- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: kwiatek3 w 27 Lutego 2010, 22:05:40
-
Przewozy regionalne zostały odcięte od powierzchni dworcowych na terenie całej Polski. Zlikwidowano wszystkie punkty informacyjne, oraz sprzedaży biletów.
Źródło: http://www.przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,0,323.html (http://www.przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,0,323.html)
-
Bilety można kupić w kasach IC bądź w mobilnych kasach u kierpocia/kondzia.
-
Po pierwsze jeszcze niczego nie zlikwidowano. Po drugie - jest to kolejna przepychanka w wojence PKP vs PR, tak więc nie siejcie paniki o zamykaniu kas. Cały ten niepotrzebny szum jeszcze bardziej szkodzi kolei...
-
Już zawarto porozumienie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/14531/14531_Rozmowy_PKP_S.A.__PR_warunki_finansowe_rozliczen_i_terminy_splat_ustalone.htm
-
Całe szczęście. Nie ma co się bić na swoim podwórku. Czuję, że ta niby konkurencja wcale nie przyjdzie z Zachodu, tylko będzie na codzień właśnie w Polsce, między sobą.
-
Całe szczęście. Nie ma co się bić na swoim podwórku. Czuję, że ta niby konkurencja wcale nie przyjdzie z Zachodu, tylko będzie na codzień właśnie w Polsce, między sobą.
DB miał i tak obsługiwać konkretnych klientów, czyli inwestować w pociągi wysokiej klasy. W sumie niech zostanie tylko IC po co PR. Może Cargo otworzy dział przewozów osobowych ;) Nie ma to jak wolna konkurencja. Rozumiem, że PR ma długi do spłaty, więc powinni się dogadać jakoś w miarę konkretnie, jak dorośli ludzie, a nie robić ciągły dym.
-
A jednak... http://www.tvn24.pl/0,1646342,0,2,pkp-odbiera-konkurentom-kasy,wiadomosc.html
-
DB miał i tak obsługiwać konkretnych klientów, czyli inwestować w pociągi wysokiej klasy. W sumie niech zostanie tylko IC po co PR. Może Cargo otworzy dział przewozów osobowych ;) Nie ma to jak wolna konkurencja. Rozumiem, że PR ma długi do spłaty, więc powinni się dogadać jakoś w miarę konkretnie, jak dorośli ludzie, a nie robić ciągły dym.
Tak to jest jak w zarządzie jak u góry siedzą jeszcze wieloryby z PRL'u gdzie pojecie konkurencji nie było znane...
PS. Czy niektórzy z użytkowników nie zauważyli że trwa wojna PKP vs PR? I że PKP stosuje nielegalne kroki a potem się z nich wycofuje? Bo wg mnie jest tu kilka osób która tego chyba nie widzi i każdą taką informację uważają za sensacje i konieczność utworzenia następnego tematu...
-
I że PKP stosuje nielegalne kroki a potem się z nich wycofuje?
Ściąganie długów to nielegalne kroki? Pomyśl zanim coś napiszesz.
-
Nie wierzę, że te długi się tak zaraz pojawiły po wyjściu PR z grupy PKP.
-
Ściąganie długów to nielegalne kroki? Pomyśl zanim coś napiszesz.
To tak jak byś Ty i cała twoja rodzina mieszkali w jednym budynku i nie płacili od jakiegoś czasu, nagle przychodzi właściciel i mówi że za 2 dni masz się wynosić i czy było by to legalne? Poza tym PKP IC też ma długi względem PLK za użytkowanie infrastruktury ale z nimi tak nie robią, jak myślisz dlaczego ;> Ty swoich też byś pewnie nie ruszał ;)
-
To tak jak byś Ty i cała twoja rodzina mieszkali w jednym budynku i nie płacili od jakiegoś czasu, nagle przychodzi właściciel i mówi że za 2 dni masz się wynosić i czy było by to legalne?
Masz całkiem niezłe wyobrażenie o życiu... W sumie, skoro ściąganie długów uznajesz za nielegalny proceder to może pożyczysz mi trochę kasy?
