- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: skbart w 05 Września 2009, 13:40:23
-
Witam, jak to jest że smuga (poświata od lamp) czasami się pojawia a czasami nie, od czego to zależy, od loka czy od prawidłowego wpisu? Czy smugi można dodać do każdego loka? Pozdrawiam
-
Smugę ściągasz z forum w formacie.tga i wklejasz ją do folderu textures.
-
@mechanik88, podajesz straszne ogólne informacje.
Plik "smuga.tga" którą wrzuca się do textures działa tylko na exe 735 (DieselPack).
Natomiast smugi o które Ci chodzi były używane kiedyś, jak powstawały modele przed wydaniem exe kursa i innych. Te smugi był zawarte w pliku t3d, ale sukcesywnie ich się pozbywano, ponieważ w planach było powstanie exe (SPKS) które miało mieć dużo lepszą "smugę" światła i zupełnie inne wyświetlanie.
-
W niektórych modelach pojazdów są dodatkowe modele smug, które pojawiają się po zapaleniu świateł. Wkleja się je do pliku T3D z modelem pojazdu. Obecnie odchodzimy od tego rozwiązania na rzecz rozświetlenia scenerii w inny sposób, bez potrzeby modelowania smug.
-
Bry,
Podczepie się pod temat.
W jaki sposób sprawić żeby smuga światła widziana z kabiny była "realniejsza" ?
Robie wszystko żeby omijać nocne scenerie bo przychodzi mi jezdzić z takim brzydactwem... (foto 1)
-
Jakie exe?
-
Plik smuga.tga znajdujący się w katalogu textures to nie jest ten sam plik, co tekstura smugi z katalogu lokomotywy.
Analogicznie dodać mogę, że plik smuga.tga dla exe z dizelpacka to nie jest ten sam plik, co smuga dla exe SPKS (którego jeszcze nie ma).
-
Jakie exe?
DieselPack
-
http://eu07.pl/userfiles/4091/priv-smuga.rar
Pliczek ze smugą działającą na exe z DiselPacka.
Zmoderowano.
ZiomalCl
-
Coś nie tak, wgrałem smugę ale dalej się nie pojawia.
Oczywiście posiadam dieselpack.
Może coś jeszcze trzeba wpisać w opisie lokomotywy?
-
Pokaz wpis light. Znajduje sie zwykle na poczatku pliku scenerii.
-
light -500 500 200 0.3 0.33 0.35 0.70 0.65 0.6 0.75 0.74 0.70 endlight
Ten akurat pochodzi ze scenerii Moczniki_ep08
-
@youBy w watku o Dizelpacku napisal:
W scenery nalezy zmniejszyć parametry light, aby ich suma była mniejsza od 1. Wtedy po włączeniu trzech świateł widać podświetlenie szlaku przed nami.
Nie jestem na 100% pewien, ale chodzi tu o paramtery Ambient i Diffuse (te pogrubione):
light -500 500 200 0.3 0.33 0.35 0.70 0.65 0.6 0.75 0.74 0.70 endlight
W Twoim wpisie suma tych parametrow wynosi 2.93, wiec smugi nie zobaczysz.
-
To dlaczego w tej samej scenerii SU45 ma smugi a EU07 nie ma?
-
Tamte smugi są inne, w modelu i działają inaczej.
-
Bo zapewne masz SU45 autorstwa @MKaczego, a ona posiada smugi wbudowane w model, od ktorych obecnie juz odchodzimy (bylo juz na ten temat kilka postow wyzej).
Aby widziec smugi wbudowane w exe z Dizelpacka zmien wpis light na np. taki:
light -4000 800 -8000 0.03 0.05 0.04 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 endlight
-
Działa ale śmiesznie, bo jak jesteśmy na zewnątrz loka to smug nie widać, a jak jesteśmy w kabinie to smugi widać. Tak powinno być?
-
Tak.
-
No to super, moim zdaniem wątek ten wyjaśnia wszelkie wątpliwości i można go zamknąć. Pozdrawiam. Dziękuję wszystkim za wyjaśnienia.