- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 17:11:21

Tytuł: Dźwięki jako .inc, bez eventów
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 17:11:21
Witam, czy jest możliwość odtwarzania dźwięków w symulatorze, np. bez wstawiania eventów? Chodzi mi o to, aby np. wstawić gwar ludzi na stacji, oni by sobie tam gadali na okrągło, ale żeby nie musiało by to być robione na eventach (np. wstawić to jako include).
Tytuł: Odp: Dźwięki jako .inc, bez eventów
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 17:17:03
OK, chyba doszedłem do tego. Na przykładzie:
node 100 0 (p1)_dzwon2 sound 3.5 0.0 -6.0 CrossingBell2.wav endsound

Określam odległość z jakiej ma to być słyszane, nazwę, współrzędne i nazwę dźwięku. I wpisuję to do scenerii. Dobrze rozumiem? Co to jest to "(p1)_dzwon2"?


   « Dodano: 16 Sierpnia 2009, 17:18:11 »
I czy musi to być wyzwalane eventem?
Tytuł: Odp: Dźwięki jako .inc, bez eventów
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 16 Sierpnia 2009, 17:25:44
Musi być eventem - choćby raz. Możesz sobie inc zrobić, w nim zestaw eventów (i node sound, które współrzędne i odległość pobiera ze wpisu (pX)) i na starcie scenerii odpalić.
Tytuł: Odp: Dźwięki jako .inc, bez eventów
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 16 Sierpnia 2009, 17:35:51
Co to jest to "(p1)_dzwon2"?

@Mariusz1970 tlumaczyl to kiedys jako komorke pamieci pod jaka zapisany jest ten dzwiek. W scenery.doc nic o tym nie ma, poniewaz tam w ogole jest opisany inny sposob wyzwalania eventow dzwiekowych, ktory nie zostal wprowadzony. To (p1) zostanie zamienione na konkretne slowo/znak/liczbe, ktora podasz jako pierwszy parametr komendy include.