- Symulator MaSzyna -
Forum techniczne => WWW => Wątek zaczęty przez: ShaXbee w 16 Maja 2004, 22:27:51
-
Wrzucilem do dzialu "Pomoc" nieco zmodyfikowany tekst autorstwa ET22_RULZ. Powinien on po ustawieniu jako przyklejony nieco zmniejszyć ilość pytań w dziale "Pomoc".
W związku z tym zwracam się z prośbą do adminów o jego "Przyklejenie" i ew. korekty.
Link do tematu: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?p=11805#11805
-
enter - piasek
i przy + - / * zrezygnowalbym z pauz, bo robi sie troche nieczytelne
Po prostu daj:
+ nastawnik o jedna pozycje do przodu
itd
Albo pogrubić znaki
-
enter - piasek
A nie przyhamowanie?
-
Właściwie jedno i drugie naraz.
-
Właściwie jedno i drugie naraz.
Nie wiedzialem, ze przy przyhamowaniu sypie sie piasek...
-
Właściwie jedno i drugie naraz.
Nie wiedzialem, ze przy przyhamowaniu sypie sie piasek...
Nie sypie się, ale to jest przyhamowanie przeciwpośizgowe...
-
Trochę poprawiłem poradnik - tak jak radził Pit - sorry ze tak dlugo...
Dodalem przy okazji rozklad klawiatury w symku autorstwa Blondyna.
Jeszcze jakieś propozycje?
-
Hehe - a ja mam pytanko bo na pewno ktos z Was bedzie wiedzial. Chodzi mi o jazde EZT bo jezdzi sie fajnie tylko zastanawiam sie czy jest jakas zasada przesuwania nastawnika na kolejne pozycje... Bo pozycja pierwsza przetok to jest ciagla jazda na oporach najmniej ekonomiczna i sluzy tylko do rozruchu. Potem jest pozycja szeregowo na ktorej tez do jakiegos czasu jezdziemy na oporach i tak dalej rownolegla i bezoporowe 3 pozycje bocznikowe.
Czhodzi mi o to czy sa jakies zasady kiedy mozna zmieniac pozycje z szeregowej na rownoleglka a potem boczniki. Czy bedac na szeregowej musze czekac az zgasnie kontrolka jazda na oporach i wtedy przerzucic na rownolegla czy jest to powiazane z predkoscia EZT ?
Dzieki z gory za odpowiedz... Pozdrawiam
-
Czhodzi mi o to czy sa jakies zasady kiedy mozna zmieniac pozycje z szeregowej na rownoleglka a potem boczniki. Czy bedac na szeregowej musze czekac az zgasnie kontrolka jazda na oporach i wtedy przerzucic na rownolegla czy jest to powiazane z predkoscia EZT ?
Teoretycznie, to możesz od początku wrzucić na B3 i powinno się samo przerzucać po kolei. W EZT jest PSR, którego działanie można porównać do mechanicznego mechanika (hehe). Po ustawieniu w pozycję szeregową czy równoległą sam "kręci nastawnikiem" do pozycji bezoporowej. W praktyce warto wrzucać równoległe powyżej 30km/h, a boki gdzieś od 70. I co ważne - NIE WOLNO COFAĆ WAJCHY!. Żeby cofnąć z R na S (na przykład, bo nam się ręka "omsknie") należy zejść do 0 i potem ustawić na S. Inaczej PSR może chcieć iść "w kółko"
-
ja mam takie pytanie co to jest to PSR?? z góry dziekuwka za odpowiedz
Pozdrawiam
-
PSR - przekaźnik samoczynnego rozruchu
Najprościej można to wyjaśnić tak- jak prąd spadnie poniżej pewnej ustalonej wartości, przechodzi do następnej pozycji. Prąd rośnie gwałtownie, po czym opada, psr wrzuca następną pozycję itd itd.
-
aha a w jakich lokach to jest bo jusz wiem ze w En 57 tak a w innych??
-
We wszystkich EZT.
-
aha dzienki a Siódemki i byki tego nie maja?? tak??
-
aha dzienki a Siódemki i byki tego nie maja?? tak??
EU07 z Pafawagu (czy wszystkie?) mialy, ale teraz jest to zablokowane. Ustawialo sie wartosc pradu na pokretle i krecilo nastawnikiem.
