- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: mati319 w 19 Stycznia 2010, 19:05:51
-
Czy da się jakoś zmniejszyć przyspieszenie w kiblu? Ten nowy model kibla łapie setke w minute, a przecież w realu się rozpędza zdecydowanie dłużej niż 60 sekund. Według danych technicznych setke łapie w 120 sekund. A jeszcze jedno, czy jest możliwość podgłośnienia wentylatorów rozruchowych w nowych modelach siódemek? Jeśli tak to w jaki sposób to zrobić? Teraz ich prawie nie słychać.
Temat nie związany z paczką PC2009. Przenoszę.
Krzysiek626
-
Czy da się jakoś zmniejszyć przyspieszenie w kiblu?
Jeździj na pierwszej nastawie nawrotnika w przód.
-
tylko że kibel 120 sek się rozpędza na tej drugiej, a na pierwszej jeszcze dłużej. Poprzedni model kibla na drugiej pozycji nawrotnika łapał setke w 80 sekund. To już było bliżej rzeczywistości niż teraz.
Da się podgłośnić te wentylatory w siódemkach?
-
Też jestem ciekaw tego podgłośnienia co kolega wyżej. Poprostu nie zabardzo je słychać przy ruszaniu. Ba prawie wogóle.
-
Da się podgłośnić te wentylatory w siódemkach?
Oczywiście że tak. Pobierasz jakiś program do obróbki dźwięku i w nim zwiększasz głośność pliku np. 07]rvent.wav
Też jestem cciekaw tego podgłośnienia co kolega wyżej. Poprostu nie zabardzo je słychać przy ruszaniu. Ba prawie wogóle.
Bo w rzeczywistości jeśli drzwi do korytarza są dobrze uszczelnione to też praktycznie nie słychać wentylatorów oporów rozruchowych.
-
Jak sie jezdzi po 300-400A, to nie slychac... ;)
-
Za to jak daję bocznikowanie to już jest to charakterystyczne buczenie ;)
-
Wentylatory nie pracuja przy pozycjach bocznikowania.
-
A to co powoduje to buczenie jak dam wszystkie pozycje bocznika? Poprostu chciałbym się dowiedzieć zgłębić wiedzę nt. techniki kolejowej
-
Silnik może tak buczą, bo duży prąd dostają. Jedyne co mi się nasuwa.
-
Buczenie to efekt kilku dźwięków które się na siebie "nakładają" czyli np. wycie silników trakcyjnych przy np. 400A (nie chodzi o wentylatorów oporów rozruchowych), do tego dochodzą jeszcze dźwięki przekładni (tak słyszałem). Ogólnie "buczenie" o które pytałeś to silniki pracujące przy większym natężeniu prądu (rzędu 400A).
-
OK z wentylatorami w siódemce sobie poradziłem, teraz pozostaje problem super przyspieszenia w kiblu żeby rozpędzał sie chociaż te 1,5 min do setki na drugiej pozycji nawrotnika w przód.
-
Wsadź sobie kilkudziesięciu pasażerów do EN i będzie się wolniej rozpędzać.
-
Tylko niech wpierw doda sobie taką możliwość w chk, bo ktoś wcześniej o tym zapomniał...
-
A, to dlatego wywalało mi MaSzynę jak wrzucałem tam ludzi :D Dobrze wiedzieć...
-
Mi też nie podoba się fizyka w nowym EN57 głównie hamowanie. Dzisiaj pierwszy raz grałem w nową PC i jechałem 100km/h kiblem, jak zwykle zacząłem hamować ok 50m przed peronem, czoło pociągu zatrzymało mi się 200m za peronem. Czy można jakoś przenieść fizykę starego EN57 z PC2006 na 2009?
-
Na jakiej pozycji hamowałeś?
-
Zawsze '5' hamuję.
-
Zawsze '5' hamuję.
"5" to hamujesz (spuszczasz powietrze z przewodu głównego) ale do jakiego ciśnienia napełniasz cylinder hamulcowy (bo dużo od tego zależy) min. siła hamowania itp.
