- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mihau w 06 Września 2009, 12:41:07
-
Posiada ktoś jakieś informacje na temat zmodernizowanej SM42-1501?
-
Z tego co słyszałem jest ona jeszcze modernizowana.
-
Tutaj raczej chodzi o konkretne informacje :)
-
Modernizują ją na kształt SM42-2000, czy inna bajka? Po oznaczeniach wnioskuję, że druga opcja.
-
Modernizują ją na kształt SM42-2000, czy inna bajka? Po oznaczeniach wnioskuję, że druga opcja.
6Dg, baj Newag Nowy Sącz.
-
Ta nowa pierdzirura bedzie podobna do tych z Huty Czestochowa.
-
Czyli te same parametry techniczne co 6Dg?
-
Jeżeli dobrze rozumie to ta SMka będzie jak ta-http://www.transportszynowy.pl/lok6dg.php?
-
Pierwotny plan był taki że Cargo miało zamówić modernizacje większej liczby SM42 i Newag miał opracować nowy kształt "pudła" (nie tak kanciasty jak w 6Dg dla huty). Na razie Cargo zamówiło tylko jeden egzemplarz "na próbę" więc bryła pewnie będzie taka sama jak w znanej 6Dg.
W każdym razie silnik SM42 nie będzie spełniał zaostrzonych norm emisji spalin więc na pewno niedługo cała seria będzie modernizowana.
-
Na forum infokolej w albumie jest jedno zdjęcie tego wynalazku.
-
Nie wiem co powiecie, ale zmodernizowana SM42 jest według mnie brzydka :( Nie ma tego pięknego wyglądu jak oryginalna stonka.
-
Nie wiem co powiecie, ale zmodernizowana SM42 jest według mnie brzydka :( Nie ma tego pięknego wyglądu jak oryginalna stonka.
Ale lokomotywa nie jest od wyglądania, tylko od tego żeby nią jeździć. Na plus (i to duży) można zapisać poprawę widoczności z kabiny.
-
Przedziały trochę EM10 przypominają.
-
http://elektrowoz.kolej.org.pl/23%20wrzesien%202009/DSC01306.jpg Proszę bardzo. 6Dg(SM42-1501) w barwach PKP CARGO :).
(Zdjęcie wykonane przezemnie)
-
1501...
-
1501...
Poprawiono... już chciałem kolejną sztukę stworzyć :P
-
Kolejna sztuka tworzy się w PESIE z SM42-1078 ;)
-
Wygląda nawet fajnie, ale zderzaki to już mogli czarne zrobić...
-
Wygląda świetnie :-) Nie wiecie czasem, co jej do środka napakowali? Oby tylko nie skończyło się na kilku sztukach...
-
Oto kabinka http://m8.mech.pk.edu.pl/images/IMG_6425.JPG
-
Oto kabinka http://m8.mech.pk.edu.pl/images/IMG_6425.JPG
Na tym zdjęciu jest 6Dg z Huty Częstochowa, chyba, że mają identyczne kabiny.
-
Identyczne.
-
Kolejna sztuka tworzy się w PESIE z SM42-1078 ;)
Skąd takie info? Nie wydaje mi się żeby Newag mógł udostępnić opracowane przez siebie plany Pesie.
-
Paweł jest dyspozytorem w Bydgoszczy, lokomotywa zanim wjechała na PESĘ raczej przeszła przez jego ręce :)
(Wydanie pozwolenia na wyjazd poza lokomotywownie czy cuś takiego)
-
Kolejna sztuka tworzy się w PESIE z SM42-1078 ;)
Skąd takie info? Nie wydaje mi się żeby Newag mógł udostępnić opracowane przez siebie plany Pesie.
Czy jest to identycznie to samo ciężko mi powiedzieć. Kabina wygląda identycznie, reszta "się tworzy" - będziecie mogli zobaczyć ten pojazd na TRAKO.
-
A to dwa kolejne zdjęcia zmodernizowanej SM42. Która według mnie wygląda super.
-
Czy ktoś jest w stanie napisać, z jakiego numeru powstała 1501?
-
Identyczne.
A jednak nie: http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/IMG_3379.JPG - 1501.
-
Kolejny wytwór - tym razem PESY (dlatego oznaczona jako 1601). Po tym, co widziałem jeszcze kilka tygodni temu nie sposób było przewidzieć efektu końcowego. Egzemplarz przebudowany z grudziądzkiej SM42-1078.
-
Pesa vs. Newag runda następna. Ciekawe który projekt się przyjmie do masowej realizacji.