-
Masz całkiem niezłe wyobrażenie o życiu... W sumie, skoro ściąganie długów uznajesz za nielegalny proceder to może pożyczysz mi trochę kasy?
Moja wina, powinienem "2 dni" pogrubić, podkreślić i wstawić w czcionce 72 żebyś to zauważył. Ściąganie długów jest uważam za jak najbardziej legalne, ale tak jak Patrykos napisał nie ma ich od wczoraj a PKP szuka dziury w całym żeby tylko zadać kolejny cios PRom, który właściwie zawsze kończy się albo cofnięciem decyzji (bo jest nielegalny/nierealny) albo ugodą.
-
Ściąganie długów jest uważam za jak najbardziej legalne, ale tak jak Patrykos napisał nie ma ich od wczoraj a PKP szuka dziury w całym żeby tylko zadać kolejny cios PRom, który właściwie zawsze kończy się albo cofnięciem decyzji (bo jest nielegalny/nierealny) albo ugodą.
Ugoda już była, PR jednak wciąż miały gdzieś spłacanie - to co PKP ma robić? Odpuścić?
Ps. Przeczytaj jakie jest znaczenie trudnego słowa "nielegalny". Może dzięki temu przestaniesz używać go tak często.
-
Ale tu cały czas chodzi o to, że PKP S.A wyskoczyło z długami po tym, jak PR zaczęło konkurować z PKP IC.
-
Ale tu cały czas chodzi o to, że PKP S.A wyskoczyło z długami po tym, jak PR zaczęło konkurować z PKP IC.
Ale wciąż nie ma tu nic nielegalnego...
-
Może nie nielegalne a podejrzliwe. Wychodzi na to, że jak PR było w grupie PKP S.A to problemu z długami nie było. Przecież PKP PR miały pociągi pospieszne pod sobą, w jakimś stopniu alternatywa dla InterCity, dlaczego wtedy nie było takiego szumu, zamykania, wywalania?
-
Może nie nielegalne a podejrzliwe.
No ale chyba nie ma w tym nic dziwnego, że grupa PKP nie dokłada się do konkurencyjnych pociągów?
-
Nic w tym dziwnego, masz rację ale widać działanie betonu PKP, które za wszelką cenę chce sobie zrobić wygodny i cieplutki stołeczek na rynku przewozów towarowych/osobowych. Ja wiem Borysie, że nie dasz sobie przyznać racji bo przecież nie gryzie się ręki, która karmi.
-
Jakby PIC wystąpił z Trupa PKP, to Trup także by ich ścigał, ale nie wystąpi, bo prawdopodobnie, przynosi jakieś tam dochody ;-) Cóż, PR miało dostać aportem zaplecza do prowadzenia działalności i dostało... kopa w pupę ;-)
-
Operacja pod kryptonimem "dobić PR" zapowiadała się już od pewnego czasu. Od ok 2 miesięcy w kolejowej medycynie pracy zanotowano wyjątkowy wzrost liczby skierowań na badania wstępne na stanowisko rewidenta taboru dla PKP IC. PIC szykuje się na odwet ze strony PRu - wypowiedzenie umów dot. usług rewidenckich. Jak dla mnie to śmieszne są te przepychanki pomiędzy PKP a PR. Skoro PR jest winny pieniądze to powiedzieć w prost "nie spłaciliście długu to wypowiadamy Wam umowy" a nie takie głupkowate podchody, że nie o to chodzi ale w gruncie rzeczy o to... Tutaj nikt nie jest święty. Ani PKP IC anie PR. Majątek kolei budowany był ze wspólnych (narodowych) pieniędzy i PKP IC, PR, PKP CARGO, itd są na równi (tzn byli do momentu gdy PKP PR istniały). Nikomu tabor nie należy się bardziej lub mniej. PKP IC wcale tu nie jest uprzywilejowane. Dług trzeba ściągać bo do byłoby trochę dziwne gdyby ot tak darowano komuś ileś milionów. Ale niech to się odbywa jawnie a nie poprzez dziecinne podchody. Jak dla mnie jednym z największych problemów to jest PKP PLK i zarządzanie finansami w tej spółce. Wystarczy popatrzeć na stan infrastruktury żeby zorientować się że coś jest nie tak. Gdy modernizowany był odcinek Łódź Widzew - Koluszki często bywałem na takim 'doglądaniu" jak posuwają się pracę. Pewnego razu zagadałem z pracownikiem (jakimś kierownikiem elektromonterów) bo zaciekawiony byłem nowymi urządzeniami montowanymi na słupach trakcyjnych. W pewnym momencie powiedział coś takiego:
