- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: jacek88 w 20 Stycznia 2010, 20:37:31

Tytuł: Tabor do nowej PC 2009
Wiadomość wysłana przez: jacek88 w 20 Stycznia 2010, 20:37:31
Witam.
Mam następujące pytanie: Czy w związku z wydaniem nowej PC 2009 będą zmienione wpisy do scenerii dla poszczególnych tekstur loków? I czy to prawda, że poprzednie wpisy modeli 4E nie będą pasować do najnowszego EXE? Moje kolejne pytanie to czy mogę przekopiować do nowego folderu na PC2009 EU07 scenerię Drawinowo? Chciałbym pośmigać po tej scenerii najnowszą dziewiątką tylko boję się czy bedzie działać. Czy np dając wpis modelu 4E do scenerii z PC 2009 będzie działac poprawnie?
Tytuł: Odp: Tabor do nowej PC 2009
Wiadomość wysłana przez: adsim w 20 Stycznia 2010, 20:44:43
Wszyscy powtarzają w kółko: STARE TRASY NIE DZIAŁAJĄ NA PC2009, ale widać do niektórych to nie dociera... Czy każdemu trzeba indywidualnie to napisać?
Wpisy taboru różnią się rozszerzeniem tekstury, tylko po co się interesować tym, jak składy wstawia się teraz bez problemu przez starter.
Tytuł: Odp: Tabor do nowej PC 2009
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 20 Stycznia 2010, 20:47:20
Cytuj
Czy w związku z wydaniem nowej PC 2009 będą zmienione wpisy do scenerii dla poszczególnych tekstur loków?

Nie.

Cytuj
I czy to prawda, że poprzednie wpisy modeli 4E nie będą pasować do najnowszego EXE?

Zależy.
Cytuj
Moje kolejne pytanie to czy mogę przekopiować do nowego folderu na PC2009 EU07 scenerię Drawinowo?

Nie. Poczekaj, aż Drawinowo ukaże się w PC. Był już dziś omawiany problem wrzucenia starej trasy do PC. PC 2009 nie jest kompatybilna ze starymi trasami, które w PC2009 się nie znajdują.

Cytuj
Czy np dając wpis modelu 4E do scenerii z PC 2009 będzie działac poprawnie?

Mogą wystąpić problemy, gdy chcemy wgrać stary model. Domyślnym rozszerzeniem plików tekstur jest teraz DDS, a nie BMP. Gdy model odwołuje się do nazwy tekstury bez podanego rozszerzenia, teraz będzie odwoływał się do pliku .dds, a nie .bmp jak to było kiedyś. Trzeba dostosować model. Zmiana domyślnego rozszerzenia plików tekstur na BMP za pomocą specjalnego wpisu w eu07.ini w przypadku PC2009 nie jest wskazana, gdyż na niej wszystkie trasy i tabor przestaną działać poprawnie.
Tytuł: Odp: Tabor do nowej PC 2009
Wiadomość wysłana przez: youBy w 20 Stycznia 2010, 21:09:54
Czy każdemu trzeba indywidualnie to napisać?
Regulamin nie zawiera zapisu o konieczności czytania wszystkich wątków na forum. Sprawę rozwiązałby jakiś plik informacyjny zawarty w paczce oraz stosowna adnotacja przy odnośnikach do paczki.
Tytuł: Odp: Tabor do nowej PC 2009
Wiadomość wysłana przez: jacek88 w 20 Stycznia 2010, 21:26:41
Dzięki za dobrą radę :) bez tego bym narobił błedów i wszystko by sie wysypało :p
Tytuł: Odp: Tabor do nowej PC 2009
Wiadomość wysłana przez: bartas962 w 21 Stycznia 2010, 08:21:58
Chciałbym pośmigać po tej scenerii najnowszą dziewiątką tylko boję się czy bedzie działać.

Trochę szukałem w sieci i znalazłem program do konwertowania dds na przystępniejsze formaty (link poniżej). Przekonwertowałem tekstury na tga i wrzuciłem do mojej starej maszyny i działa. Tylko trzeba pozmieniać w kabinie rozszerzenia tekstur na tga.
http://www.dsabstraction.com/dds_converter.htm (http://www.dsabstraction.com/dds_converter.htm)
Tytuł: Odp: Tabor do nowej PC 2009
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 21 Stycznia 2010, 13:12:32
Trochę szukałem w sieci i znalazłem program do konwertowania dds na przystępniejsze formaty (link poniżej). Przekonwertowałem tekstury na tga i wrzuciłem do mojej starej maszyny i działa. Tylko trzeba pozmieniać w kabinie rozszerzenia tekstur na tga.
http://www.dsabstraction.com/dds_converter.htm (http://www.dsabstraction.com/dds_converter.htm)

Należy pamiętać by przed przekonwertowaniem do .tga lub .bmp odbić teksturę w pionie.
Tytuł: Odp: Tabor do nowej PC 2009
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 21 Stycznia 2010, 13:21:42
I zrobic kopie zapasowa pliku .tga.