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego to cudo ma dwa wydechy? Zamontowali dwa silniki spalinowe?
-
Te kominki wyglądają nieco lamersko, ale wierzę w celowość tego zabiegu :)
-
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego to cudo ma dwa wydechy? Zamontowali dwa silniki spalinowe?
Tak.
-
Masz może jakieś przecieki nt. ich mocy?
-
Masz może jakieś przecieki nt. ich mocy?
Niestety nie. Na targach będą rozdawać materiały reklamowe, więc pewnie coś więcej się wyjaśni.
-
A co właściwie ma ta stonka ze starej. bo z tego co zauważyłem kabina jest pośrodku więc raczej tylko podwozie zostało. Dobrze myślę?
-
No prosze ta 1601 to dopiero hardkorowa maszyna :) dwa kominy sugeruja dwa silniki, tylko po co? bardzo ciekawa koncepcja. Przesunieta kabina bardziej do środka.
PS. Dopiero na tych kanciastych lokach to malowanie wygląda superowo.
-
dwa kominy sugeruja dwa silniki, tylko po co? bardzo ciekawa koncepcja.
Mniejsze zużycie paliwa przy niepełnych mocach.
-
No prosze ta 1601 to dopiero hardkorowa maszyna :) dwa kominy sugeruja dwa silniki, tylko po co?
Przy pracy manewrowej nie zawsze konieczne jest używanie pełnej mocy, a co za tym idzie istnieje możliwość pracy tylko na jednym silniku (oczywiście wszystko jest sterowane komputerowo tak, ażeby praca poszczególnych silników była porównywalna).
@puma2091 - z 1078 została ostoja, silniki trakcyjne oraz po części układ biegowy lokomotywy.
EDIT: @youBy - moc silników spalinowych: 2 x 480 kW
-
Nie spodziewałem się aż takiego wzmocnienia lokomotywy (ponad 75%). W zasadzie polepszy to właściwości przy jeździe pociągowej, gdyż przy manewrach ważniejsza jest masa (a więc i maksymalna siła pociągowa).
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/13039/Zmodernizowana%2BSM42%2Bwi%25EAcej%2Binformacji.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/13039/Zmodernizowana%2BSM42%2Bwi%25EAcej%2Binformacji.htm)
Więcej informacji o NEWAGowskiej SM42.
-
Jeśli chodzi o SAM wygląd to jestem za maszyną Newagu, dzieło Pesy wygląda jak 2 sklejone ciągniki rolnicze ;) Ale za to Pesa jest atrakcyjna od strony technicznej.
-
Więcej informacji o projekcie 6Dg i zdjęć na stronie http://m8.mech.pk.edu.pl/src/lokomotywa_6Dg.html (http://m8.mech.pk.edu.pl/src/lokomotywa_6Dg.html).
-
Witam,
Dla zainteresowanych - SM Newagu widywana jest na stacji Rybnik Towarowy.
-
Witam,
Dla zainteresowanych - SM Newagu widywana jest na stacji Rybnik Towarowy.
Zgadza się, ma zmienione oznaczenia z 1501 na 1201. SM42-1601 po Nowym Roku trafi również do Rybnika.
-
Takie wzmocnienie - fajnie, jednak czyj to pomysł, by z SM42 zrobić trumnę?
No i jeszcze jedno pytanie: czy SM31 też podrasują?
-
Seria SM42-12xx jest komfortowa do jazdy, ale niestety tylko latem tzn.: rolety i klimatyzacja doskonale spełniają swoją rolę. :) Jednak gdy przychodzi zima jest nieco gorzej. :( Słabe ogrzewanie szyb (szybko się parują, i długo odparowują ), ogrzewanie nawiewowe też denny pomysł (bardzo mało ciepła) gdy przychodzą mrozy -20' bez farelki służba, nie ma prawa się udać, nie najlepsze rozwiązanie wykorzystane przez konstruktorów:)
Pozdrawiam mmmarianek
Nie odpowiadaj bez potrzeby w wątkach, w których ostatnia odpowiedź pojawiła się ponad 2 miesiące temu. Autor takiego wątku, po tak długim czasie z pewnością już dawno o nim zapomniał. Wyjątkiem może być sytuacja, gdy masz coś bardzo ważnego do napisania w takim wątku, a nie warto w tym celu zakładać nowego.
Twoja wiadomość nie zawiera tak ważnych informacji, aby odpowiadać w temacie, w którym ostatnia wypowiedź jest z dnia 22 grudnia 2009r.
Proszę zapoznać się z regulaminem forum.
/ Żuk