- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Benek w 13 Stycznia 2010, 17:31:06

Tytuł: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Benek w 13 Stycznia 2010, 17:31:06
Podczas jazdy pojawiają się i znikają na przemian takie oto cienie. Exe z Dieselpacka.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: kwiatek3 w 13 Stycznia 2010, 18:40:39
A czy na innych sceneriach dzieje się to samo?
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Benek w 13 Stycznia 2010, 19:00:33
Tak.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 13 Stycznia 2010, 19:01:07
Moze twoj problem jest podobny do tego http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13553.0.html ?
Tam tez byl klopot z wyswietlaniem tekstur z polprzezroczystoscia.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Benek w 13 Stycznia 2010, 19:41:32
32 bity i w opcjach, i w sterownikach.

Wpis w EU07.ini:
Cytuj
renderalpha yes
jest.

Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 13 Stycznia 2010, 19:47:03
ZTCW to przez polprzezroczyste tekstury z krzyzykiem w nazwie widac tylko elementy typu track. Sprobuj zmienic nazwe tekstury [w folderze dynamic/pkp/sis_v1 i we wpisie do scenerii] na sis.tga.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 13 Stycznia 2010, 19:52:16
ZTCW to przez polprzezroczyste tekstury z krzyzykiem w nazwie widac tylko elementy typu track. Sprobuj zmienic nazwe tekstury [w folderze dynamic/pkp/sis_v1 i we wpisie do scenerii] na sis.tga.

Tylko ten krzyżyk jest celowo, by tekstura nie była filtrowana.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Benek w 13 Stycznia 2010, 20:08:27
Problem częściowo zniknął. Coś tam jednak widać, ale nie w takim stopniu.

Da się to jeszcze uratować?
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: adsim w 13 Stycznia 2010, 20:24:55
Tylko ten krzyżyk jest celowo, by tekstura nie była filtrowana.
Tylko, że cień musi być filtrowany, by ładnie był rozmyty i półprzeźroczysty. Daj go jako osobną teksturę, jeśli nie chcesz usuwać #.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 13 Stycznia 2010, 20:35:03
Tylko ten krzyżyk jest celowo, by tekstura nie była filtrowana.
Tylko, że cień musi być filtrowany, by ładnie był rozmyty i półprzeźroczysty. Daj go jako osobną teksturę, jeśli nie chcesz usuwać #.

Po lewej z krzyżykiem, po prawej bez krzyżyka.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 13 Stycznia 2010, 20:39:36
U mnie występuje problem z końcówkami - "podbiegam" na koniec składu (shift + t) i końcówki załączaja się po drugiej stronie wagonu. Czy u kogoś występuje ten sam efekt ?
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Ra w 13 Stycznia 2010, 20:41:22
To jest kwestia dyskusyjna, po której stronie wagonu się powinny zapalać, gdyż kilka ostatnich EXE zapala po błędnej stronie...
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 13 Stycznia 2010, 20:43:24
To jest kwestia dyskusyjna, po której stronie wagonu się powinny zapalać, gdyż kilka ostatnich EXE zapala po błędnej stronie...

W przypadku innych wagonów z końcówkami ten problem nie występuje.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Ra w 13 Stycznia 2010, 20:45:45
Bo są błędnie zrobione, żeby działały dobrze z błędnym EXE. Pytanie jest, czy ciągniemy ten błąd, czy poprawiamy na początku?
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 13 Stycznia 2010, 20:56:38
Proponuje wydać 2 wersje modelu : pod stare błędne exe i pod nowe poprawione.

 
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 13 Stycznia 2010, 21:07:27
Proponuje wydać 2 wersje modelu : pod stare błędne exe i pod nowe poprawione.

Nowego poprawionego nie ma. Prędzej pod nowe błędne, lub pod stare dobre.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Benek w 13 Stycznia 2010, 22:33:52
Rozi, czy po zbliżeniu się do sprzęgu widać u Ciebie takie coś jak u mnie w drugim załączniku? Chodzi mi o ten wagon z usuniętym # w nazwie. Może ten problem w ogóle się nie pojawia na nowszych komputerach?
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 14 Stycznia 2010, 00:04:06
Rozi, czy po zbliżeniu się do sprzęgu widać u Ciebie takie coś jak u mnie w drugim załączniku? Chodzi mi o ten wagon z usuniętym # w nazwie. Może ten problem w ogóle się nie pojawia na nowszych komputerach?

Widać wiele rzeczy. Nie wiem o co ci chodzi. O to coś brązowego? Nie, nie widać.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Stycznia 2010, 00:08:50
Żeby uściślić chodziło o teksturę cienia, widać jej kontury + ten dodatkowy brązowy element. Przymierzam się do wymiany komputera za jakiś czas, być może ten problem się już nie pojawi na nowszym sprzęcie. Czas pokaże.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 14 Stycznia 2010, 00:22:56
Żeby uściślić chodziło o teksturę cienia, widać jej kontury + ten dodatkowy brązowy element.

Nie. Jest ładny efekt przejścia.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 14 Stycznia 2010, 18:49:39
A co właściwie daje filtrowanie/brak filtrowania?
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 14 Stycznia 2010, 19:30:31
A co właściwie daje filtrowanie/brak filtrowania?

Dzięki filtrowaniu tekstura nie jest pikselowana, tylko jest troszeczkę rozmyta. Weź sobie zrób kopię tekstury, jedna z #, druga bez i porównaj sobie w symulatorze.
Tytuł: Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 14 Stycznia 2010, 20:41:08
Żeby uściślić chodziło o teksturę cienia, widać jej kontury[...]
A ja wyjaśnię, dlaczego tak się dzieje. Jak wiadomo gdy tekstura jest bez # w nazwie jest filtrowana. W związku z tym sąsiednie piksele są rozmywane. Jeżeli coś się mapuje od pełnej liczby tj. piksel od którego się mapuje podzielić przez ilość linii, na brzegach rozmywa się sąsiedni piksel. Trzeba więc z brzegów "odciąć" pół piksela aby nie było konturów cienia. Dla tekstury o wielkości 2048px pół piksela wynosi 0,5/2048=0,000244140625 więc krawędzie trzeba pomniejszyć/powiększyć o wcześniej podaną wartość.