- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: youBy w 10 Marca 2010, 21:28:54
-
Uwzględniać ten współczynnik jako oddzielną wartość czy włączyć go do masy? Skutek w symulatorze były ten sam. Problem pojawił się z powodu hamowania siódemki – sensowne wyniki był dopiero po zwiększeniu jej masy o 25% (do 100 ton).
Współczynnik mas wirujących — wartość mówiąca o tym, jak ciężej poruszyć dany obiekt z powodu jego toczenia się.
-
Dać osobno. A ma on wpływ na energię potencjalną i moc potrzebną do ruchu w pionie (wzniesienia)?
-
Zgaduję, ale w pionie to chyba nie. Te masy wirujące mają wpływ na poruszanie się loka po łuku. Czy to nie będzie jak w żyroskopie?
-
Dać osobno. A ma on wpływ na energię potencjalną i moc potrzebną do ruchu w pionie (wzniesienia)?
Doskonały strzał, Milordzie :D
Zgaduję, ale w pionie to chyba nie. Te masy wirujące mają wpływ na poruszanie się loka po łuku. Czy to nie będzie jak w żyroskopie?
J.w.
Faktycznie, nie pomyślałem o tym. W pionie nie mają znaczenia, ale zwiększają oddziaływanie kół na szynę – na tę chwilę to zjawisko można pominąć.
-
Współczynnik mas wirujących bierze się do obliczania energii kinetycznej pociągu (składu). Przy obliczeniach układów hamulcowych do obliczeń energii kinetycznej dodaje się 6% właśnie ze względu na masy wirujące.
-
6% to chyba dla całego składu, ja potrzebuję dla konkretnych pojazdów.
-
Nie ważne czy dla składu czy dla pojazdu. Sam pojazd ma mniejszą Ek niż skład ale zawsze dodajesz 6%.
Wzór na całkowitą Ek;
-
Zauważ, że lokomotywa ma kilka ciężkich (kilka ton) silników połączonych poprzez przekładnię z kołami. Literatura wskazuje współczynnik mas wirujących 1,2 do 1,4 dla lokomotyw. Wagony mają kręcące się tylko zestawy kołowe (współczynnik ok. 1,05). Co więcej, w przypadku wagonów towarowych wartość ta zmienia się w znaczny sposób w zależności od masy ładunku. Jak widać, jest to jednak bardzo ważne, gdyż symulator musi również odzwierciedlać poprawnie zachowanie pojedynczych pojazdów.