- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Rozi w 08 Sierpnia 2009, 01:43:23

Tytuł: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 08 Sierpnia 2009, 01:43:23
Witam... Ostatnio (czytaj dzisiaj :P) zacząłem wstawiać drzewa do scenerii Krzyżowa2, tak żeby jazda była troszkę przyjemniejsza. Zalesiłem już jakieś 10 kilometrów w Krzyżowej. Jak się będzie podobało i zalesię troszeczkę więcej, to paczkę wydam.

Proszę o wypełnianie ankiety. Kilka screenów:
Tytuł: Odp: Zalesianie drzew
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 08 Sierpnia 2009, 02:05:10
Witam.
Jesli to bedzie działać pod starą wersją krzyżowej, to ja się piszę :)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 08 Sierpnia 2009, 02:07:24
Powinno działać :D Bo to tylko jako inc :) Chyba, że współrzędne są inne, to trzeba będzie przesuwać. Jak chcesz, to ci prześlę tego .inc i możesz wypróbować :D
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: piotrek0804 w 08 Sierpnia 2009, 10:04:22
Super, tylko jest jedna sprawa, robisz to trochę za "gęsto", czyli dajesz dużo drzew bardzo blisko siebie obok torów, a dalej już nic, pustka,i z góry właśnie to kiepsko wygląda ;/. Najbardziej można to zaobserwować na screenie 4. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 08 Sierpnia 2009, 10:11:48
Tyle, że 'z góry' nie patrzysz jak jedziesz... . Mnie osobiście podoba się ten sposób, że przy torach jest gęsto a później 'pola'. Jak chcesz typowe lasy to licz się z wydajnością... .
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 08 Sierpnia 2009, 10:16:02
Wygląda to bardzo fajnie :) Proponuję dorobić jeszcze gdzieniegdzie krzaki między drzewami (i przy torach)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Kamil_en w 08 Sierpnia 2009, 10:19:30
RooteK, fajiny pomysł z tymi krzakami. Dla mnie liczy widok z kabiny, a nie z góry...

Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: adsim w 08 Sierpnia 2009, 10:20:42
A właśnie, skoro dajesz tak gęsto przy torach te drzewa, to po co sadzisz je jeszcze dalej? Przecież i tak ich nie widać przez ten gąszcz, a FPS zżera jak nic. Już lepiej kawałek za tymi drzewami wstawić plane'a z lasem albo jakimś widoczkiem. Druga sprawa, to nadal w tych drzewach coś jest nie tak z przeźroczystością (patrz ostatni screen).
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 10:43:04
Aby polepszyć wydajność możesz wrzucić kilka/kilkanaście drzewek do jednego pliku t3d. Dzięki temu zmniejszy się znacząco ilość obiektów do przetwarzania.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Darth Luk w 08 Sierpnia 2009, 11:59:28
Jak skończysz Krzyżową to Quarkiem 2007 mógłbyś się zająć bo tam dopiero jest pusto ;)
PS. robisz to pod Krzyżową czy Krzyżową 2? Bo mi by bardziej pasowało pod pierwszą wersję bo tam eventy nie są tak skopane i da się przyjaemnie jeździć.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Dolmio89 w 08 Sierpnia 2009, 12:25:00
Sprawa eventów jest już rozwiązana, może libertyn89 wystawi swoje poprawki na forum publicznym.

Co do drzew to jak najbardziej za, tylko pamiętaj o FPS i nie ustawiaj ich zbyt blisko torów (na screenach wydaje mi się że gałęzie wychodzą nad tory).
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Ra w 08 Sierpnia 2009, 12:53:34
Gdyby ktoś chciał porównać, jak wygląda jazda jednotorem przez las:
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 08 Sierpnia 2009, 13:24:37
Z tym przez las to jest różnie - niezależnie od tego, czy to jest jednotor, czy też nie. Są odcinki, na których gałęzie (końcówki ;]) lekko dotykają składu podczas przejazdu... Są takie, na których jest gorzej... Są też takie, które są oczyszczone z roślinności rosnącej przy torach.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 08 Sierpnia 2009, 15:00:29
A właśnie, skoro dajesz tak gęsto przy torach te drzewa, to po co sadzisz je jeszcze dalej? Przecież i tak ich nie widać przez ten gąszcz, a FPS zżera jak nic.

