- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Trasy => Wątek zaczęty przez: Grand w 10 Listopada 2009, 19:27:20

Tytuł: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: Grand w 10 Listopada 2009, 19:27:20
Witam

Ściągnałem sobie "paczke całościową", Linie61, zainstalowałem wszystkie dodatki, wszystko ładnie pięknie śmiga oprócz jednej rzeczy - semafory wyglądają tak jak na załączonym obrazku.

Ściągnłem paczkę semaforów wysokich, próbowałem zmniejszyć teksture glowice.bmp na 2048x512 (tak jak zalecal to autor) jednak bezskutecznie. Prosze o pomoc jak moge to naprawic, byc moze brakuje mi jakis plików nowych semaforów
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 10 Listopada 2009, 19:34:28
Może zmieniając rozmiar tekstury zmieniłeś ich atrybuty z 24 bitowej na 32 bitową...
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 10 Listopada 2009, 19:35:13
Dla mnie przypomina to efekt niewłaściwego rozmiaru tekstury ( np 2049x511 zamiast 2048x512) Miałem coś podobnego u siebie i to właśnie było powodem.
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: Grand w 10 Listopada 2009, 19:39:58
Teksturka jest 2048x512 24bitowa, orginal mial rowniez 24bity. Moze podam sciezke do katalogu byc moze cos mam pokopane:
textures/sem/glowice.bmp
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: gren w 10 Listopada 2009, 20:05:04
Otwórz teksture innym programem graficznym i zapisz ponownie. Wrzuć plik do danego folderu i powinno śmigać. Miałem tak samo, jak robiłem drobne tekstury w photofiltre. Wrzuciłem w Ps'a i wszystko chodzi "jak ta lala"
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: Grand w 11 Listopada 2009, 12:26:04
Nie wiem co niby miałoby to dać ale spróbowałem jednak nadal jest tak samo. Pomóżcie ludzie, chcę się przejechać ta trasą a te semafory psują cały efekt :/
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 11 Listopada 2009, 12:28:53
A co za grafikę masz?

http://eu07.pl/userfiles/2193/priv-glowice.rar Wrzuć do /textures/sem/ i sprawdź.
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: Grand w 11 Listopada 2009, 12:31:10
Jeszcze może dodam być może istotną rzecz. Sprawdziłem w LOG.txt i przy kazdym semku jest cos takiego :

Loading - text model: models\sem/glowice/s5ypzpcpb_dd.t3d
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found

Grafika : Ati x1650 256MB
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: adsim w 11 Listopada 2009, 12:32:37
Jeśli chodzi o semafory na Linii 61, to były one w paczce z trasą wraz z pomniejszonymi teksturami. Spróbuj więc jeszcze raz wypakować tekstury semaforów z paczki z L61. Jak to nic nie da, pomniejsz tę teksturę jeszcze bardziej, np. do 1024x512.
Tytuł: Odp: Biały semafor, błąd tekstury
Wiadomość wysłana przez: Grand w 11 Listopada 2009, 12:43:37
Zmniejszyłem do 1024x256 plik glowice.bmp i jest wszystko ladnie widoczne, teraz jeszcze musze zmniejszyc plik ze slupami i na pewno rowniez bedzie ok.

Jakby ktos mial podobny problem co ja, poprostu zmniejszyjcie rozmiar texurki.

Pozdrawiam i dziekuję za pomoc, ide się przejechać :-)