-
Sprawdź hamowanie na 1 pozycji hamulca. Po jej nastawieniu poczekaj aż ciśnienie w cylindrach hamulcowych urośnie do poziomu który jest ci potrzebny. Zaobserwuj jak rośnie ciśnienie. Gwarantuje że zatrzymasz się wcześniej. To jest hamulec EP. Siłę hamowania regulujesz czasem ustawienia dźwigni hamulca w pozycji 1. By zatrzymać wzrost ciśnienia w cyllindrah ustawiasz dźwignię na pozycję jazda.
-
Co nie zmienia faktu, że o hamulcach w EN57 z PC można powiedzieć tylko tyle, że są :D Poprawka na to ma być, więc nie ma sensu wrzucać teraz pojedynczych plików.
-
Hamulce moim zdaniem w kiblu są dobre, nigdy nie miałem problemu z wyhamowaniem w peronach (korzystam z EP). Najgorsze jest to super przyspieszenie. Po ustawieniu obciążenia po 110 ton na każdy człon w pojedynczym kiblu rozpędzam się 1 min i 14 sek (do setki). Hamowanie z tym obciążeniem ujdzie ale to przyspieszenie i tak jest zbyt duże. Trzeba ustawić obciążenie w kiblu na każdy człon po 110-120 ton żeby w miare sensownie się rozpędzał. Do prawdziwych 2 min to mu jeszcze bardzo daleko... Poprzedni model kibla chyba miał lepsze przyspieszenie bo tam bez żadnych kombinacji była 1 min i 20 sek.
-
Hamulce moim zdaniem w kiblu są dobre, nigdy nie miałem problemu z wyhamowaniem w peronach (korzystam z EP).
To ty chyba nigdy kiblem nie jechałeś... tak jak kolega napisał 50m przed peronem i w peronie dęba stajesz jak masz 0,35atm w cylindrach.
-
Z hamulcami masz rację, ale nie jest aż tak tragicznie, dlatego napisałem że są dobre bo to mnie jakoś szczególnie nie boli. Przyspieszenie według mnie jest gorsze. Ty mówisz o hamowaniu ze 100? bo ja teraz sprawdziłem i jak w cylindrach będę miał 0,35 50m przed peronem to kabinka jest około 50m za peronem. Ustawiłem obciążenie na 70 ton na każdy człon. Bez obciążenia pewnie by się idealnie zatrzymał.
-
Ustawiłem obciążenie na 70 ton na każdy człon.
To chyba musiałoby tam jechać multum samych grubasów...
Ja od początku zauważyłem, że Oerlikon w jednostkach w PC jest słabszy od tego co był wcześniej. Zupełnie inna odległość hamowania jest z takiej samej prędkości na EP Oerlikona a inna na EP Knorra na takim samym ciśnieniu. Przyjmuję oczywiście poprawkę na czas napełniania cylindrów w Oerlikonie, który jest dłuższy.
Dla tego ja jeżdżę na EN57-001 i EN57-082:)
Jak jest mówione, będzie poprawka.
-
Kwestia tego, że hamulce jednostek z Knorrem i Oerlikonem w symulatorze są zupełnie inne – Knorr ma ustawioną większą przekładnię.
-
Na 303E najczęściej nie słychać oporów w kabinie, szczególnie w A. Nieraz dawałem 600A na odjazd, a wycie było tylko słychać przez okno z zewnątrz, gdzie dźwięk się od budynku odbił. ;) Ale też fakt, że to były białostockie siódemki, które de facto są najlepszymi w Polsce. Nie bez powodu IC po przejęciu z Białegostoku takich jak 344, 375, czy 408 powrzucało je na najtrudniejsze linie.
-
W starszych słychać.
Ps, jak zmienić to przyspieszenie w EZT
-
Na 303E najczęściej nie słychać oporów w kabinie, szczególnie w A.
A dlaczego akurat w A?
Ale też fakt, że to były białostockie siódemki, które de facto są najlepszymi w Polsce. Nie bez powodu IC po przejęciu z Białegostoku takich jak 344, 375, czy 408 powrzucało je na najtrudniejsze linie.
Które to linie są najtrudniejsze?