- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: janek32 w 20 Września 2009, 19:00:08

Tytuł: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 20 Września 2009, 19:00:08
Witam,
jak wstawić hasler i radiotelefon z nowego 4E do ST44. Wstawiłem wpisy z t3d kabiny 4E do t3d kabiny ST44, zamieniłem parent i ostatnią linijkę transformu na tą, która była w starszym modelu haslera i radiotelefonu i obu obiektów nie ma. Co zrobiłem źle?
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 20 Września 2009, 19:05:09
To pokaz wpisy, ktore wstawiles. Jest tez opcja, ze obiekty moga byc w zupelnie innym miejscu niz sie tego spodziewales.
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 20 Września 2009, 19:31:22
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Line06
Type: Mesh
Name: radiotelefon
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: M62_1]radiotelnew.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           7.75859 -0.055438 0.828251 1.0

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Line06
Type: Mesh
Name: RT9_main
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: M62_1]RT9.tga
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           -5.20549e-007 1.0 0.0 0.0
           -1.0 -5.20549e-007 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -0.267222 0.274832 0.879962 1.0

Na razie nie wstawiałem tarcz, wskazówek, itp. Na początku chciałem sprawdzić, czy obiekty główne są dobrze.
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 20 Września 2009, 19:50:25
Sprobuj wlaczyc symulator w debugmode i poszukaj tego radiotelefonu gdzies 7 metrow na lewo od kabiny.
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 06 Października 2009, 16:47:49
No dobra, ale co jest źle?
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 06 Października 2009, 16:57:46
Ale radiotelefon jest 7 metrow na lewo czy nie? Bo jesli jest, to nic tu nie jest zle.
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 06 Października 2009, 16:59:41
Jeśli jest to zła jego pozycja.
Kombinując parametrami:
------------
Transform:
           -5.20549e-007 1.0 0.0 0.0
           -1.0 -5.20549e-007 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -0.267222 0.274832 0.879962 1.0
------------
zmień jego pozycję.
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 06 Października 2009, 17:59:50
@Kacu: pomyliles obiekty :) Ta macierz jest z Haslera.

@janek32: sprobuj zmniejszyc wspolrzedna X w obiekcie radiotelefon, o okolo 7 metrow. Prawidlowy wpis powinien byc zblizony do tego:

           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 -0.055438 0.828251 1.0

Jesli nie bedzie pasowac, to musisz zmienic pogrubiona liczbe.
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 08 Listopada 2009, 11:22:43
No dobra, po długiej przerwie wróciłem do mojego projektu. Ustawiłem na 0.0 i radiotelefon jest prawie we właściwym miejscu (jeszcze pokombinuję), ale obrócony o 90 stopni. Który parametr w transformie jest odpowiedzialny za obrót?
Tytuł: Odp: Wstawianie haslera i radiotelefonu do ST44
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Listopada 2009, 11:29:18
Nie jeden parametr. Kilka liczb za to odpowiada. W zaleznosci wokol ktorej osi chcesz obrocic model, musisz przemnozyc Transform przez odpowiednia macierz obrotu. Najlepiej zrobic to w Excelu.
Przykladowo, jesli Transform wyglada tak:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 -0.055438 0.828251 1.0

I model chcesz obrocic wokol osi OZ o 90* (tak podejrzewam), to mnozysz Transform przez macierz:
0 -1 0 0
1 0 0 0
0 0 1 0
0 0 0 1

Otrzymujesz nowa macierz, ktora nalezy wpisac w miejscu dotychczasowej Transform:
0 -1 0 0
1 0 0 0
0 0 1 0
-0.055438 0 0.828251 1