Bez obaw. To po prostu jest include z drzewami, którego były początkowo w trasie :) Wyłączasz tego .inc i już nic nie pozostaje.

Aby polepszyć wydajność możesz wrzucić kilka/kilkanaście drzewek do jednego pliku t3d. Dzięki temu zmniejszy się znacząco ilość obiektów do przetwarzania.

Pomyślę nad tym.

Co do drzew to jak najbardziej za, tylko pamiętaj o FPS i nie ustawiaj ich zbyt blisko torów (na screenach wydaje mi się że gałęzie wychodzą nad tory).

Tak się tylko wydaje. Ale rzeczywiście są blisko torów (tak mi się bardziej podoba).

Proponuję dorobić jeszcze gdzieniegdzie krzaki między drzewami (i przy torach)

Tak, tak. Już wczoraj @mechatronika prosiłem, aby zrobił kilka zdjęć przytorowych krzaków. Jednak jeżeli ktoś ma lub może zrobić, to im więcej tym lepiej.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 08 Sierpnia 2009, 16:01:14
A gdyby tak las w większej odległości od toru zrobić jako boxa z oteksturownymi bokami i górą, a dół usunąć (5 płaszczyzn, 10 trójkątów)? Zdjęcia lasu z góry powinno się znaleźć w sieci.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 08 Sierpnia 2009, 16:19:24
Druga sprawa, to nadal w tych drzewach coś jest nie tak z przeźroczystością (patrz ostatni screen).

Ja juź nic z tym nie zrobię. Symek nie obsługuje półprzeźroczystości. A tam gdzie jest taka niebieska obwódka, to tam występuje półprzeźroczystość.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 16:35:22
Zrób zielone tło albo dodaj # przed nazwą tekstury.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 08 Sierpnia 2009, 16:42:29
# przed nazwą tekstury.

Co to daje?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Sierpnia 2009, 16:43:29
Tekstura nie będzie filtrowana.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 08 Sierpnia 2009, 16:59:12
Czy dałoby się zrobić coś takiego, żeby nazwy plików tekstur drzew poprzedzić jakimś innym niż # znakiem, a exe wyłączyłoby dla tych tekstur wyświetlanie półprzezroczystości /coś jak wyłączenie renderalpha w eu07.ini, ale tylko dla tekstur z nazwami poprzedzonymi tym znakiem/?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 08 Sierpnia 2009, 17:09:40
Poprawiłem jeszcze kanał alpha i dodałem #.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 08 Sierpnia 2009, 17:15:36
Sprawa eventów jest już rozwiązana, może libertyn89 wystawi swoje poprawki na forum publicznym.

Nie ma sprawy, tylko - tu pytanie do wladz - czy mialoby to przejsc Test dodatkow czy po prostu mam wystawic paczke z przedrostkiem test-?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 08 Sierpnia 2009, 17:42:28
Przecież Ciebie nie obowiązuje Test dodatków http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11576.msg112351.html#msg112351
Możesz wystawić, wierzę w profesjonalizm osób tworzących paczkę.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 08 Sierpnia 2009, 19:43:15
Ta pikseloza nie wygląda zbyt atrakcyjnie.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 08 Sierpnia 2009, 19:50:44
Ta pikseloza nie wygląda zbyt atrakcyjnie.

Jak jedziesz, to tak tego nie widać.


   « Dodano: 08 Sierpnia 2009, 19:51:06 »
Poza tym, możesz zastąpić te drzewa każdymi innymi.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 10 Sierpnia 2009, 17:26:41
Witam.
Jest bardzo dobrze. Ładnie drzewka prezentują się w symku, i co ważniejsze nie ma spadku fps-u :)
Dobrze by było, jak byś jeszcze okolice i stacje Drawowo-Główne oraz Markowo-Dolne zalesił, na tych dwóch stacjach zależy mi najbardziej. 