"Panie, gdyby ludzie wiedzieli jak bardzo po kosztach jest to budowane to baliby się jeździć tu pociągami... A te zabezpieczenia na słupach to wie Pan dlaczego montujemy? Bo to wszystko jest robione po znajomości. Ktoś ma kolegę co ma firmę produkującą dane części albo sprowadzającą je z zagranicy - tak to wszystko działa. Byle kasę z Unii wyciągnąć... A niech Pan zerknie na te odciągi, przecież połowa to staroużyteczne materiały a miały być nówki... Miały ale powiedzieli że nie będzie i mamy sobie jakoś poradzić. Czy to normalne? I tak to wszystko wygląda."
Kolejna ciekawa sprawa jest z "dwudziestkami" na przejazdach. Zamiast w wielu przypadkach naprawić wyeksploatowane czujniki bądź naprawić całą SSP to walą "dwudziestkę" i z rozkładowej 70km/h ciężki skład towarowy hamuje i tak co np 2km... Pieniądze i to niemałe biorą za użytkowanie infrastruktury ale jakoś ciągle kasy im brak. Ale jak była "impreza" w Bolesławcu z okazji wyremontowania wiaduktu kolejowego to jakoś pieniądze się znalazły żeby wysłać sporą delegację SOK (sokistów!) z Warszawy? Po co?
Teraz WOSy. Na co piszą "Zły stan techniczny nawierzchni", "Wychlapy", "Zły stan podtorza", "Zły stan toru", "Zły stan podkładów" jak mogliby to zastąpić jednym skrótem -
INROL Infrastruktura NieRemontowana Od Lat. Albo te śmieszne poprawki do WOSów PLK gdy nie mają już co robić. Zamienić "Zły stan nawierzchni" na "Zły stan toru" - bez komentarza. To jest największy problem naszej kolei.
Ja Wam powiem, że obecnej sytuacji przyglądają się z uwagą zagraniczni przewoźnicy i tylko czekają aż grupa PKP wykończy PR. Dlaczego? A no dlatego, że łatwiej wykończyć samo PKP IC niż PKP IC i PR. A tak będą mieli przynajmniej jedno z głowy...
Tyle ode mnie. Mam nadzieję, że przestaniecie się użerać, że tylko PR albo PKP IC to świętoszki -jedni są warci drugich i tyle.
Pozdrawiam.
-
Nie ma to jak coś dużego, biednego i niedoinwestowanego podzielić na mniejsze części i kazać konkurować w biednym państwie między sobą i z zewnętrzymi potetnatami.
Nic tylko pogratulować...
Może nie bezpośrednio z tematem, ale daje moim zdaniem do myślenia:
Wstaję rano,
włączam moje japońskie radio,
zakładam amerykańske spodnie,
wietnamski podkoszulek
i chińskie tenisówki,
po czym z holenderskiej lodówki wyciągam niemieckie piwo.
Siadam przed tajwańskim komputerem
i w amerykańskim banku zlecam
internetowe zakupy w Anglii,
potem wsiadam do czeskiego samochodu
i jadę do francuskiego hipermarketu na zakupy.
Po uzupełnieniu żarcia o hiszpańskie owoce, belgijski ser i greckie wino wracam do domu,
siadam na wloskiej kanapie i szukam pracy w polskiej gazecie.
Znowu nic...
Zastanawiam sie, dlaczego, do diabła, w Polsce nie ma pracy...
-
W polskiej gazecie? Na pewno?
