- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mihau w 08 Sierpnia 2009, 12:00:48
-
Jak podaje Iwan na forum http://www.skyscrapercity.com (http://www.skyscrapercity.com) dnia 6 sierpnia zostało odstawionych 15 lokomotyw serii EP09. Powodem odstawienia jest ukręcenie się osi lokomotywy EP09-027 i w związku z tym pewna partia dziewiątek została odstawiona.
Skąpe info o zdarzeniu: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec/1,93867,6895438,O_krok_od_wykolejenia_pociagu_w_Sosnowcu.html (http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec/1,93867,6895438,O_krok_od_wykolejenia_pociagu_w_Sosnowcu.html)
Odstawiono 13 maszyn warszawskich i 2 krakowskie.
-
Oprócz EP09 wycofano również 7 sztuk ET22 oraz 1 sztukę EU07 (PKP Cargo), gdyż miały zabudowane osie z tego samego wytopu, z którego pochodzi uszkodzona oś.
-
Paweł znasz numery tych lokomotyw?
« Dodano: 11 Sierpnia 2009, 11:20:41 »
Reszta lokomotyw EP09 ma prędkość ograniczoną do 125km/h.
Czyli wychodzi na to że nie mamy lokomotyw powyżej 125km/h...
-
Czyli wychodzi na to że nie mamy lokomotyw powyżej 125km/h...
A co z EP08 ;) ?
-
Uuu fail jest ich tak mało że o nich zapomniałem xD
-
A czy czasem te osie nie były czeskiej produkcji ??
Byłem kiedyś na Olszynce Grochowskiej, rozmawiałem z mechanikiem, zapytałem się dlaczego stoi tyle dziewiątek przed szopą, powiedział, że będą miały wymieniane osie, bo te czeskie, które miały były wadliwe.
-
Czyli wychodzi na to że nie mamy lokomotyw powyżej 125km/h...
A co z EP08 ;) ?
No i Husarz oraz EU43 OIDP. Ale i tak świnie (smerfetki?) rulez ;]
-
Info z Krakowa: wszystkie małopolskie 09 stoją.
-
No to jestem ciekaw jak teraz będzie wyglądać obsługa EX i IC po CMK i E20. Czyżby EU07?
-
Nie wiem jak wyglada dokladnie sytuacja taborowa PKP IC, ale byc moze wzrosnie teraz zapotrzebowanie na ET22 od Cargo.
-
Jeżeli na ekspresach mają jeździć et22... to naprawde "oferta godna polecenia". Gdzieś ostatnio była dyskusja na temat rezerw długoterminowych ET22.
-
No a co to za roznica ET22 czy EU07 (oczywiscie jesli ET22 ma przewod zasilajacy)?
-
Już wcześniej byki obsługiwały ekspresy, przykład:
P:38414 "Szkuner" na odc. Warszawa Wsch.-Kołobrzeg.
A IC już pozmieniało rozkłady:
http://intercity.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1272
-
A IC już pozmieniało rozkłady:
http://intercity.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1272
A co to ma wspólnego z brakiem EPok?
-
Wydłużenie czasu jazdy??
-
@Szymoniak:
Uprzejmie informujemy, że w związku z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez Polskie Linie Kolejowe S.A., ulegnie zmianie rozkład jazdy wybranych pociągów na trasach:...
-
Tak, wiem. Tylko że na niektórych z podanych odcinków roboty wcześniej już pracowały i nie zmieniał się rozkład.
-
Wydłużenie czasu jazdy??
Tylko jeśli chodzi o CMK na Kraków, to wyszczególnione są pociągi jadące od Gdyni które kursują ze zmienionym rozkładem jazdy z powodu prac torowych. A tych jadących z Warszawy nie ma - muszę więc obalić Twoją teorie spiskową.
-
Mam tu głównie na myśli odcinek Gdynia-Warszawa-Gdynia gdzie wcześniej rozkład się nie zmieniał.
-
Mam tu głównie na myśli odcinek Gdynia-Warszawa-Gdynia gdzie wcześniej rozkład się nie zmieniał.
Nie wcale - wszystkie ex miały 'planowe' +60 w Warszawie. I wynikało to ze zmienionego rozkładu jazdy.
-
To czemu wszystko u mnie co szło było w Koszalinie z dobrym rozkładem jazdy i bez 60 min.??
Oczywiście wszystko co szło z Warszawy...
-
To czemu wszystko u mnie co szło było w Koszalinie z dobrym rozkładem jazdy i bez 60 min.??
Bo jeśli miały zmieniony rozkład, to mimo iż jechały +60 do swojego standardowego rozkładu to i tak były zapowiadane jako jadące planowo.
Btw - skoro problemem jest brak EP09, to dlaczego odczuwają to pociągi jadące z Gdyni to Krakowa, a z Warszawy do Krakowa już nie?
-
Nie wiem. Odbiło mi się od tematu. Ale wciąż sądzę że pociągi u mnie przyjeżdżały z zeszło rocznym rozkładem.
