- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: lukasz_cmg w 20 Września 2009, 23:09:14

Tytuł: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 20 Września 2009, 23:09:14
Do czego to służy?

Tytuł: Odp: Przycisk przy dźwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 21 Września 2009, 01:41:22
Naciśnij przy otwartych drzwiach, to zobaczysz ;-) Problem w tym, że praktycznie nigdy nie działa.
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 21 Września 2009, 06:59:55
Cytuj
Do czego to służy?
To jest urządzenie do wyłączania blokady drzwi w wagonie. Wystarczy poruszyć rączką i blokada drzwi zostanie wyłączona. Drużyny konduktorskie i manewrowe korzystają podczas manewrów i obserwacji peronu podczas odjazdu pociągu z klucza konduktorskiego. 0-jazda pociągowa, 1- jazda manewrowa(blokada drzwi wyłączona. Przyciskiem można sprawdzić działanie cewki blokującej klamkę na postoju.
Cytuj
Naciśnij przy otwartych drzwiach, to zobaczysz ;-) Problem w tym, że praktycznie nigdy nie działa.
Nie pisz głupot, jak nie wiesz jak to sprawdzić. Akurat jeśli to nie działa to sporadycznie.
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 21 Września 2009, 09:34:09
Cytuj
Wystarczy poruszyć rączką
Jest plomba to nie wiem czy tak można.
Ale przy drugich drzwiach też jest to ale przycisk ma kolor czerwony. Czy to nie jest automatyczne zamykanie drzwi?
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 21 Września 2009, 10:04:29
@EU40, jak dla mnie to Ty piszesz głupoty, ale faktycznie, nie mam teraz jak tego sprawdzić. To co napisałeś o rączce jest ok, ale przycisk odkąd pamiętam służył do automatycznego zamykania drzwi bocznych.
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 21 Września 2009, 10:09:41
@EU40, jak dla mnie to Ty piszesz głupoty, ale faktycznie, nie mam teraz jak tego sprawdzić. To co napisałeś o rączce jest ok, ale przycisk odkąd pamiętam służył do automatycznego zamykania drzwi bocznych.
Ja również to potwierdzę. Po naciśnięciu przycisku drzwi boczne zamykają się automatycznie o ile lokomotywa jest połączona z wagonami "żółtym wężykiem". W pociągach pospiesznych rzadko działa ta funkcja.
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 21 Września 2009, 10:13:03
Czyli tak jak mówiłem... Jako ciekawostkę dodam, że parę lat temu z ciekawości nacisnąłem, i... zadziałało ;-) Ale w tym składzie wtedy działało wszystko, nawet drzwi czołowe miały załączoną automatykę zamykania.
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 21 Września 2009, 12:46:27
Dalej twierdzę, że piszesz głupoty. I mogę flaszkę na to postawić :)
Centralne zamykanie drzwi uruchamia się poprzez trzpień kwadratowy w specjalnym zamku mniej więcej poniżej klamki. Ten przycisk jest przeważnie zielony bądź pomarańczowy i służy do kontroli cewki w zamku blokady na postoju. Jeśli piszę bzdury -udowodnijcie.
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 21 Września 2009, 13:00:12
Jeśli dobrze rozumiem, to chcecie drzwi skrzydłowo łamane zamknąć przyciskiem??? Bo o ile dobrze widzę, to na zdjęciu właśnie takie występują.
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 21 Września 2009, 13:03:03
Próbuję im właśnie wytłumaczyć do czego to służy, ale poczekam dalej aż skończą :D
jak na razie ubaw niezły.
Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 21 Września 2009, 13:19:17
Swego czasu w pośpiechach widniały nad przyciskami napisy: "automatyczne zamykanie drzwi bocznych" więc tym się sugeruję. Zgodzę się również z tobą że drzwi boczne zamyka się również zamkiem uruchamianym kluczem konduktorskim umieszczonym mniej więcej w 1/4 wysokości ściany bocznej wewnątrz wagonu obok drzwi.


Tytuł: Odp: Przycisk przy drzwiach w wagonie.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 21 Września 2009, 13:24:22
Hm..takie napisy były, ale raczej zawsze nad tym urządzeniem. Mają je tylko wagony budowane po 1976r.