-
Ja jestem zdania, że jak już całe PKP się rozwali i wszyscy ogłoszą bankructwo, to cały tabor wykupi DB i to oni będą bosami. Już w przewozach towarowych są prawie jakby mieli monopol(tj. mają PTKiGK i PCC wykupione, ciekawe co się szykuje kolejne).
-
Ehe, kolos na glinianych nogach. Ja sądzę, że rozbicie PKP w 2001 roku było błędem.
-
Jak czytam te wszystkie newsy na różnych forach i portalach to aż mnie krew zalewa... Kiedyś było tylko PKP i było dobrze potem PIC i PR też było w miarę dobrze. PIC uruchamiał pociągi kwalifikowane o wysokim standardzie, PR świadczył usługi przewozowe międzywojewódzkie i regionalne, ale potem jakiś debil wpadł na to że to PIC powinien prowadzić przewozy międzywojewódzkie. Wcześniej PRy wykupiły kilkadziesiąt siódemek i przeprowadziły NG i NR za pieniądze unijne, kupiły Bydgostie. Nastąpiła relokacja taboru. PIC za free dostał wyszpachlowane siódemki, nowe ED74, full wagonów. Już wtedy trzeba było podłożyć jedną wielką bombę i to wszystko rozpierdolić w drobny mak...
-
Wcześniej PRy wykupiły kilkadziesiąt siódemek i przeprowadziły NG i NR za pieniądze unijne
Taaa, sam jesteś za pieniądze unijne.
-
Wagony były za pieniądze unijne fakt, a lokomotywy za swoje.
-
a lokomotywy za swoje.
Też nie, próbuj dalej...
-
Dlaczego nie powiesz, że ktoś PR-om zapłacił za NG budyniów? Taki dobry wujek był, że - mającej już wtedy, ogromne długi - spółce PKP Przewozy Regionalne, udzielił takiego "kredytu zaufania" ;-)
Wszyscy dobrze wiemy, że Zakłady Przewozów Pasażerskich w PP PKP, później PKP PR, jeszcze później PR - długi miało, ma i mieć będzie. Tylko jakoś dziwnym sposobem, dopiero teraz (po tyyylu latach), zaczęto te długi egzekwować. Ja sie tylko dziwię PIC-owi, że widzi konkurencję w InterRegio, przecież skoro są prestiżową spółką, to nie powinni bać się o pasażerów. Przecież każdy pojedzie w tym, co jest czystsze, wygodniejsze itp itd. Ale skoro PIC się boi, to wniosek z tego jest jeden: zarówno PIC jak PR, to to samo g***o, tylko że pod inną nazwą.
W polskiej gazecie? Na pewno?
No Polak raczej nie czytuje gazet, rodem z Wolski ;-)
PIC niech się lepiej martwi, żeby koledzy pozostali kolegami, po wydzieleniu PLK z PKP, bo wtedy żaden przewoźnik prócz prywatnych, nie pojedzie ;-)
-
a lokomotywy za swoje.
Też nie, próbuj dalej...
Dobry wujek Zdzichu z Makczupikczu. Wisi mi to kto ile dał za co i co na tym zyskał. Cala nasza kolej pogrąża się w coraz większym bagnie żeby nie powiedzieć gównie. Jak się coś z tym nie zrobi to możliwe że nasze dzieci o Polskich Kolejach Państwowych dowiedzą się ze zdjęć i naszych opowieści.
-
Ja mam nadzieję, że w tym kraju jest jeszcze ktoś z głową na karku i mam też nadzieję, że ktoś skorzysta na tej chorej sytuacji jaka zaistniała na kolei. Może PKS, może jakiś prywatny przewoźnik autobusowy wyjdzie z ofertą nie do przebicia, TLK będą jeździć z jednym wagonem po 40 letniej, nieremontowanej infrastrukturze z prędkością szlakową 30km/h, bo ludzi będzie garstka...To jest moje marzenie, żeby ktoś wreszcie ruszył głową i coś zadziałał.
