- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: tom_21_pl w 10 Stycznia 2010, 19:43:35
-
Na jednej ze stron o et40 (http://www.et40.freehost.pl/ET40/kabina.HTM)
natrafiłem na (zamieszczony pod numerem 2) KHP. Czy ktoś wie co to jest??
Przenoszę.
Akvin
-
To jest takie coś jak nasze SHP tylko udoskonalone. Jeżeli semafor pokazuje Stój to oprócz skasowania (tak jak nasze SHP) maszynista musi zacząć hamować. Jeśli nie zrobi tego KHP uruchomi hamowanie nagłe
-
Niegłupie, ale czy w MaSzynie też jest takie coś.
-
Nie.
-
Czemu więc z niego zrezygnowano? Wiem, że na niektórych 07 był on montowany.
Inne pytanie:
Ktoś wie co to za guzik koło kasowania CA/SHP?
/Proponuje przenieść wątek, bo jest w 100% kolejowy ;)/
-
Dla zainteresowanych instrukcja obslugi KHP, ktora swego czasu dostali maszynisci jezdzacy na ET40:
Instrukcja postępowania maszynisty przy użytkowaniu urządzeń KHP lokomotywy serii ET40.
1. Po włączeniu pokładowej baterii zasilającej (na wyświetlaczu zapali się lampka P oraz włączy sygnalizacja hamowania awaryjnego KHP - buczek SHP a po 4 sekundach hamowanie nagłe sygnalizowane lampkami) nacisnąć przyciski SHP i Sz.
2. Ustawić przełącznik KHP/SHP w położeniu "S".
3. Odbiór transmisji KHP powoduje wyświetlenie się wskazań semafora na wyświetlaczu kabinowym. UStawić przełącznik praca KHP/SHP w położenie "K". Wjazd na linię bez urządzeń KHP wymaga przestawienia przełącznika KHP/SHP w pozycje "S".
4. Przy sygnałach S2 i Os2 (ciągłe światło zielone) i podświetlonej literze "P" na wyświetlaczu kabinowym nie jest wymagane kasowanie SHP.
5. Przy sygnale S5 powtarzanym w kabinie jako światło ciągłe pomarańczowe należy potwierdzić czujność maszynisty przez włączenie hamowania służbowego, tak aby przy przejeździe obok sygnalizatora przytorowego wartość ciśnienia w cylindrze hamulcowym wynosiła 0,15 MP (1,5 atm) lub spadek ciśnienia w przewodzie hamulcowym wynosi 0,1 MP. Hamowanie nie jest wymagane jeżeli prędkość pociągu wynosi 30 km/h.
6. Przy dojeździe do sygnału S1 (Stój) należy utrzymywać hamowanie służbowe, ponieważ wyluzowanie hamulca powoduje w momencie pojawienia się światła czerwonego na wyświetlaczu kabinowym włączenie hamowania awaryjnego. Hamowanie to może być uchylone przy prędkości mniejszej od 20 km/h.
7. Przejazd obok sygnału "Stój" jest możliwy tylko po wciśnięciu przycisku Sz i jeździe z prędkością do 20 km/h,
8. Po minięciu sygnału "Stój" przekroczenie dozwolonej prędkości 20 km/h powoduje wdrożenie hamowania.
9. Przekoczenie wskazywanych przez KHP ograniczeń prędkości włączenie hamowania awaryjnego.
10. Usterkiw działaniu KHP lub pętli (objawające się) miganiem lampek P lub U przy ciemnym wyświetlaczu) wymagają przyciśnięcia przycisku Sz. Kontrola działania czujników KHP odbywa sie przy elektromagnesie SHP a kontrola działania pętli odbywa sięprzy semaforze. Brak działania urządzeń KHP należy zgłosić dyżurnemu ruchu i odpisać w książce pokładowej.
11. Jednocześnie naciśnięcie przycisków jazdy manewrowej M i przycisku Sz w czasie odbioru sygnału S1 powoduje włączenie trybu jazdy manewrowej umożliwiającego dojazd do semafora z prędkością do 55 km/h. Operację włączenia trybu manewrowego należy powtórzyćpo każdym najeździe na odcinek z tramsisją S1.
12. Odplombowanie i przestawienie przełącznika jazdy awaryjnej AW i włączenie trybu jazdy manewrowej (pkt. 11) w czasie odbioru sygnału S1 powoduje włączenie trybu jazdy awaryjnej umożliwiającego przejazd po odcinku z unieważnioną blokadą z dowolną prędkością. Operację włączenia trybu jazdy awaryjnej należy powtórzyć po każdym najeździe na odcinek z transmisją S1.
13. Brak możliwości włączenia wdrożonego hamowania przez obsługę przycisku Sz wymaga zerwania plomby i wyłączenie urządzenia KHP.
14. Pojawienie się światła czerwonego na wyświetlaczu kabinowym oraz użycie przycisku Sz rejestrowane są na taśmie prędkościomierza RT9.
Przy przepisywaniu intstrukcji zachowano oryginalną pisownię.
-
Czemu więc z niego zrezygnowano? Wiem, że na niektórych 07 był on montowany.
Inne pytanie:
Ktoś wie co to za guzik koło kasowania CA/SHP?
/Proponuje przenieść wątek, bo jest w 100% kolejowy ;)/
Zupełnie szczerze mówiąc nie jestem w 100% pewien, ale czy nie jest to odluźniacz hamulca?
-
Nie, bo odluźniacz jest na swoim miejscu (na drugim filmiku widać jego użycie nawet).
-
Testowanych urządzeń KHP na CMK już nie ma - zostały zdemontowane podczas napraw konserwacyjnych.
A jeśli chodzi o ten zielony przycisk na pulpicie EP08 to jest odluźniacz.
-
A jeśli chodzi o ten zielony przycisk na pulpicie EP08 to jest odluźniacz.
Odluźniacz masz pokazany w 25 sekundzie tego filmiku (), a @ST44-003 chodziło o ten przycisk koło CA/SHP (41 sekunda przy ręce osoby na filmiku) i to nie jest odluźniacz.