- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: EU07-033 w 09 Października 2009, 20:26:55
-
http://rail.phototrans.eu/14,40665,2.html
-
Ciekawie się prezentuje. Oby tylko sprawdził się w praktyce.
-
Wzmianka o Dragonie była w dzisiejszym Teleexpresie.
-
Jedyne co na początek rzuca się w oczy to to że jest w układzie CoCo... więc na kilka szlaków już nie wjedzie.
-
Ale są to szlaki przede wszystkim górskie, gdzie oprócz linii Żywiec-Skalite nie prowadzi się super ciężkich pociągów. A sama lokomotywa zrobiła na mnie spore wrażenie, wreszcie polska inżynieria kolejowa powoli wychodzi z tego katastrofalnego zacofania. :)
Pozdrawiam, Maciek.
-
A czemu na Żywiec - Zwardoń nie miałaby wjechać? Co miałoby ją przed tym powstrzymać? Tylko nie mówcie, że 3-osiowe wózki. Bo to, że ET22 tam nie mogło wjechać, nie wynikało z racji posiadania wózków 3-osiowych, tylko ich konstrukcji.
-
No teraz tylko czekać jak przyjdzie na testy na Kryniczankę (096). Jak narazie każdego loka, który ma dostać dopuszczenie testują u nas.
-
Ale są to szlaki przede wszystkim górskie, gdzie oprócz linii Żywiec-Skalite nie prowadzi się super ciężkich pociągów.
Na tej linii także nie prowadzi się ciężkich pociągów towarowych. Zazwyczaj jedzie ET41 i około 20 wagonów, a czasami jeszcze mniej.
-
Jedyne co na początek rzuca się w oczy to to że jest w układzie CoCo... więc na kilka szlaków już nie wjedzie.
ET21 też ma Co'Co' i jakoś wszędzie wjeżdża gdzie jest drut.
-
Ale są to szlaki przede wszystkim górskie, gdzie oprócz linii Żywiec-Skalite nie prowadzi się super ciężkich pociągów.
Na tej linii także nie prowadzi się ciężkich pociągów towarowych. Zazwyczaj jedzie ET41 i około 20 wagonów, a czasami jeszcze mniej.
A myślisz, że na Żywiec - Skalite to jakie pociągi jeżdżą?
Patrzyłeś na dane techniczne? Zastanowiłeś się dlaczego na torze poziomym z pociągiem 3200t może osiągnąć 115 km/h a raptem na 6 promilowym wzniesieniu "tylko" 74 km/h?
A jaka jest długość użyteczna toru stacyjnego na obu liniach? Pozwala na około 20 wagonowy skład.
-
Foto z dzisiaj przy okazji zaprowadzenia ST45 oraz...SM42-1601, ale o tym za chwilę ;)
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-52817
-
Czyzby ta ubrudzona przednia szyba byla efektem zabrudzen z pantografu lokomotywy porzedzajacej (zakladajac, ze Dragona ciagnal jakis elektryk)?
-
Czyzby ta ubrudzona przednia szyba byla efektem zabrudzen z pantografu lokomotywy porzedzajacej (zakladajac, ze Dragona ciagnal jakis elektryk)?
Tak, jechała w składzie: ET22 czynna + Dragon + ET22 na zimno.
-
Dlaczego ta maszyna ma takie "czółko"? Przecież trzeba będzie to cały czas myć. Czy nie mogli zrobić jakiegoś gustownego, opływowego daszku?
-
@BLAcKboY, czytanie ze zrozumieniem... :)
Czyzby ta ubrudzona przednia szyba byla efektem zabrudzen z pantografu lokomotywy porzedzajacej (zakladajac, ze Dragona ciagnal jakis elektryk)?
Odpowiedź:
Tak(...)
-
Ciekawe tylko czy mechanik siedzi na środku z doskonałym polem widzenia, czy jak w Teminatorze - po prawej stronie i z widocznością powiedzmy że nie jest najlepiej.
-
@BLAcKboY, czytanie ze zrozumieniem... :)
Widziałem, że będą takie uwagi. Pragnąłbym zauważyć, że inne lokomotywy na polskich torach (189 1822) mają ten sam problem.
