- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 26 Grudnia 2009, 22:56:04
-
Witam.
Chcę zacząć swoja przygodę z tym programem tylko od czego mam zacząć ?
Macie może jakieś tutoriale/poradniki od których wy zaczynaliście przygodę z tym programem ??
-
Ja tam uczyłem się sam, choć kilka tutoriali też dodaje wiedzy z programem. Proponuję postawić podstawowe elementy (box, cylinder, itp), najpierw zobaczyć co to są segmenty, zobaczyć jak wygląda siatka (bodajże klawisz F3). Naciśnij na figurę prawym, wybierz Convert to editable mesh, wybierz co chcesz zaznaczyć (wierzchołek, polygon), przestawiaj, obracaj. Tak nauczysz się najszybciej, tutoriale nie zawsze są najlepsze (szczególnie, jeśli symek jest wybredny, a my nauczymy się "zuego" systemu mapowania).
-
Zależy jeszcze na jakie potrzeby.
Jeżeli chodzi o budowanie tras to jest jeden duży przyklejony temat jak używać skryptu, budować tory, drogi, trakcję, trochę o budowaniu terenu.
Jeżeli chcesz w ogóle projektować budować jakieś modele to jest trochę tego na necie. Spróbuj na google poszukać.
Ja zajmuje się (jeszcze jak potrafię sobie czas znaleźć) tylko trasami, bo z modelami to nie mam jakoś zapędu (chociaż próbowałem bez pozytywnego skutku). Jedną trasę która buduje już ponad 2 lata i nie wiem, kiedy ją skończę to jest już technicznie lepiej niż te chwile temu kiedy nic nie wiedziałem. Da rade się tego nauczyć
Nawet u mnie na uczelni był darmowy kurs 3DSmaxa, niestety za późno się dowiedziałem.
-
Mysle, ze ten film zapozna Cie z programem i nauczy podstawowych opcji.
-
A która wersja jest lepsza ?? 2009 czy 2010 ??
-
Wystarczy 5. Kiedyś do KŚ dali na płycie 7 + duużo tekstur + sporawy help.
-
(...) Kiedyś do KŚ dali na płycie 7 + duużo tekstur + sporawy help.
@Quark-t, wiesz może jaki numer?
Bym sobie zamówił.
-
Niestety nie, mam to zapisane w .txt na kompie, który z powodu przeprowadzki/remontu wciąż jest w rozsypce. Z takiego samego powodu nie mam jak przejrzeć płyt, żeby znaleźć i podać (nawet nie wiem w którym pudle tą płytkę mam :p).
Ale może coś wygooglam...
-
No szkoda, może coś znajdę na google.
Kolekcjonuję KŚ od 2008 r. i nic o 3dsie nie było ;(
-
To było dużo wcześniej, googlałem, ale nic nie znalazłem. Może to nie był KŚ, tylko PCWD... Tak czy siak jest szansa na to, że przed lutym (przypadek :p) skręcę kompa i przeszperam pudła, to najwyżej odkopię wątek.
-
A nie był to czasami KŚ 26/04 CD (http://www.komputerswiat.pl/czasopismo/archiwum/1,2004,167/czasopismo,komputer_swiat-26-2004.aspx)?
-
Sądząc po liście plików - tak, to jest to.
Gratuluję, mnie się tego odnaleźć nie udało.
-
Ja mam jeszcze małe pytanko :P
Robię sobie boxa, stawiam sobie jego parametry wys/szer/dł.
Potem ustawiam sobie Lenght/Widht/Height segs. Daję convert to editable poly. Coś tam kombinuję i teraz jak mogę wrócić do tych ustawień o których pisałem wcześniej ?? Żeby np. zwiększyć ilość linii (Lenght/Widht/Height segs)??
-
Ja mam jeszcze małe pytanko :P
Robię sobie boxa, stawiam sobie jego parametry wys/szer/dł.
Potem ustawiam sobie Lenght/Widht/Height segs. Daję convert to editable poly. Coś tam kombinuję i teraz jak mogę wrócić do tych ustawień o których pisałem wcześniej ?? Żeby np. zwiększyć ilość linii (Lenght/Widht/Height segs)??
Po zamianie na Editable Mesh/Poly nie da się już ustalić rozmiarów wpisując wartości.
-
Mozesz jeszcze obiekt potraktowac opcja Slice. Zaznaczasz obiekt za pomoca 'Element' (to cala figura), rozwijasz menu Edit Geometry i szukasz takiego guzika jak Slice plane. Pojawia sie taki zolty pasek wokol obiektu i naciskajac Slice 'tworzysz' nowe vertexy. Mozesz ten pasek obracac, przesuwac za pomoca strzalek. Osobiscie polecam przemyslec ksztalt boxa i przed Editable Mesh ustalic odpowiednia ilosc segsow.
-
Jest jeszcze łatwiejszy sposób (bo slice, to dzielenie całego boxa, np. na pół). Zaznaczasz dwa boki (edges) lub więcej w editable poly, prawym przyciskiem i connect. I wybierasz ile nowych linii ma ci powstać.