-
A IC już pozmieniało rozkłady
Przecież te zmiany rozkładu wynikają z prac modernizacyjnych na odcinku Tczew - Gdańsk oraz czasowymi zamknięciami mostu na Wiśle głownie w godzinach nocnych, i nie możliwe jest by pociągi z Warszawy docierały do Koszalina planowo.
-
No i Husarz oraz EU43 OIDP. Ale i tak świnie (smerfetki?) rulez ;]
Husarz stoi, a EU43 są w Cargo.
-
Husarz stoi, a EU43 są w Cargo.
A szkoda że EU43 zostały w Cargo. 160km/h spokojnie mogą jeździć, a ile ICków nawet jak wszystkie EP09 są sprawne obsługują Siódemki... I to po CMK.
-
Husarz stoi, a EU43 są w Cargo.
Może przez to szybciej go puszczą do ruchu? (W zasadzie - czemu stoi? Homologacja? Testy? UTK?)
A że EU43 są w Cargo - jeżeli IC miałoby pożyczać byki z Cargo to czemu nie EU43? Choć one pewnie jako dwusystemowe bardziej będą "potrzebne" dla kontenerowców niż "szybkich" przewozów krajowych (chociaż wg zdjęć, to w Poznaniu z jakimiś osobówkami jeżdżą/jeździły przecież)/
-
to w Poznaniu z jakimiś osobówkami jeżdżą/jeździły przecież)/
Zdarzy się czasami widzieć z osobowymi:
http://www.youtube.com/results?search_query=eu43+poznan&search_type=&aq=f
a kiedyś również z IC:
-
A że EU43 są w Cargo - jeżeli IC miałoby pożyczać byki z Cargo to czemu nie EU43? Choć one pewnie jako dwusystemowe bardziej będą "potrzebne" dla kontenerowców niż "szybkich" przewozów krajowych (chociaż wg zdjęć, to w Poznaniu z jakimiś osobówkami jeżdżą/jeździły przecież)/
Jeździły na pasażerach żeby przeszkolić maszynistów z tego co pamiętam.
-
Podczas gdy 5 maszyn kursowało w IC, to na szóstej odbywały się szkolenia niemieckiech i polskich maszynistów.
-
Podczas gdy 5 maszyn kursowało w IC, to na szóstej odbywały się szkolenia niemieckiech i polskich maszynistów.
Maszyny te nie jeździły w IC, zawsze były dzierżawione przez Cargo, które to jedynie wyznaczyło je na okres szkoleń do obsługi pociągów spółki Intercity.
-
Czyli Cargo pożyczyło loki żeby nauczyć (się) na nich jeździć ?
-
Pojawienie się lokomotyw wielosystemowych serii EU43 w spółce PKP Cargo S.A. była umowa pomiędzy w/w spółką a Railion Deutschland AG.
źródło http://www.pkp-cargo.pl (http://www.pkp-cargo.pl):
"Firmy już pod koniec kwietnia br. /2008/ zawarły ze sobą porozumienie o długofalowej współpracy, którego celem było wykorzystanie w eksploatacji wielosystemowych lokomotyw elektrycznych serii TRAXX–EU43. Sześć pierwszych egzemplarzy tych lokomotyw Spółka PKP CARGO pozyskała w leasingu w końcu ub. roku. Inwestycja ta dała początek procesowi wprowadzania przez polskiego przewoźnika standardu interoperacyjności w międzynarodowym ruchu pociągów, tj. przekraczania granic bez barier technicznych i organizacyjnych."
-
Czyli jeżeli dobrze rozumiem to te lokomotywy są ich wspólne?
-
A w RMF wlasnie podali, ze co dziennie na tory maja wyjezdzac z warsztatu trzy "dziewiatki". Caly material dosc interesujacy. Okazalo sie, ze pewna pasazerka musi jezdzic z powodu remontu lokomotyw 3 razy dluzej, co - jak sie dalej okazalo - oznacza 20-minutowe opoznienie.
-
A szkoda że EU43 zostały w Cargo. 160km/h spokojnie mogą jeździć
EU43 zawsze były w Cargo, a w Polsce to szybciej niż 140 km/h nie pojadą.
Czyli jeżeli dobrze rozumiem to te lokomotywy są ich wspólne?
Źle rozumiesz.
-
A szkoda że EU43 zostały w Cargo. 160km/h spokojnie mogą jeździć
EU43 zawsze były w Cargo, a w Polsce to szybciej niż 140 km/h nie pojadą.
A to dlaczego?
-
Z Wikipedii:
Prędkość 160 km/h
konstrukcyjna w Polsce 140 km/h
-
Znów ta wikipedia... Jak pierwszą testowali na CMK 160km/h jeździła...
-
W niedziele będe leciec CHOPINEM, zobaczymy co będzie na czole.
-
A propos EU43...
EDIT: zapomniałem dodać: fotka z lutego 2008.
