie lub nie z "likwidatorami" o zachowanie jakiś tabliczek?
Wybierz się na szopę i zapytaj, przy odrobinie szczęścia (czyli jeśli nikt Cię nie uprzedzi) pozwolą Ci wziąć sobie tabliczki. Sam mam kilka "blach" z kasowanych w Sączu SM42, a nawet wielki znak FABLOK z czoła.
-
Panowie, w Cargo nie ma tak łatwo. Tabliczki są elementem "wyposażenia" loka, nie można tak sobie wejść i wziąć. Może to zabrzmi dziwnie ale:
Rozmawiając z zastępcą dyrektora (sympatyczny gość, dawny mechu, 100% pewne źródło informacji) powiedział nam, że tabliczki również mają swoją masę. Ich zdjęcie równoznaczne jest ze zmianą masy loka (dość nieznaczną ale jednak), a ich zdjęcie musi zostać zaprotokołowane i podpisane przez dyrektora danego CT (w tym wypadku Prokocimia). Ów sam dyrektor może nie zgodzić się na przekazanie numerów, wtedy niestety trzeba go do tego jakoś przekonać, co nie zawsze się udaje.
Brzmi to niestety absurdalnie, ale taka jest rzeczywistość w Cargo.
Nie mam pewności jak to jest po innych, mniejszych, szopach, ale niestety Prokocim to duża instytucja, tam takie manewry nie przejdą jak wejść, wziąć i wyjść, tu trzeba się natrudzić niestety.
@tomekilawa, to że dany wóz dobrze wygląda z zewnątrz to niekoniecznie musi taki być w środku. Jeśli jest awaryjny i sprawia kłopoty (CIACH) i konika nie ma. Dolicz też to, że te wozy nie stoją a pracują, a ostatnią naprawę miały na przełomie 2006/07, a kilometrów niestety nie ubywa.
-
Powyżej 350 tysięcy ma chyba tylko EU06-01.
-
Wszystko było ustalone z naczelnikiem któremu podlega szopa. Złomowane maszyny były już przeważnie porozbierane na części, poza tym przy masie 120 ton 2 kilo w jedną czy w drugą nie robi różnicy. Oczywiście "pamiątki" były odkręcane przed podpisaniem umowy z firmą złomującą i oficjalnym ważeniem.
-
W Zajączkowie do fizycznej kasacji skierowano:
SM30-250
ET22-337
SM42-2000
SM42-305
ET22-256
www.pantograf.xk.pl/sm42-2000.jpg
www.pantograf.xk.pl/sm30-250.jpg
-
A można wiedzieć, czemu modern - stonkę kasują?
-
Poszperaj po necie.
-
A można wiedzieć, czemu modern - stonkę kasują?
Pęknięta skrzynia rozrządu silnika.
-
Już kilka razy wspominałem o Chojnie, ale skoro autor wątku się pyta to odpowiem raz jeszcze. W Chojnie odbywały się regularne cięcia wagonów typu Bhp, Bipa i Bh. Nie wiem czy jeszcze coś tam stoi i czy coś jeszcze tną.
-
Bhp, Bipa
Taki ot. Bipa i Bhp to to samo, Bipa to takie przezwisko.
-
Nie tyle przezwisko, co dawne oznaczenie.