- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: DRAGON w 21 Stycznia 2010, 16:25:41

Tytuł: Propozycja połysku świateł
Wiadomość wysłana przez: DRAGON w 21 Stycznia 2010, 16:25:41
Ostatnio jechałem w symulatorze nocą i czegoś mi brakowało. Były to połyski ze świateł z loka. Jak sami wiecie w nocy światła zachowują się całkiem inaczej niż w dzień, wokół powstają połyski których brakuje mi w symulatorze.

Wiem że powinno się dać zrobić coś takiego ponieważ były zrobione semafory na noc które miały takie połyski.
Problem w tym że sam tego nie zrobię bo się kompletnie na tym nie znam.

Tylko nie piszcie żebym sam zrobił ponieważ nie potrafię, lecz mogę pomóc. To jest oczywiście tylko propozycja.
Tytuł: Odp: Propozycja połysku świateł
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 21 Stycznia 2010, 16:26:46
Jakie polyski? W reflektorze? Czy jako smuga?
Tytuł: Odp: Propozycja połysku świateł
Wiadomość wysłana przez: DRAGON w 21 Stycznia 2010, 16:29:17
Mniej więcej o to mi chodzi. Wokół reflektora są połyski lub błyski. Sam już nie wiem jak to nazwać.
Tytuł: Odp: Propozycja połysku świateł
Wiadomość wysłana przez: dymus w 21 Stycznia 2010, 16:30:44
Mniej więcej o to mi chodzi.
To już byłaby ingerencja w silnik graficzny jaki ma MaSzyna więc to raczej robota na suuuuper exe które by to obsługiwało i jeszcze lepszy silnik graficzny. Więc na razie myślę że jest to nie osiągalne. 
Poza tym efekt na zdjęciach to tzw. "gwiazdki" (w mniejszym lub większym stopniu na tych zdjęciach) czyli pewna technika  w fotografii która normalnie sama z siebie się nie pojawia, tylko występuje na zdjęciach z przesłoną powyżej f>5 (tak około).
Tytuł: Odp: Propozycja połysku świateł
Wiadomość wysłana przez: DRAGON w 21 Stycznia 2010, 16:32:23
To już byłaby ingerencja w silnik graficzny jaki ma MaSzyna więc to raczej robota na suuuuper exe które by to obsługiwało i jeszcze lepszy silnik graficzny. Więc na razie myślę że jest to nie osiągalne.
Ale z semaforami jakoś się dało więc czemu nie można z lokami?
Tytuł: Odp: Propozycja połysku świateł
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 21 Stycznia 2010, 16:33:36
Na razie chcemy uzyskac realny wyglad smug z kabiny, na poswiaty (moze) przyjdzie czas.

Chcemy? Kto chce? Wiesz ja testuje poprawki do PC2009 a Ty piszesz jakieś posty.
Nie sądzisz że trzeba skończyć paczkę?
Krzysiek626
OK, bije sie w piers.
Tytuł: Odp: Propozycja połysku świateł
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 21 Stycznia 2010, 16:57:12
Co do tych semaforow. Zrobione to zostalo na zasadzie plaszczyzny z polprzezroczysta tekstura imitujaca poswiate. Z wiekszych odleglosci efekt jest swietny, natomiast gdy zblizamy sie do semkow, to pasowaloby zeby ta smuga stawala sie coraz mniejsza. Da sie to zrobic, ze zmiana tekstury tej poswiaty co 5-10 metrow jednak wymaga to sporo pracy - konkretnie nalezaloby dokonac zmian w 225 plikach t3d. Na podobnej zasadzie moznaby dorobic takie poswiaty do lokomotyw.
Tytuł: Odp: Propozycja połysku świateł
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 21 Stycznia 2010, 19:15:57
W semaforach to przeciez tga w ksztalcie kola. Jesli do headlampxx_on dodamy takie kolko z dodatkowym krzyzykiem wyjdzie na to samo co w semkach ale... czasami to kolko moze popsuc teksture za nim, tzn w miejscu kolko moze byc dziura w teksturze. Wiecie o co mi chodzi? Na podobnej zasadzie Yb zrobil nam pierwsza wersje smugi. Na poczatek mozna pocwiczyc to z tekstura od semafora biala.