- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: 201E-003 w 07 Listopada 2009, 14:51:05

Tytuł: Łączenie scenerii, obrót include'ów.
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 07 Listopada 2009, 14:51:05
Witam, stworzyłem dwie scenerie nierealistyczne i chciałbym je połączyć. Czy to możliwe, a jeśli tak, to jak?
Do głównego pliku .scn dodałem wpis:
Cytuj
include;rodtory.inc;50.0;10.0;500.0;10.0;end
Plik rodtory.inc to plik zawierający układ torowy, znajduje się w folderze scenery.
Tym sposobem udało mi się dodać tory z rodtory.inc do scenerii, jednak nie umiem ich w żaden sposób, przesunąć obrócić, nie reagują na podane we wpisie parametry. Jest jakiś sposób na skłonienie ich do reakcji?
Tytuł: Odp: Łączenie scenerii, obrót include'ów.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 07 Listopada 2009, 14:54:01
Samo danie parametrów do wpisu include nic Ci nie da, bo symulator nie wie co to za dane. Przyjrzyj się incom semaforów, to zobaczysz, że poszczególne parametry są wykorzystywane w funkcjach origin i rotate.
Tytuł: Odp: Łączenie scenerii, obrót include'ów.
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 07 Listopada 2009, 14:54:38
Jest tak jak Ziomal mowi :) Pokaz zawartosc pliku rodtory.inc.
Tytuł: Odp: Łączenie scenerii, obrót include'ów.
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 07 Listopada 2009, 15:00:23
Trzeba również pamiętać, że tory (i inne elementy typu track) nie poddają się funkcji rotate.
Tytuł: Odp: Łączenie scenerii, obrót include'ów.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 07 Listopada 2009, 15:29:20
Łączyłem kiedyś Bałtyk z kawałkiem innej scenerii. Używałem funkcji origin i dorobiłem kawałek łuku z terenem (brak możliwości obrotu). Połączone scenerie można zobaczyć w starych paczkach z 2003r. Jest tam sceneria testowo w której jest zainkludowany plik testowo2.scm z funkcją orygin.
Tytuł: Odp: Łączenie scenerii, obrót include'ów.
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 08 Listopada 2009, 15:16:52
Dziękuję wszystkim zaangażowanym w pomoc. Problem rozwiązany - musiałem dodać komendę origin, scenerie już odpowiednio rozmieszczone i połączone flexem.