- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: hunter w 18 Kwietnia 2004, 12:44:21
-
Otóż to:
Zrobiłem sobie plik inc o nazwie "zapowiedz1_krosowo.inc" w swoim folderze "Krosowo" i ten plik w środku zawierał taki ciąg:
//zapowiadanie w krosowie, zalecana nazwa P1 - zapowiedz1_krosowo
//legenda:
//(p1) - nazwa zapowiadania, (p2), (p3), (p4) - pozycje x,y,z
origin (p2) (p3) (p4)
node 200 0 (p1)_dzwiek sound (p2) (p3) (p4) zap_wyjazd-z_krs.wav endsound
event (p1)_wlacz sound 0.0 (p1)_dzwiek 1 endevent
endorigin
A w jednym torze tak:
node -1 0 tor1_flex track normal 0.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-408.994 0.2 422.422 0.0 //point 1
0.0 0.0 24.4275 //control vector 1
-0.03125 0.0 -24.4275 //control vector 2
-409.038 0.2 495.704 0.0 //point 2
0
event1 zapowiedz1_krosowo_wlacz
endtrack
A obiekt został wstawiony tak:
include;krosowo/zapowiedz1_krosowo.inc;zapowiedz1_krosowo;-421.405;0.0;1115.3;0.0;;end
UWAGA! WSZYSTKO JEST W JEDNEJ LINII (W PLIKU SCN NIE MA TEGO TEKSTU)
I wychodzi tak, że po najechaniu na odcinek toru "tor1_flex" dzwięk nie zostaje odgrywany. Podany plik *.wav istnieje. Czy coś jest nie tak??
Też przydałoby się zrobić kurs tworzenia zapowiadania, żeby jak ktoś robi taką trasę z zapowiadaniem, to żeby nie było tysiąc takich samych tematów ;))
Pozdrawiam.
Bizon
P.S. Chyba to jest już trzeci temat o zapowiadaniu ;)))
-
0. zobacz w log.txt albo w konsoli czy sie event wlaczył
1. zwieksz node 200 na node 1000 zeby miec pewnosc ze go uslyszysz.
2. w event p1_wlacz zmien flage 1 na -1 - jesli bedzie slychac zapetlony to znaczy ze cos jest skopane z "1" - powinno dawac pojedyncze - jakby co do do Wingera po patcha prosze sie udac :)
-
No i nic, jest w pliku log event i nie działa, zmieniłem wszystko tak jak poleciłeś i NIC!! Dałem -1 , z 200 na 1000 i nic.. Nie wiem co się dzieję....
-
A to jest napewno plik .wav ? moze zle go skonwertowales...
-
A jaka jest wymagana częstotliwość próbkowania?? 32000hz i 16 bitów Mono ?? Może się mylę...
Pozdrawiam.
-
Normalnie to event rzadko się włącza , a jak dam DebugMode, i steruję klawiszami [ i ] todopiero, gdy jadę do przodu i cofam się do tyłu, to event czasami zaskakuję, i nic nie słychać. Dałem próbkowanie na 32000 hz i 16 bitów Mono. Czy to jest źle?? Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam.
-
Już sobie z tym poradziłem, było złe próbkowanie i zła głośność (1000). Dałem sobie na 99999 i było wszystko słychać... dopiero wtedy, gdy dałem event na KeyEvent. Ale teraz już mam tak, że włącza sie raz i nie powtarza..... I nie może zapowiadanie być w pliku *.INC (mój werdykt). Może się mylę... A oto instrukcja dla wszystkich:
1. Nagraj sobie zapowiadanie (oczywiście) w Rejestratorze Dźwięku (jeżeli go masz)
2. Zapisz dźwięk na dysk do folderu ....\Sounds z takim próbkowaniem(Zapisz Jako->Zmień - przycisk na dole): 24000 kHz, 8 bitów Mono.
3. Na końcu swojej trasy przed FirstInit dodaj taki ciąg:
node 900 0 (p1)_dzwiek sound (p2) (p3) (p4) nazwa_pliku.wav endsound
event (p1)_wlacz sound 0.0 (p1)_dzwiek 1 endevent
Legenda:
(p1) - Nazwa zapowiadania
(p2), (p3), (p4) - współrzędne X, Y, Z
nazwa_pliku.wav - Nazwa pliku WAV zapowiadania
A w obydwu jakiś torach np. tor1 i tor2 (muszą być za sobą!!! nie obok siebie!!) dodaj przed endtrack zdarzenie:
event2 (p1)_wlacz
UWAGA!! Nie dawać event2 na torze, który jest blisko koło źródła zapowiadania!!!!!
Teraz powinno chodzić, jeśli nie to nie wiem.
UWAGA! Trzeba mieć (chyba) patcha 160304v1-unoff !!!!!
Robione zapowiadanie było pod tym patchem.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że będzie działało to wszystkim trasotwórcom, którzy chcą zrobić trasę z zapowiadaniem.
-
A jaka jest wymagana częstotliwość próbkowania?? 32000hz i 16 bitów Mono ?? Może się mylę...
Mylisz się. Wystarczy zobaczyć jak wyglądają obecne dźwięki. 22050 Hz, 8-bit, mono.
-
Już sobie z tym poradziłem, było złe próbkowanie i zła głośność (1000). Dałem sobie na 99999 i było wszystko słychać... dopiero wtedy, gdy dałem event na KeyEvent. Ale teraz już mam tak, że włącza sie raz i nie powtarza..... I nie może zapowiadanie być w pliku *.INC (mój werdykt).
E, czemu nie? Skoro dzwony przejazdowe działają?
Tak w ogóle to możesz zrobić uniwersalny inc gdzie parametr Pcośtam
będzie definciował nazwę pliku wav (teraz o ile rozumiem definciowany jest na sztywno).
Acha, nie wiem o co chodzi że raz działa i potem nie.
Podczep wywolywanie dzwieku pod event multiple o nazwie keyctrl01
żebyś nie musiał jezdzić tam i z powrotem przy testowaniu :)
Jakby co to może wyprubuj dodatkowy event z flagą dżwięku 0 zamiast 1 lub -1
Ta flaga 0 wyłącza dźwięk, może on potrzebuje jakiegoś resetu?
Jeśli tak to wystarczyło by uruchomić oba eventy na raz tylko jeden z opóźnieniem.
-
Jakby co to może wyprubuj dodatkowy event z flagą dżwięku 0 zamiast 1 lub -1 Ta flaga 0 wyłącza dźwięk
Właśnie, jak jest z tą flagą? 0 - brak dźwięku, -1 - zapętlony bez przerwy. Domyślam się, że 1 powinien dawać raz odtworzony dźwięk (?), ale kiedy próbowałem, ciągle się powtarzał, tyle że w regularnych odstępach. Inne wartości nie działają.
Jak wstawić pojedynczy dźwięk?