Jak masz brud na dachu i trochę popada, to wszystko elegancko spływa na tył...
-
Tak, jechała w składzie: ET22 czynna + Dragon + ET22 na zimno.
Sądząc po zestawieniu składu to Dragon miał wyłączone hamulce i stąd drugi helmut na zimno. Nie wystarczająca masa hamująca. Dobrze gadam? To polać mi xD
-
Szczerze mówiąc cała Europa stara się jeździć na 4-osiowych lokomotywach i nie rozumiem dlaczego u nas jest inaczej...
Pozwolę sobie przytoczyć niektóre dane techniczne które pochodzą z www.rynek-kolejowy.pl.
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 110-120 Mg
Napięcie zasilania: 3 kV DC (nominalne), 2 kV DC (minimalne), 4 kV DC (maksymalne)
Moc ciągła lokomotywy odniesiona do silników trakcyjnych: 5000 kW
Maksymalna masa pociągu: 4000 Mg
Maksymalna prędkość robocza: 120 km/h
Maksymalna prędkość konstrukcyjna: 140 km/h
Całkowita długość lokomotywy: 20 250 mm
Okres między przeglądami kontrolnymi: 10 000 km
Okres między przeglądami okresowymi: 50 000 km
Przebieg między przeglądami dużymi: 250 000 km
Przebieg między naprawami rewizyjnymi: 1 000 000 km
Przebieg między naprawami głównymi: 4 000 000 km
Czas eksploatacji lokomotywy: min. 25 lat
Niektórzy twierdzą, że lokomotywa o układzie osi Co'Co' ma lepsza przyczepność podczas startu z cięzkim składem. Z tego co wiem jest to nieprawda (kiedyś była dłuuuuga rozmowa na Naszym forum a temat powraca jak bumerang). Chodzi jedynie o to, że lokomotywa ta waży 120 ton (trochę dużo) i jakoś trzeba było rozłożyć ciężar. Zastanawia mnie niewielka moc tej lokomotywy 5MW ?! TRAXX ma uklad Bo'Bo' i 5,4MW mocy a przecież to 2 silniki mniej (zakładam że DRAGON ma 6 silników). Z tego co wyczytałem DRAGON jest adresowany do prywatnych przewoźników, jeżdżących na odkupionych zabytkach z PKP. Jego atutem ma być niska cena w porównaniu do zachodnich odpowiedników.
Czy uważacie, że DRAGON to dobra strategia firmy ZNLE Gliwice?
P.s Jeśli gdzieś się pomyliłem poproszę o korektę.
-
Dla polskich warunków jest to moc w zupełności wystarczająca. Biorąc pod uwagę, że jest to moc ciągła, może ona być pewnie niejednokrotnie przekraczana.
-
jJakbyś uważniej czytał rynek kolejowy, to byś się dowiedział, że wg ZNLE większa moc nie ma całkowicie sensu, gdyż nie byłaby wykorzystana ze względu na fatalną jakość zasilania. Moc jest dostosowana do panujących warunków na p o l s k i c h szlakach. Zresztą 75 km/h na 6 promilach to chyba jest wystarczająca prędkość dla składu 3200t, szczególnie że na większości szlaków i tak nie zostanie wykorzystana.
Krzysiek626
-
jakbyś uważniej czytał rynek kolejowy to byś się dowiedział, że wg ZNLE większa moc nie ma całkowicie sensu, gdyż nie byłaby wykorzystana ze względu na fatalną jakość zasilania. Moc jest dostosowana do panujących warunków na p o l s k i c h szlakach.
No właśnie, zasilanie to niestety obecnie bardzo słaby element. Niektóre podstacje wywalają przy rozruchu EP07, o EP09 nawet nie wspominając, a co dopiero E6ACT. Zresztą podobna sytuacja była z EU11.
-
Ciekawe tylko czy mechanik siedzi na środku (...), czy jak w Teminatorze - po prawej stronie
Stanowisko maszynisty jest po prawej stronie, choć widoczność jest lepsza niż w 311D. Na środku pulpitu ulokowano konsolę z nawiewami, z której steruje się chłodzeniem, bądź ogrzewaniem kabiny. Wygląda, jakby była żywcem wyjęta z samochodu.