- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Cykel w 04 Maja 2004, 20:51:09

Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Cykel w 04 Maja 2004, 20:51:09
Zrobiłem sobie małą budkę dróżnika (w Gmax), oteksturowałem (tga, 256x128) i gdy chcę ją wyeksportować dostaję Message box z errorem "Unknown property: "Wire size" in Mtl #0:Standard" podejrzewam że robię jakiś drobny błąd o którym nawet nie wiem (wcześniej nie teksturowałem nigdy z Unwrap UVW). Jeszcze mogę dodać że jak otwieram okno z F11 to na początku mam coś takiego:

Parent: none
Type: Mesh
Name: Box01
Anim: false
Ambient: 0.0 0.0 0.0
Diffuse: 149.94 149.94 149.94
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
-- Error occurred in ExportMesh()

Może to coś pomoże?
Jeszcze coś: Jak nałożyłem teksturę to podczas manipulowania viewportem to dosyć dziwnie się rozjeżdża, wygląda dobrze jedynie gdy ustawiam prostopadle do oteksturowanej ściany, pewnie też coś przegapiam :-/ Oj dawno to było jak ostatnio bawiłem się Gmax-em...
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Cykel w 06 Maja 2004, 16:25:44
Widzę, że będę musiał sam pokombinować co jest nie tak :/
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Pit w 07 Maja 2004, 14:55:58
No chyba cos ze skryptami, bo nawet jak daje samego boxa z tekstura to sie to samo wyswietla. Pozatym w gmaxie nie widze opcji schematic view.

Ogolnie to chyba 3ds trzeba do tego, no chyba ze komus sie w gmaxie udalo.
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Cykel w 07 Maja 2004, 20:50:51
No właśnie najwyraźniej błąd leży w czymś innym niż model, postaram się wkrótce  o 3ds...
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 07 Maja 2004, 21:37:05
A zrobił ktoś model w gmax?
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Pit w 07 Maja 2004, 21:57:48
Maciek, sproboj wstawic dowolnego boxa, nalozyc bitmape i dac UVW Mapping. Potem w listenerze jest poczatek - kolory, nazwy, a tam gdzie wspolrzedne to wywala blad.
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 07 Maja 2004, 22:29:48
Pit, ale rzecz w tym ze ja od pewnego czasu nie mam gmaxa
bo reinstalowalem system, i nawet tego kodu do rejestracji nie mam.
Ten wiresize jest w sumie niepotrzebny, moze gdyby na sztywno tam
cos wpisac zamiast pobierac z modelu?
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Pit w 08 Maja 2004, 14:04:44
To pobierz kod. Mi przepadla czesc maili i juz nie mam, bo na maila sie on wysyla. No chyba ze ktos z tu obecnych wklei kod na forum.
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Cykel w 08 Maja 2004, 15:34:24
No i już mam 3d studio i bardzo ładnie działa, skrypty też ok i już mam 1 model (budka dróżnika), aha, z tym domem z Trzebini muszę się trochę pomęczyć z teksturami, ale zrobię.
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Cykel w 08 Maja 2004, 19:07:37
Wstawiłem sobie moją budkę zamiast nastawni w Koltomowie, z przerażeniem stwierdziłem że jest orgomna :P Zastanawiające to bo używałem jednostek w metrach 3d maxie... po zmniejszeniu jej o jakieś 50 razy otrzymałem chyba normalnej wielkości kanciapę ;-)
 (http://w1.401.comhem.se/~u40118530/inne/BUDKA.JPG)
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Pit w 08 Maja 2004, 22:24:16
Ja od poczatku w maxie chyba mialem jednostki dobrze, nie musialem zmieniac. Natomiast mialem problemy z konwersja ktoregos modelu wagonu 2-ej klasy, bo byl robiony w calach, tzn 1in=1cm.

Cykel: w material editor, tam gdzie klikasz zeby wybrac bitmape, a potem w tym kwadraciku pojawia sie M, to kliknij na prostokat obok - chyba Diffuse i ustaw kolory r/g/b na 255 wszstkie. Widzialem, ze w gmaxie miales inne.
Tytuł: Problem z eksportem do t3d
Wiadomość wysłana przez: Cykel w 08 Maja 2004, 23:38:33
ok, dzięki, przy okazji jak będę pod xp (normalnie używam 98) to to zrobię.