-
W niektorych egzempalrzach EU07 bylo to zamontowane, jednak obecnie sie tego nie uzywa. To tak samo jak z UPZ na EP09 ktory był tylko na paru lokach obecnie nie ma juz na zadnym.:-)
-
W niektorych egzempalrzach EU07 bylo to zamontowane, jednak obecnie sie tego nie uzywa. To tak samo jak z UPZ na EP09 ktory był tylko na paru lokach obecnie nie ma juz na zadnym.:-)
Blad. UPZ jest na EM10. :)
-
O tym ze EM10 miały UPZ to nic mi nie wiadiadomo, nalezy pamietać ze przeszly one teraz modernizacje i nie wiem jeszcze dokładnie jakich szereg wynalazków tam zastosowano:-)
-
yhy a mozna jeszcze spytac co to jest to UPZ
Ps sorry ze tak mieszam w temacie
-
I co ważne - NIE WOLNO COFAĆ WAJCHY!. Żeby cofnąć z R na S (na przykład, bo nam się ręka "omsknie") należy zejść do 0 i potem ustawić na S. Inaczej PSR może chcieć iść "w kółko"
Rozumiem ze w zwiazku z PSR to musze cofac z kazdej pozycji czy tylko cofania z R na S? Jezeli chce zmenic z B3 na B2 albo z B1 na R to tez musze cofac do 0?
-
yhy a mozna jeszcze spytac co to jest to UPZ
Uklad Predkosci Zadanej.
-
Rozumiem ze w zwiazku z PSR to musze cofac z kazdej pozycji czy tylko cofania z R na S? Jezeli chce zmenic z B3 na B2 albo z B1 na R to tez musze cofac do 0?
OIDP to mozna cofnac z R na S ale poniewaz EN57 nie ma walu kulakowego dwukierunkowego (ET40 ma, mozemy krecic nastawnikiem jak chcemy i tak bedzie sie poruszal wal) to musi on wykonac pelen obrot do pozycji S.
-
yhy a mozna jeszcze spytac co to jest to UPZ
Uklad Predkosci Zadanej.
A do czego taki uklad sluzy ??
-
A do czego taki uklad sluzy ??
Masz na nastawniku ilestam pozycji UPZ i jak UPZ jest wlaczony i dasz na pozycje np. 60 km/h to lokomotywa bedzie tak zmieniac pozycje aby utrzymac ta predkosc. OIDP to tak wlasnie dziala.
-
Masz na nastawniku ilestam pozycji UPZ i jak UPZ jest wlaczony i dasz na pozycje np. 60 km/h to lokomotywa bedzie tak zmieniac pozycje aby utrzymac ta predkosc. OIDP to tak wlasnie dziala.
No to tak mniej więcej działa regulator woodwarda w spalinówkach.
-
Nie zupelnie sie z tym nie zgadzam, regulator ten nie ma nic wspulnego z UPZ, a jego zasada dzialania jest calkowicie inna.
-
yhy a mozna jeszcze spytac co to jest to UPZ
Uklad Predkosci Zadanej.
a w symulatorze takie cos dziala czy nie ? jak dziala to jakim klawiszem sie to obsluguje ??
-
a w symulatorze takie cos dziala czy nie ? jak dziala to jakim klawiszem sie to obsluguje ??
Nie dziala.
-
a bedzie cos takiego?? tylko pytam z ciekawosci
-
a bedzie cos takiego?? tylko pytam z ciekawosci
Jak ktos zrobi EP09 z UPZ (nie wszystkie mialy) to bedzie.
-
Nie zupelnie sie z tym nie zgadzam, regulator ten nie ma nic wspulnego z UPZ, a jego zasada dzialania jest calkowicie inna.
Źle się wyraziłem. Masz racje. Nie chodziło mi o zasada działania tylko o efekt końcowy. Nastawnikiem wybierasz obroty (stopniowo) a regulator oprucz tego że je ustawia na silniku to jeszcze w razie zwiększenia lub zmniejszenia obciążenia tak reguluje obrotami silnika spalinowego oraz wzbudzaniem prądnicy aby uczymać moc jaka została mu narzucona przez maszyniste. Każda pozycja nastawnika ma dawać określoną siłe pociągową (przy pracy liniowej) i regulator stara się uczymać siłe jaka odpowiada danej pozycji zmieniając zależnie od obciążenia obroty silnika spalinowego i wzbudzanie prądnicy.
-
dzieki teraz mniej wiecej kojarze takie nazwy jeszcze raz dzieki
Pozdrawiam
-
We wszystkich EZT.
We wszystkich EZT, ktore sa aktualnie eksploatowane. Z wycofanych na pewno PSR mial EW55. No i PSR mialy takze EU04 i EU20.