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 10 Sierpnia 2009, 17:58:36
Witaj... bez obaw. Już jestem za Krzyżową. Będę chciał zalesić całą trasę, zobaczę na ile starczy mi sił :)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 14 Sierpnia 2009, 20:27:08
300m zalesienia i fps 25:/
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 14 Sierpnia 2009, 21:07:07
Bardzo dziwne, bo ja mam zalesione na kilka kilometrów i FPS się nie zmienił.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 14 Sierpnia 2009, 21:08:35
Bardzo dziwne, bo ja mam zalesione na kilka kilometrów i FPS się nie zmienił.

Ale nie tak gęsto :)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 14 Sierpnia 2009, 21:13:09
Ale nie tak gęsto :)
Jak masz z 20 warstw, to co się dziwisz? ;D Rozi, mam nadzieję że nie zrobisz tak jak bohun :D
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 14 Sierpnia 2009, 21:15:26
Zaraz zapodam screena.


   « Dodano: 14 Sierpnia 2009, 21:20:46 »
Kiepska jakość screena, bo za dużo zajmował :D
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 14 Sierpnia 2009, 21:23:47
@BohunIC - No i TO jest dopiero las! Szkoda, że na wydajność komputerów aby tak zalesić, potrzeba jeszcze ze dwóch lat ;-)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 14 Sierpnia 2009, 21:36:30
Rozi, mam nadzieję że nie zrobisz tak jak bohun :D
@Rozi stara się zalesiać Krzyżową lasami liściastymi. Drzewa, których używa tak jakby "maskują" i zasłaniają to co jest za nimi. @Bohun użył sosen, które mają konary wysoko, a na dole widać pnie więc trochę ich wstawić trzeba ale efekt jest świetny. Oby tak dalej :)
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 14 Sierpnia 2009, 21:45:21
Jak ktoś mi załatwi drzewa iglaste, to pogadamy :)


   « Dodano: 14 Sierpnia 2009, 21:55:31 »
Ja wam zademonstruję za niedługo las iglasty, będzie miał więcej drzew niż Bohun i więcej FPS :D
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: SP47-001 w 15 Sierpnia 2009, 12:55:17
Można by pomyślec również o udźwiękowieniu lasów, tak jak to miało miejsce w scenerii manewrowo 3 bo na razie wyjście z kabiny przypomina wyjście w głuchą próżnię.   
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 15 Sierpnia 2009, 17:01:52
Można by pomyślec również o udźwiękowieniu lasów, tak jak to miało miejsce w scenerii manewrowo 3 bo na razie wyjście z kabiny przypomina wyjście w głuchą próżnię.   

Jeszcze lasy nieskończone, to po co już dźwięki robić? No może można zacząć od wstawiania grzybów do scenerii, a dopiero później lasów? Wszystko trzeba robić spokojnie i po kolei. Bo pomysłów jest dużo, jednak rąk do pracy mało.


   « Dodano: 15 Sierpnia 2009, 19:11:17 »
Prace cały czas trwają. Niestety jest z tym dużo zabawy, 3D Max nie jest to najlepsze narzędzie. Jak screen pokazuje, już okolice Krzyżowej są skończone. Las też jest ukończony wokół jeziora, to mi zajęło kilka dobrych godzin, gdyż tam teren idzie pod górkę, a ja nie mam modelu terenu. Więc musiałem to ustawiać ręcznie :| Ale już to skończyłem i idę dalej do przodu. Zrzut z 3D Max:
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 16 Sierpnia 2009, 11:47:07
Pamiętaj by nie wszędzie robić obszary leśne. To jakaś puszcza czy co :>
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 16 Sierpnia 2009, 12:39:38
Moze sie kolega zabierze takze za mzd? Nic tylko pustynie zielone. A co myślicie koledzy o patencie @Bohuna? By wstawiac w oddali plik tła. Na podobnej zasadzie moze by sie udalo w zielone pustynie powstawiac takze obiekty plane np z tekstura pola itp.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 16 Sierpnia 2009, 14:30:37
Jak coś mam maxa MZD. MZD miał przerabiać @Radkos07, proszę się z nim skontaktować. Co dwie osoby to nie jedna.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 14:47:28
Moze sie kolega zabierze takze za mzd?