Zamiast podnieść prędkość, remontować najważniejsze połączenia, dajmy Warszawa-Katowice, Katowice-Wrocław, Warszawa-Poznań, żeby pasażer poczuł, że faktycznie opłacało się wybrać kolej, to nie, wolą wyremontować odcinek Rude Góry - Niwa Średnia i podnieść tam prędkość o 10km/h :) I tak w całym kraju...Jeden wielki burdel.
-
Marzy mi się żeby jakieś wielkie asteroidy spadły w dzień powszedni na poniższe adresy:
1. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Targowa 74, 03-734 Warszawa
2. "PKP Intercity" Spółka Akcyjna ul. Grójecka 17 02-021 Warszawa
3. Przewozy Regionalne ul. Wileńska 14a 03-414 Warszawa
Myślę że to rozwiązało by wszystkie spory, konflikty, spłaciło wszystkie długi itp.
-
Jeśli Ci się coś takiego marzy to chyba niestety jest coś z Tobą nie halo. Nie obrażaj się, ale chyba nie mówisz serio, że chciałbyś, aby tyle osób straciło życie?
Powiedz mi co da to, że nagle Ci wszyscy ludzie znikają? Po prostu pojawią się następni i po pewnym czasie wrócilibyśmy do tego samego punkut.
-
Przecież już tak było/jest, że aronobusy sprzątają pasażerów spod dworców kolejowych parę minut przed odjazdem pociągu :) PR z PKP IC prowadzą wojenkę na szabelki, w której stratny jest pasażer. Co go obchodzi, czy go dowiezie BalczunosCargolunos, czy InterCity, a może Przewozy Regionalne. On chce dojechać na czas i już. Byłem świadkiem paru sytuacji, że pasażer zjechał kierownika/czkę za to, co się w tym całym burdelu dzieje.
-
[...]podnieść prędkość, remontować najważniejsze połączenia, dajmy Warszawa-Katowice, Katowice-Wrocław, Warszawa-Poznań, żeby pasażer poczuł, że faktycznie opłacało się wybrać kolej, to nie[...]
Bez przesady, są dużo gorsze linie od tych które wymieniłeś, mogliby się wreszcie wziąć za np. 274-kę Wrocław-Jelenia Góra, bo to co się tam dzieje to woła o pomstę do nieba.
Marzy mi się żeby jakieś wielkie asteroidy spadły w dzień powszedni na poniższe adresy:
1. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Targowa 74, 03-734 Warszawa
2. "PKP Intercity" Spółka Akcyjna ul. Grójecka 17 02-021 Warszawa
3. Przewozy Regionalne ul. Wileńska 14a 03-414 Warszawa
Myślę że to rozwiązało by wszystkie spory, konflikty, spłaciło wszystkie długi itp.
Kiedyś miałem podobnie, tyle że nie chodziło o PKP tylko o ZUS (konkretnie w Chrzanowie) i nie o asteroidy a o arabskich terrorystów.
Przecież już tak było/jest, że aronobusy sprzątają pasażerów spod dworców kolejowych parę minut przed odjazdem pociągu
Busami nie jeżdżę, zawsze po takiej jeździe boli mnie albo głowa albo kolana (zależy czy stoję czy siedzę).
U mnie w Andrychowie kasę biletową zlikwidowali już w zeszłym roku. Wcześniej jak kupowałem bilet to zawsze można było sobie trochę pogadać z kasjerką, w pewnym momencie byłem ich stałym klientem i już od razu wiedzieli jaki bilet chcę. Teraz jest kasa agencyjna prowadzona przez dyżurnego ruchu, ale to już nie to samo. Trochę mi żal co się dzieje w tym kierunku, ostatnio tylko gorzej i gorzej.
-
Proszę, &feature=player_embedded . Lokomotywy najprawdopodobniej dla PR, czyli kolejne kiblowe obiegi znikną z IR.
-
Bez przesady, są dużo gorsze linie od tych które wymieniłeś, mogliby się wreszcie wziąć za np. 274-kę Wrocław-Jelenia Góra, bo to co się tam dzieje to woła o pomstę do nieba.
