- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: SM40 w 03 Grudnia 2009, 15:12:52

Tytuł: Szyby
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 03 Grudnia 2009, 15:12:52
Mam pytanie czy dało by się zrobić przezroczyste szyby w drzwiach w EN57?
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 03 Grudnia 2009, 15:49:28
Jasne, wystarczy zrobić teksturę EN57 w *.tga i w miejscu szyb dać kanał alpha z przeźroczystością (odcienie szarego).
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 03 Grudnia 2009, 16:06:03
A czy ktoś mógł by spróbować to zrobić? Bardzo Proszę.
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 03 Grudnia 2009, 16:09:34
Podstawowe pytanie, po co Ci przezroczysta szyba w drzwiach?
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 03 Grudnia 2009, 16:16:03
Żeby było realistycznjej i ładniej.
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 03 Grudnia 2009, 16:22:17
Żeby było realistycznjej i ładniej.
To wymodeluj jeszcze wnętrze kibla i zrób przeźroczyste szyby w całym składzie, tak żeby pasowały do drzwi.
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 03 Grudnia 2009, 16:25:02
Dobry pomysł.


   « Dodano: 03 Grudnia 2009, 16:38:08 »
Jeszcze przezroczyste szyby przydały by się do kabiny od zewnątrz.

Krzysiek626
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 03 Grudnia 2009, 17:03:44
Według mnie to trochę bezsensowny zabieg. Chcesz robić przeźroczyste szyby w drzwiach, żeby było realistyczniej, a reszta co? Uważam, że zrobienie przeźroczystych szyb w drzwiach, a zostawienie reszty tak jak jest będzie wyglądało gorzej niż całość oteksturowana.
A czy ktoś mógł by spróbować to zrobić? Bardzo Proszę.
Jakbyś podał faktycznie sens robienia tego to ktoś by się tego pojął, ale nikomu to potrzebne nie jest, więc rób sam, na pomoc możesz liczyć. A pomoc nie znaczy zrobienie za kogoś czegoś.

Edit. Zrób to na gotowej teksturze .tga, która jest dostępna wraz z EN57 @PEKAP-a.
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 03 Grudnia 2009, 17:07:18
Mam GIMP 2 ale jak zrobić kanał alpha? Bardzo prosze o odpowiedz.
Edit. Zrób to na gotowej teksturze .tga, która jest dostępna wraz z EN57 @PEKAP-a.
Tak wiem ale jak to zrobić?
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 03 Grudnia 2009, 18:17:35
W GIMPie? Kanał Alpha na warstwę, i wytnij, co Ci potrzeba ;-)
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: SM40 w 03 Grudnia 2009, 18:35:13
Ale dokładnie jak?
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: adsim w 03 Grudnia 2009, 18:49:38
Google Ci się popsuło? Mało to tutoriali wisi w sieci i czeka aż ktoś je przeczyta? Zamiast czekać aż ktoś Ci odpowie, juz 10 razy znalazłbyś rozwiązanie.
Nie zawracaj głowy betatesterom, bo mają testować PC, a nie odpowiadać na takie pytania:D
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 03 Grudnia 2009, 18:49:53
Jesli na plik przezroczysty o wymiarach zalozmy 1024x1024 masz nalozona teksture o tym samym wymiarze, zaznaczasz interesujacy Cie kawaleczek i wycinasz za pomoca skrotu Ctrl+x.
Tytuł: Odp: Szyby
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 04 Grudnia 2009, 18:08:57
Ale dokładnie jak?
Zrobiłem to dla Ciebie, niestety efekt jest nie za ciekawy, gdyż wewnątrz znika ściana. Spowodowane jest to pewnie tym, że tekstura ściany i drzwi jest odczytywana z jednego pliku .tga. Postaram się pokombinować w .t3d (wydzielić ścianę z .tga i oteksturować w modelu z oddzielnego pliku) i pokażę co wyszło z tego.