- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Quark-t w 20 Stycznia 2010, 22:24:33

Tytuł: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 20 Stycznia 2010, 22:24:33
Witam.
Krótko:
Thank You from the mountain :)

Edit - z drugim sobie poradziłem, do pierwszego sugestie wciąż mile widziane.
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: KayGeeFx w 23 Stycznia 2010, 18:47:57
3ds max to bardzo dawno się bawiłem, więc to co napiszę może być nie na miejscu...

Zasugerowałbym (oczywiście jeżeli się da, a tego nie pamiętam) użyć gwiazdki * jako joker'a. Czyli szukamy np. obiektów które mają w nazwie coupler. Wtedy wpisujemy: *coupler*. Albo szukamy obiektów które kończą się ciągiem znaków 01. Wtedy wpisujemy *01.

Chodzi mi o coś w tym stylu: http://marcinpawlowski.cba.pl/selection.html (http://marcinpawlowski.cba.pl/selection.html). Trzeba to okno selekcji wywołać (z tego co pamiętam to chyba klawisz H się wciskało, albo ikonkę Select By Name).
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 23 Stycznia 2010, 22:22:17
Wszystko byłoby fajnie, tylko tak jak pisałem - potrzebuję selekcjonować obiekty pod kątem wartości umieszczonych w user defined properties. Name mi tego niestety nie wyselekcjonuje…
Chyba będę musiał jakiś skrypt wymyślić (skoro MaSzynowe skrypty potrafią coś tam wpisać, to dlaczego nie wyszukiwać?)
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: KayGeeFx w 23 Stycznia 2010, 22:45:29
Sorki... umknęło mi gdzie to ma być szukane. Za szybko czytałem.
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 23 Stycznia 2010, 22:46:57
Nie ma za co, podbudowałeś mnie tym, że w ogóle zauważyłeś moją wiadomość.
A co do wyszukiwania - chyba przyjdzie mi zrobić to ręcznie ;/ (szukając w wyeksportowanej scn nazw node a potem w 3dsie)
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: firleju w 23 Stycznia 2010, 22:47:27
Już dawno nie bawiłem się skryptami, więc nie za bardzo mogę Ci pomóc, ale chyba można przelecieć wszystkie obiekty w scenerii i odczytać UserPrefs. Myślę, że to jest jakiś sposób.
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 23 Stycznia 2010, 23:06:07
Na razie poradziłem sobie tak - otwieram scn w editpadzie, znajduję interesujący mnie ciąg znaków, patrzę jak się nazywa obiekt i znajduję go potem w scene explorerze w 3dsie. Gorzej będzie, jak trafię na jakiegoś "none".
@gfirlejczyk - dzięki za skrypty :) A jakbyś miał kiedyś jakąś chwilkę, z którą kompletnie nie miałbyś co zrobić i podumał nad takim skryptem, co napisałeś, to byłbym dozgonnie wdzięczny. Ja bym chętnie zabrał się za naukę maxscriptów, ale wybitnie nie jest to to, czego się powinienem aktualnie (i przez najbliższe 2,5 roku) uczyć :D (a już i tak nie robię tego, co powinienem ;/)
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: firleju w 24 Stycznia 2010, 13:25:46
W najbliższym czasie prawdopodobnie nie będę mógł się zająć skrytpami, gdyż większość sił przeznaczę dla spt :)
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 24 Stycznia 2010, 13:33:34
Dlatego też napisałem, że gdybyś kompletnie nie miał co zrobić z czasem (SPT jest ∞ razy ważniejsze) :) Ja sobie jakoś poradzę:)
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 25 Stycznia 2010, 01:34:32
Czego konkretnie szukasz? Napisałem Ci skrypt -> http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-szukaj.rar (http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-szukaj.rar). Wyszukuje na chwile obecną tylko "Tex1" i "Tex2".
Tytuł: Odp: Selekcjonowanie obiektów
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 25 Stycznia 2010, 10:38:32
Dzięki wielkie za skrypt!
Czego szukam - wielu różnych rzeczy - np. muszę zamienić modele wrzucone jako t3d na inc, typy słupów sieciowych na inne, modele na inne modele itp. W większości przypadków i tak będę musiał jeszcze zrobić poprawki np. położenia, stąd samo wyszukanie i „podświetlenie” obiektu by mi wystarczyło. Ale i tak Twój skrypt szalenie mi się przyda, bo parę tekstur też będę musiał zmienić, a jak zajrzałem do kodu ;], to chyba uda mi się potem samodzielnie już pozmieniać parametry na tyle, żeby osiągnąć to, co w danej chwili będę potrzebował. Jeszcze raz wielkie dzięki za niego. Chapeau bas!