Nie narzekaj. Predkosc jest odwrotnie proporcjonalna do ilosci pieknych widokow i to sie tam glownie liczy, polecam kazdemu chociaz raz w zyciu ta linie zaliczyc :) Nawet jesliby wyremontowali, to z (auto)busiarzami raczej szans nie maja.
-
Proszę, &feature=player_embedded . Lokomotywy najprawdopodobniej dla PR, czyli kolejne kiblowe obiegi znikną z IR.
Zobaczymy na jak długo ;D
-
czyli kolejne kiblowe obiegi znikną z IR.
Mam nadzieję, że na długich dystansach już jednostek nie będzie. No bo dla mnie to lekka przesada z Wrocławia do Bielska-Białej (4 godziny) jednostką jechać...
Jednostki to na krótkie trasy się nadają - pociągi osobowe. Ale bez przesady na przykład nad morze z Wrocławia EN57 jechać...
-
Mam nadzieję, że na długich dystansach już jednostek nie będzie. No bo dla mnie to lekka przesada z Wrocławia do Bielska-Białej (4 godziny) jednostką jechać...
Jednostki to na krótkie trasy się nadają - pociągi osobowe. Ale bez przesady na przykład nad morze z Wrocławia EN57 jechać...
Popieram Twoje zdanie. Ostatnio jechałem z Katowic do Warszawy, miałem nadzieje, że przynajmniej byka z piętrusami podstawią, a tu lipa, kibela puścili na CMK. To lekka przesada nie uważacie?
-
Jedziesz tak, jak zapłaciłeś, więc było ok :)
-
Popieram Twoje zdanie. Ostatnio jechałem z Katowic do Warszawy, miałem nadzieje, że przynajmniej byka z piętrusami podstawią, a tu lipa, kibela puścili na CMK. To lekka przesada nie uważacie?
Czyli nie dość, że przepłaciłeś za bilet, to dostałeś jeszcze gorszy standard, niż korzystając z usług PKP IC na tej trasie :-) Po IR nie ma się czego spodziewać, w zeszłym roku jeździły EZT na połączeniu Wrocław - Szczecin, w tym roku widziałem plastiki na Wrocław - Warszawa (6h)!
-
Przecież po to ściągają nowe siemensy, żeby poprawić ten standard.
-
przepłaciłeś za bilet
Tego nie wiesz.
-
Tego nie wiesz.
Na obecną chwilę, Intercity ma tańsze bilety na długich trasach niż PR na poc. InterRegio (np. na trasie Kraków - Warszawa przez CMK). Być może podobnie jest też na trasie z Katowic, dokładnie trzeba by sprawdzić na ulotkach reklamujących Bilet Fioletowy.
-
Strona http://tlk.pl/pl/ceny/podrozuj_taniej/kolorowe_bilety/bilet_fioletowy wskazuje, że w relacji Warszawa—Katowice nie ma oferty pod nazwą bilet fioletowy :P Dodatkowo pominąłeś oferty PR obniżające ceny biletów (np. REGIOkarta). Dla posiadacza REGIOkarty przejazd IR jest tańszy niż TLK.
-
TLK Kosztuje 51 zł a PR 40 zł jeśli chodzi o trasę Katowice - Warszawa. Ponadto IR jedzie szybciej.
-
Strona http://tlk.pl/pl/ceny/podrozuj_taniej/kolorowe_bilety/bilet_fioletowy wskazuje, że w relacji Warszawa—Katowice nie ma oferty pod nazwą bilet fioletowy :P
Dziwne, nie widzę tu także innych relacji, które widziałem na plakatach we Wrocławiu dot. biletu fioletowego.
« Dodano: 14 Marca 2010, 16:22:05 »
Ponadto IR jedzie szybciej.
Jesteś pewien? Najszybszy IR 41122 ma czas jazdy 3:10h, a najszybszy TLK 4112 2:40h.
-
Jesteś pewien? Najszybszy IR 41122 ma czas jazdy 3:10h, a najszybszy TLK 4112 2:40h.