-
LOL, czyli na torach DB Netz mogą jechać 160 km/h, a u nas tylko 140 km/h. Czemu tak? Pewnie UTK...
-
W Austrii też 140, więc coś na rzeczy być musi.
-
U nas jedzą 140km/h ponieważ mają inne wózki. PKP Cargo wzięła je żeby ciągały towary do Niemiec, a nie żeby ciągały składy PKP IC.
-
PKP Cargo wzięła je żeby ciągały towary do Niemiec, a nie żeby ciągały składy PKP IC.
Dokładnie! Niestety niektórzy tego nie rozumieją, i myślą, że skoro jest pojazd to musi jechać nieważne gdzie, nieważne z czym, nieważne dla kogo... :-)
-
Jest jeden Traxx, który ciąga Berlin-Warszawa-Ekspres, Zamienia EP09 w Rzepinie i jedzie do Berlina, tez może tylko jechać 140km/h. Po co IC kupiła Taurusy? Żeby wypożyczać EU43 od PKP Cargo? Cargo ma tylko 5 Bombardierów, a IC będzie miała 10 Taurusów. Ciekawe czy wyborzyczyi cargo na kontenerowce?
-
Ten Traxx, ktory prowadzi BWE jest wynajmowany przez DB od tej samej firmy, od ktorej PKP Cargo wynajmuje swoje Traxxy. PKP IC nie wynajmuje od IC zadnych Traxxow.
-
PKP IC nie wynajmuje od IC zadnych Traxxow.
IC nie najmuje Traxxów od IC? Dobrze zrozumiałem? ;] Może od tej firmy leasingowej na "A" ?
Pozdrowienia
-
Ja w poniedziałek jadę na LGP to Zakopca ;) Mam nadzieje, że "Tatry" do Krakowa Epoka pociągnie ;)
Pzdr
-
Ja w poniedziałek jadę na LGP to Zakopca ;) Mam nadzieje, że "Tatry" do Krakowa Epoka pociągnie ;)
Pzdr
Nawet jeśli nie to i tak pojadą planowo ;P
-
Epoka tak poleci tylko 125km/h, to możne tez jechać siódemka.
-
Ale w końcu taka EPoczka w składzie do odrobina egzotyki ;].
-
Ale w końcu taka EPoczka w składzie do odrobina egzotyki ;].
I kilka złotych więcej na koszty eksploatacji :D
-
Ale w końcu taka EPoczka w składzie do odrobina egzotyki ;].
I kilka złotych więcej na koszty eksploatacji :D
A kto będzie płacił? :D
-
Słyszałem ze epoki jeżdzą już bez ograniczeń, trzy maszyny wróciły z przeglądu.
-
A kto będzie płacił? :D
Ep09 to lok przystosowany do prędkości 160km/h i jeśli będzie jechać 125km/h to i tak pociągnie więcej prądu._Poza tym zobacz ile jest epok, a ile siódemek i jak na moje oko to maszynista, który epokę poleci dostanie więcej niż ten drugi._Za ten niby cytat przepraszam, ale normalnego nie umiem dodać._Pozdrawiam.
http://eu07.pl/forum/index.php?action=help - Gdybyś chciał zajrzeć, to w menu głównym forum (na górze) jest taki link, który kryje się pod tekstem 'POMOC'.
ZiomalCl
-
Ep09 to lok przystosowany do prędkości 160km/h i jeśli będzie jechać 125km/h to i tak pociągnie więcej prądu...
Masz na to jakies dowody? Jakies wykresy, charakterystyki?
-
Poza tym zobacz ile jest epok, a ile siódemek i jak na moje oko to maszynista, który epokę poleci dostanie więcej niż ten drugi.
Co to znaczy "polecieć epokę" :-) ?
-
Info z Krakowa: wszystkie małopolskie 09 stoją.
Dokładnie, 9 Epok z ICC Kraków stoi już odstawionych w Płaszowie, z wyjątkiem trzech (001,013,045). Dwie są na trasie, jedna stoi w Wawie.
-
[...]i jak na moje oko to maszynista, który epokę poleci dostanie więcej niż ten drugi.
Bzdura...uposażenie maszynisty nie zależy od serii lokomotywy, którą prowadzi.
-
A zna ktoś numerek tej EU07?
-
Jakiej znowu EU07? Może ja czegoś nie wiem, ale tu piszemy głównie o EP09, a wcześniej troszkę o TRAXXach...
-
Jakiej znowu EU07? Może ja czegoś nie wiem, ale tu piszemy głównie o EP09, a wcześniej troszkę o TRAXXach...
Pewnie Dominikowi chodziło o EU07 z Cargo, o której pisałem na początku tematu.
W chwili obecnej ilość ET22 wzrosła do 21 szt., jednej EU07 oraz jednej ET41.
-
To tyle lokomotyw już jest odstawionych?
-
Z tego co mi wiadomo, żadna EP09 przystosowana do jazdy po liniach CD nie jest sprawna, lub nie była sprawna parę dni temu. Podobnie rzecz się ma co do ET22.