- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: maciekmaciek w 25 Grudnia 2009, 21:27:35

Tytuł: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 25 Grudnia 2009, 21:27:35
O godzinie 6:54 pociąg osobowy relacji Katowice (4:10) -Żylina w kilometrze 109,5 (na szlaku Sól-Zwardoń, przed przystankiem osobowym Laliki)  wjechał w ogromne drzewo które wisiało na sieci trakcyjnej.
Uszkodzeniu uległ prawdopodobnie przedni pantograf (PKP) lokomotywy EU07-540 z IC Katowice. Lokomotywa wyposażona w pantograf umożliwiający poruszanie się po sieci CD.
Pociąg wyruszył w dalszą drogę o godzinie 11:00.
Datę nadrukowaną na zdjęcie zamazałem, ponieważ była źle skonfigurowana.

Przenoszę.
Quark-t
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 26 Grudnia 2009, 02:04:57
Czy ja wiem czy patyk uszkodzony? Mechanik pewnie opuścił odrazu jak zauważył drzewo na sieci :)
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: kwiatek3 w 26 Grudnia 2009, 09:34:05
Czy ja wiem czy patyk uszkodzony? Mechanik pewnie opuścił odrazu jak zauważył drzewo na sieci :)

Wystarczy spojrzeć na lokomotywę na 2 zdjęciu, na dachu widać że patyki nie są uszkodzone, tylko opuszczone. :)

Nieźle przygniecona trakcja przez to drzewo.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 26 Grudnia 2009, 09:39:16
Widać, że pierwszy patyk jest uszkodzony, popatrzcie o ile jest wyżej od tylnego i jest wygięty do góry.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 26 Grudnia 2009, 09:50:22
Ja jestem za jussi19. Według mnie też jest uszkodzony nie tak bardzo ale na pewno trochę.

Mechanik pewnie opuścił odrazu jak zauważył drzewo na sieci :)

Mój tata jest elektrykiem i elektronikiem , mówił że podczas jazdy niemożna opuszczać patyków ponieważ zrobi się spięcie i może zacząć palić się patyk.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: hunter w 26 Grudnia 2009, 10:05:08
Mój tata jest elektrykiem i elektronikiem , mówił że podczas jazdy niemożna opuszczać patyków ponieważ zrobi się spięcie i może zacząć palić się patyk.
To co, mamy We1 (zwalniajac przed nim do 60), a przy We2 zatrzymujemy sie? :|
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 26 Grudnia 2009, 10:05:13
(...)Mój tata jest elektrykiem i elektronikiem , mówił że podczas jazdy niemożna opuszczać patyków ponieważ zrobi się spięcie i może zacząć palić się patyk.
Można opuszczać badyle w czasie jazdy, do jakiejś prędkości, a do jakiej, to już niech Ci tata powie. Awaryjnie w czasie jazdy, trzeba zawsze opuścić badyle.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 26 Grudnia 2009, 10:13:32
A tak dokładnie to łuk elektryczny. Gdy się opusci patyki podczas pracy silników trakcyjnych.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 26 Grudnia 2009, 10:22:45
A tak dokładnie to łuk elektryczny. Gdy się opusci patyki podczas pracy silników trakcyjnych.
Prędzej przy opuszczaniu badyli na postoju, przy załączonym grzaniu składu, powstanie łuk elektryczny (widziałem taką sytuację), niż w czasie jazdy. W czasie poruszania się ślizgu po DJP i nagłym jego opuszczeniu, łuk raczej byłby gaszony przez pęd powietrza i zwiększającą się odległość DJP od ślizgu. Oczywiście w zależności od natężenia prądu przepływającego przez niego.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: adsim w 26 Grudnia 2009, 10:34:07
Ale w tym przypadku silniki mogły nie pracować. Patrząc na to, jak daleko od drzewa zatrzymała się lokomotywa, można stwierdzić, że maszynista już z daleka je zauważył i miał czas żeby zahamować, itd.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 26 Grudnia 2009, 10:42:47
Ale w tym przypadku silniki mogły nie pracować. Patrząc na to, jak daleko od drzewa zatrzymała się lokomotywa, można stwierdzić, że maszynista już z daleka je zauważył i miał czas żeby zahamować, itd.