Załóżmy, że chcę jechać w okolicach 9.00 - 9.30 z Katowic do Warszawy. Co mamy do wyboru? TLK o 8:57, jedzie 4 godziny i IR o 9:25 jedzie 3 godziny 16 minut.
-
Załóżmy, że chcę jechać w okolicach 9.00 - 9.30 z Katowic do Warszawy. Co mamy do wyboru? TLK o 8:57, jedzie 4 godziny i IR o 9:25 jedzie 3 godziny 16 minut.
Nie było mowy o konkretnych godzinach odjazdu, podałem najkrótsze czasy jazdy na tych trasach. TLK o 8:57 jedzie dłużej, bo pokonuje zupełnie inną trasę.
-
Nie było mowy o konkretnych godzinach odjazdu, podałem najkrótsze czasy jazdy na tych trasach. TLK o 8:57 jedzie dłużej, bo pokonuje zupełnie inną trasę.
Porównajcie sobie IR i TLK które jadą przez Włoszczową a nie każdy inna trasą bo to nie ma najmniejszego sensu;] A tak nawiasem mówiąc chce mi się śmiać jak widze kibel na CMK ;D
-
Teraz doszła wojna z PLK S.A
http://www.tvn24.pl/0,1649252,0,1,przewozy-regionalne-nienbsppojada,wiadomosc.html
-
Teraz doszła wojna z PLK S.A
http://www.tvn24.pl/0,1649252,0,1,przewozy-regionalne-nienbsppojada,wiadomosc.html
I Ty naprawde sądzisz że jeśli PR nie wpłaci to PLK zatrzyma 3000 pociągów w całej Polsce? Ludzie by wtedy chyba zjedli PLK :D
-
Pewnie, że nie. Oni chcą po prostu zrobić dużo krzyku wokół PR.
-
Mnie się może wydawać, ale jeśli ktoś nie płaci za udostępnione tory... to co to jest? Kredyt? Ile jeszcze PLK ma dokładać do pożyczek które bierze na naprawy torów? Ty jak jedziesz pociągiem PR to konduktorowi też mówisz że zapłacisz za przejazd przelewem za jakiś czas! nie bądźmy śmieszni PR odeszły z grupy PKP i są traktowani jak prywatni przewoźnicy. Jakoś spółki prywatne jeżdżą po torach PLK i nie jęczą że im zamkną dostęp do torów! Czyli jak? płacą po paru latach jak PR? Usługi kosztują i tak PR miały ulgi w grupie PKP niż prywaciarze i jakoś to się kręciło. Teraz niestety się to zmienia. Nie wiem na czyją korzyść, ale na pewno na kredyt zaległy nikt nie da zgody do jazdy po torach. Co nie znaczy że się nie dogadają.
-
nie bądźmy śmieszni PR odeszły z grupy PKP i są traktowani jak prywatni przewoźnicy
Wszyscy powinni byc traktowani rowno. Zarowno spolki z grupy PKP jak i spoza.
ale jeśli ktoś nie płaci za udostępnione tory... to co to jest? Kredyt?
Rozumiem, ze inne spolki z grupy PKP nie sa zadluzone wobec PKP PLK?
-
Spokojnie... Wszystko się unormuje jak PKP PLK opuści grupę PKP co stanie się w 2013r. Skończą się przywileje dla kogokolwiek. Ciekawe dlaczego nikt nie wspomina jak wiele pociągów PKP CARGO otrzymało zakaz wjazdu na sieć PKP PLK, po tym jak nie płacili za uruchamiane składy...
btw Tak jak mówił ostatnio na szkoleniu kontroler z PKP PLK "Ja tam wolę prywaciarzy od przewoźników z PKP bo przynajmniej solidnie i na czas płacą. Ba! Są nawet tacy przewoźnicy co płacą przed czasem póki mają pieniądze bo nie chcą zalegać PLce z płatnościami. W końcu od dostępu do torów zależą ich dochody". Szkoda, że przewoźnicy z grupy PKP tak nie myślą jak niektórzy prywaciarze...
