- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: nortonex w 27 Grudnia 2009, 22:29:16
-
Moje pytanie do kompetentnych ludzi brzmi następująco:
Co jest bardziej opłacalne i bardziej ekonomiczne w dzisiejszych czasach (weźmy za hipotetyczny przykład 100km odcinek z vmax 60kph)
- EN57/ED72?
- SA133/SA134 z Pesy?
- SA105/SA108 z ZNTK ?
-
Jak na moje, brakuje jeszcze ilości pasażerów.
-
Według mnie EN57 powinna sobie najlepiej poradzić ale to tylko według mnie więc mogę się mylić.
-
Zależy, czy odcinek pod drutem i ile ludzi nim jeździ...
-
Chodzi mi o porównanie w kontekście linii Sulechów - Poznań odpowiednio pod drutem przez Zbąszynek i bez druta przez Wolsztyn (zakładając przejezdność w odpowiednich miejscach, tudzież rewitalizację)
-
Ale to już jak mamy do wyboru to jest obojętne czy z trakcją czy bez. Ale co do ilości pasażerów to się zgodzę że więcej od nich zależy bo to bezsens jak puści się na szlak kibla a będzie nim jechało 15 osób.
-
To może zapytam nie o rachunek ekonomiczny, a koszty uruchomienia i przejazdu :)
-
Ja twardo stawiam na kibla. Dość często mam okazję jechać w kabinie i jestem przekonany do niego.
-
Ja twardo stawiam na kibla. Dość często mam okazję jechać w kabinie i jestem przekonany do niego.
A co ma jazda w kabinie do rachunku ekonomicznego? Są trasy gdzie nawet wyprawienie szynobusu jest stosunkowo drogie gdy podliczy się przychody ze sprzedaży biletów, a co dopiero EZT... Z resztą EN57/ED72 nie pojadą tam gdzie nie ma trakcji elektrycznej, co już je dyskwalifikuje z wielu tras. Nie można porównywać EZT do szynobusów bez podania konkretnego przykładu.
-
Według mnie EN57 powinna sobie najlepiej poradzić ale to tylko według mnie więc mogę się mylić.
Może i wyklucza to EN57/ED72 przez brak trakcji ale kolega prosi po porównanie więc wykluczyć z tego powodu elektryków nie można według mnie.
-
A jest ktoś w stanie zestawić na przykład prądożerność kibla vs paliwożerność Sa105? Sytuacja, na której chcę to porównać jest obecnie czysto hipotetyczna. Chodzi o porównanie alternatywnych tras, które są różnie wytyczone.
Po co mi to? Z pewną grupą osób chcemy przekonać lokalne samorządy, żeby naciskały na PLK w sprawie rewitalizacji odcinka Sulechów - Wolsztyn w obliczu budowy łącznicy Czerwieńska oraz modernizacji odcinków Czerwieńsk - Zbąszynek oraz Wolsztyn - Luboń.
-
Według mnie EN57 powinna sobie najlepiej poradzić ale to tylko według mnie więc mogę się mylić.
Może i wyklucza to EN57/ED72 przez brak trakcji ale kolega prosi po porównanie więc wykluczyć z tego powodu elektryków nie można według mnie.
Niestety napisałeś głupoty. Pytanie postawiono jasno. Bardziej prądożerny jest kibel, każdy rozruch po zatrzymaniu na przystanku i hamowaniu po ograniczeniu prędkości zżera mnóstwo prądu. Pytanie zadano w taki sposób że udzielenie odpowiedzi jest niemożliwe. Trzeba znać dokładnie warunki terenowe, gęstość przystanków, ilość ograniczeń i frekwencję. Należy przypomnieć że istnieje też tabor oszczędniejszy niż wymienione (ED59). Mając skromną ilość danych które nam przedstawiono postawiłbym na SA po dokładnym testowaniu na wymienionym odcinku trasy.
-
Jeżeli chodzi o zużycie prądu przez kibla, to polecam ten film jako ciekawostkę