- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: FILEK w 17 Października 2009, 00:26:11

Tytuł: Gmax, nierówności terenowe, wały
Wiadomość wysłana przez: FILEK w 17 Października 2009, 00:26:11
Witam serdecznie,

Pytanie jest następujące: W jaki sposób zrobić w Gmax nierówności terenowe, np wały, na których będą tory, a pod spodem będzie płynąć np. rzeka?

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Gmax, nierówności terenowe, wały
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 17 Października 2009, 10:15:31
Witam
Wał (nasyp) możesz zrobić niezależnie od całego terenu jako odpowiednio zmodyfikowany plane (oczywiście z odpowiednią ilością segmentów (segs) w szerokości i długości)(screen nr 3). Ja w Gmaxie teren robię jako plane z odpowiednią ilością segmentów (segs), następnie PPM -> Convert to -> Convert to Editable mesh. Zaznaczasz przycisk "vertex" (screen nr 1), następnie przesuwasz punkt według osi Z (jeśli chcesz zrobić górkę lub dołek ;])(screen nr 2),[możesz również przesuwać punkty terenu w widoku "Top", wtedy masz wpływ na np. szerokość rowu]. Odległości o które przesuwasz punkty bądź całe obiekty są widoczne w trzech okienkach poniżej (X, Y, Z)[wszystkie odległości podane są w metrach]. Po wszystkim nakładasz teksturę i odpowiednio powielasz ;] Ogólny widok przedstawia screen nr 4.
Pozdrawiam
PS. Jeśli nie chcesz mieć takiego "ściętego" nasypu możesz to zmienić dodając więcej segmentów plane'a.