Oczywiście, nawet nie musiał schodzić nastawnikiem do 0, wystarczyło tylko, że otworzył szybki przyciskiem na pulpicie i już mógł bez problemów opuścić pantografy.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 26 Grudnia 2009, 11:16:14
Widać, że pierwszy patyk jest uszkodzony, popatrzcie o ile jest wyżej od tylnego i jest wygięty do góry.
To są dwa rożne patyki popatrz na ślizgi poza tym zdjęcie jest trochę krzywe. Gdyby patyk się połamał dolne ramiona poszły by w górę.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Grudnia 2009, 11:20:31
Około 45km/h, ostry łuk pod górę, pierwszy pantograf uszkodzony, drugi zapaprany gałązkami. W pierwszym jakaś tam rurka uszkodzona, tak powiedział fachowiec z elektryki.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 26 Grudnia 2009, 11:24:39
To są dwa rożne patyki popatrz na ślizgi poza tym zdjęcie jest trochę krzywe. Poza tym gdyby patyk się połamał dolne ramiona poszły by w górę.

Innym zarzucasz, że mało wiedzą a sam lepszy nie jesteś. Pantografy są te same, różne mogą być natomiast ślizgi (ale nie wydaje mi się aby miała różne). Połamane ramiona pantografu wcale nie muszą być w górze, a to że patyk był w pozycji leżącej nie oznacza ze gałęzie nie uszkodziły ślizgacza, czy pneumatyki pantografu.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 26 Grudnia 2009, 11:27:41
Dwa różne ślizgacze. Dokładnie uszkodzony był mały pantograf (w sumie nie zabardzo wiem co to jest...) i skrzywiona rurka.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: dymus w 26 Grudnia 2009, 11:31:25
[...]Dokładnie uszkodzony był mały pantograf (w sumie nie zabardzo wiem co to jest...) [...]
Mały pantograf to jest część pomiędzy ramionami pantografu a jego ślizgaczem. Przypomina to pantograf tylko jest o wiele mniejszy.
Na zdjęciu oznaczone 2 -> http://www.transportszynowy.pl/kolslizgacz1.html
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 26 Grudnia 2009, 11:41:46
Cytuj
Gdyby patyk się połamał dolne ramiona poszły by w górę.
Ja nigdzie nie napisałem, że patyk się połamał tylko jest uszkodzony, a zrobiły to pewnie gałęzie połamanego drzewa i mogły go wykrzywić.

Jak usuwasz zbędne cytowania, to nie usuwaj początku kodu.
Quark-t
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 26 Grudnia 2009, 11:48:30
Połamane ramiona pantografu wcale nie muszą być w górze,
Jeśli połamały by się górne ramoina to dolne idą w gore dzięki sprężynom o ile nie są one uszkodzone
Ja nigdzie nie napisałem, że patyk się połamał tylko jest uszkodzony, a zrobiły to pewnie gałęzie połamanego drzewa i mogły go wykrzywić.

Fakt źle przeczytałem.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 26 Grudnia 2009, 12:02:25
Jeśli połamały by się górne ramoina to dolne idą w gore dzięki sprężynom o ile nie są one uszkodzone

Pantograf AKP 4E posiada 3 sprężyny - dwie podnoszące, jedną opuszczającą. Jeśli układ nie jest zasilony powietrzem, sprężyna opuszczająca utrzymuje pantograf w położeniu dolnym.
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 26 Grudnia 2009, 12:08:00
Pantograf AKP 4E posiada 3 sprężyny - dwie podnoszące, jedną opuszczającą. Jeśli układ nie jest zasilony powietrzem, sprężyna opuszczająca utrzymuje pantograf w położeniu dolnym.
Oczywiście zgodzę się z Tobą ale jeśli pantograf się połamie gdy jest podniesiony na nic zda się ta jedna sprężynka :)
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 26 Grudnia 2009, 12:13:36
Oczywiście zgodzę się z Tobą ale jeśli pantograf się połamie gdy jest podniesiony na nic zda się ta jedna sprężynka :)

Nie rozumiesz zasady działania pantografu, do momentu gdy w cylindrze nie ma powietrza, na nic zdają się sprężyny podnoszące...
Tytuł: Odp: Drzewa na torach (foto)
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 26 Grudnia 2009, 12:28:10
Nie rozumiesz zasady działania pantografu, do momentu gdy w cylindrze nie ma powietrza, na nic zdają się sprężyny podnoszące...
Owszem rozumiem. Ale mówimy o sytuacji w której podczas połamania patyka był on w górze.