PLK nie odetnie PRów od torów bo to byłby strzał we własne kolano. PRy płacą jak płacą, ale płacą -i to się w PLK liczy.
-
Nie wiem na czyją korzyść, ale na pewno na kredyt zaległy nikt nie da zgody do jazdy po torach. Co nie znaczy że się nie dogadają.
Dokładnie, PLK to nie Święty Mikołaj, który rozdaje prezenty. Płacisz - jedziesz!
-
InterCity jak zwykle czyste bez zadłużeń wobec PLK? ;)
-
CARGO właśnie dostało na Brochowie wymówienie rozrządu po rozjazdach PLK-i ze względu na ceny jakie zaproponowała (Nasza władza kochana). Rozrząd jednego wagonu wyceniono na 7zł! Ja się nie znam na kosztach, ale rozjazdy z czegoś trzeba remontować!
-
Rozrząd jednego wagonu wyceniono na 7zł! Ja się nie znam na kosztach, ale rozjazdy z czegoś trzeba remontować!
Zapominasz o jednym... Żyjemy w kraju zwanym Polską gdzie nie ma żadnych czarnych dziur a materia zwana pieniędzmi znika w niewyjaśnionych okolicznościach... Oczywiście nie może być tak, że PKP PLK za darmo udostępnia tory, ale niektóre ceny są wręcz absurdalne a pieniędzy na remonty jak nie było, tak nie ma i długo nie będzie. Jako przykład absurdu podam, że wjazd z torów postojowych w Kutnie na teren lokomotywowni i powrót, dla lokomotywy luzem kosztuje coś koło 54zł... Kasę ciągną a remontów ani widu ani słychu. Kolejny absurd. Linia Kutno - Płock która jest dla PLKi kurą znoszącą złote jajka. Infrastruktura jest tak potwornie zaniedbana, że aż strach - ci co tam jeżdżą wiedzą co mam na myśli... Przykładów mógłbym podać wiele ale po co? Szkoda czasu... Ja to proponuję nie stawać zbytnio w niczyjej obronie bo nie warto. Na kolei przekręty są ogromne i stawanie w obronie takiej spółki mija się z celem.
Pozdrawiam.
-
Przecież nie twierdzę że PLK to uczciwy zakład, sam widzę po naszej władzy jakimi samochodami się rozbijają. Układy są i będą dopóki ktoś nie roz......i tego bagna. Co do IC to wiadomo że są jeszcze w grupie PKP i jakieś tam ulgi mają. PR nie chciało dać 7 milionów za nazwę PKP to dały tą kasę na wynajem Traxxów i co? Traxxy odjechały do prywatnego przewoźnika a sama teraz jeździ bykami które też podnajmuje. I tak się dalej będzie kręcić aż wkońcu i te byki zabiorą.
-
Żyjemy w kraju zwanym Polską gdzie nie ma żadnych czarnych dziur a materia zwana pieniędzmi znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Oczywiście nie może być tak, że PKP PLK za darmo udostępnia tory, ale niektóre ceny są wręcz absurdalne a pieniędzy na remonty jak nie było, tak nie ma i długo nie będzie.
Twoje 1 zdanie odpowiada automatycznie na 2 :D W naszym cudownym kraju mamy najdroższe autostrady mimo że prawie ich nie mamy, prawie najdroższe łącza internetowe i połaczenia telefoniczne w porównaniu z ich standardem, no i oczywiście tory które również są jednymi z najdroższych w Europie a jaki stan każdy widzi. Jeśli chodzi o kolejną zagrywke PLKi to znowu pogrzmi i ucichnie. Swoją drogą ciekawe jak by wyglądało gdyby IC miało nagle wszystko spłacić - czy wtedy tak gorąco mysleli by o składach zespolonych...
-
Właśnie na TVN24 jest napisane, że Przewozy Regionalne zwolnią 700 osób ze względu na trudną sytuację finansową firmy.... Bez komentarza. Odbywa się pikieta pracowników PR pod budynkiem spółki.
http://www.tvn24.pl/0,1650074,0,1,znow-glosno-nanbspkolei,wiadomosc.html