Najpierw chcę skończyć Krzyżową. Już dojechałem do Chełminowa i tam już "zadomowiłem" to miasto (za namową YouBy, by powstawiać też domki - wisisz mi exe :P).

A na lasy Bohuna mam już pomysł, aby nie były tak FPS'o żerne, ale to tylko pomysł. A puszcze też będą, ale nie będą to puszcze, gdzie nie ma nic, na to też mam pomysł :)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 16 Sierpnia 2009, 14:53:30
Zwierzęta też będą?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 16 Sierpnia 2009, 15:19:10
Są już zwierzęta.


Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: MarcinMK w 16 Sierpnia 2009, 15:27:14
Pewnie będą udostępnione w Paczce całościowej. :)
Pozdraiwam
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 16 Sierpnia 2009, 15:27:30
A czy dało by się zrobić jakiegoś "chipola" samobójce. Np zrobić jakiś tor modelu człowieka który przechodzi przez tory, a uruchamiany byłby przez jakiś event. Wtedy albo się trafi albo się nie trafi albo się zahamuje, no albo się nie zdąży zahamować. Jakaś atrakcja by była np z nagłym hamowaniem:) Nie wiedziałem kaj to napisać więc napisałem to tutaj, jeżeli w złym dziale proszę przenieść.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 16 Sierpnia 2009, 15:33:05
Samobójce? Bez przesady...
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 15:34:17
Zwierzęta też będą?

W Krzyżowej będą. Konie i świnie :)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 16 Sierpnia 2009, 15:37:27
Samobójce? Bez przesady...

To nazwę go inaczej: człowiek który nie zdążył przed nadjeżdżającym pociągiem:) Symulacja opiera się na zjawiskach takich samych bądź podobnych do tych które dzieją się w rzeczywistości a niestety czasem ktoś targa się na własne życie w taki sposób.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 16 Sierpnia 2009, 15:45:57
Mysle, ze byloby ciezko odwzorowac ruchy nog oraz rak takiego czlowieka, tak aby to wygladalo w miare naturalnie.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 16 Sierpnia 2009, 15:53:00
Z tym samobójcą to tylko taki pomysł żeby jeszcze bardziej urozmaicić trasę, misję. Przykładem może być też samochód który się popsuł na przejeździe bądź też można by postawić chopa fotografującego pociągi.  Z tym ostatnim byłaby prosta sprawa bo nie musiałby się ruszać.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 16 Sierpnia 2009, 15:55:58
(...) chopa fotografującego pociągi (...)
Ubiegłeś mnie :) Albo temu "chopu" zrobić ruchomą ręke, która daje nam do zrozumienia, że nas nagrywa i prosi o Rp1.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 16 Sierpnia 2009, 16:06:26
...można by postawić chopa fotografującego pociągi.  Z tym ostatnim byłaby prosta sprawa bo nie musiałby się ruszać.
Raczkująca wersja. Coś takiego?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 16 Sierpnia 2009, 16:09:23
I może być coś takiego ale chyba bardziej pasowało by gdyby miał aparat wyciągnięty przed siebie i robił fotę. Ale marudzić nie będę, wystarczyło by mi to:)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 16 Sierpnia 2009, 16:13:39
Raczkująca wersja.
Mam nadzieję ;) Przydał by się też taki "myk", żeby gdzieś więcej jakiś robotników wstawić i będą roboty na torach. Jazda po lewym torze itp. Lecz to już grzebanie w eventach, a to dla mnie czarna magia. :D
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 16 Sierpnia 2009, 16:22:26
Mówisz masz :)

Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 16 Sierpnia 2009, 16:28:27
No i git! :) Niedługo będzie cała sceneria modyfikowana. Może nawet i dodatkowe misje... kto to wie... Ale nie przesadzajmy znowu, dobre jest i to, co powstało. ;)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 16:32:47
OK, a więc jak pisałem, prace nadal trwają. Chełminów już skończony. Dodałem trochę domów (na życzenie Yb) i drzew. Zabieram się teraz za las Bohuna :) Screeny:
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: MarcinMK w 16 Sierpnia 2009, 17:07:08
Witam!_Mam pytanie?._Czy do kabin też można byłoby dodać mecha nawet nie><ruszającego się?_Byłoby chyba ciekawiej :)

Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 17:08:56
Pewnie, że można :) 1 minuta roboty :)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 16 Sierpnia 2009, 17:33:07
Można by do tego modelu MK zrobić jakiś event wyzwalający flesza w aparacie :D np na zasadzie semafora świetlnego.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 16 Sierpnia 2009, 18:01:31
Co do samobójcy to jestem przeciwny, ale ruch samochodów na przejazdach z sygnalizacją samoczynną bez rogatek jak najbardziej:D
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 16 Sierpnia 2009, 18:06:16
A jednak, robotnicy są, zwierzęta są fotograf jest. Rewizorze czy są jakieś ładne dziewczyny na peronach? Ciekaw jestem czy będzie screen:)) Co do samobójcy faktycznie jest to nie na miejscu i jest to niesmaczne ale jakiś wypadek samochodowy przydałby się, przynajmniej jak dla mnie.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 16 Sierpnia 2009, 18:14:03
Ja widze ku temu dwie przeszkody:
- obecnie samochody sa dla pociagow jak powietrze (nie uderzaja w nie tak jak dwa pociagi w siebie, tylko przejezdzaja przez sklad jak przez powietrze)
- nie jest latwo dobrac miejsce wyzwolenia eventu, dzieki ktoremu samochod zaczalby przejezdzac przez przejazd, bo nie kazdy kieruje pociagiem tak samo.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 16 Sierpnia 2009, 18:15:45
Rewizorze czy są jakieś ładne dziewczyny na peronach? Ciekaw jestem czy będzie screen:))
Pewnie, że są. Inna sprawa czy ładne :)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 16 Sierpnia 2009, 18:17:42
Co do eventu można zrobić tak że będzie jechało kilka samochodów, więc jest większa szansa na dobicie, ale to tez nie powinno być tak że trzeba uderzyć w ten samochód, Według mnie właśnie powinno być tak że to powinien być taki incydent który może ale nie musi trafić.
Rewizorze czy są jakieś ładne dziewczyny na peronach? Ciekaw jestem czy będzie screen:))
Pewnie, że są. Inna sprawa czy ładne :)

Trochę chyba za dojrzała, wolałbym młodsze:)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 16 Sierpnia 2009, 18:20:04
Takie cos?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: mechanik88 w 16 Sierpnia 2009, 18:28:26
Takie cos?


Dokładnie tak, przydało by się takie cos na większości trasach.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 16 Sierpnia 2009, 21:21:57
Hmm.. tak się jaracie, że autobus przejechał... Przecież już na Testowie z SN61 mieliśmy jeżdżący i autobus i STARa.

Tak poza tym super, tylko fajnie by było, żeby zdarzenia takie jak z tym czlowiekiem były losowe, bo za pierwszym razem przejchać scenariusz jest super. Do dobrych scsenariuszy jest fajnie wracać, ale trochę mało atrakcyjne będzie to, że będziemy wiedzieli dokładnie za drugim razem o jakiej porze i w jakim miejscu przejdzie człowiek przez tory...
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: muri w 16 Sierpnia 2009, 21:35:20
Ja mam tylko taką sugestię: chyba dobrze by było żeby wszystkie te dodatkowe domki/drzewka/samochody/autobusy/ludziki/zwierzątka i co tam sie jeszcze urodzi po drodze było zebrane w kupie w jednym incu. Chodzi mi o to żeby w prosty sposób można to było wyłączyć, bo nie wszyscy dysponują najnowszym sprzętem...
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 22:22:35
Ja mam tylko taką sugestię: chyba dobrze by było żeby wszystkie te dodatkowe domki/drzewka/samochody/autobusy/ludziki/zwierzątka i co tam sie jeszcze urodzi po drodze było zebrane w kupie w jednym incu. Chodzi mi o to żeby w prosty sposób można to było wyłączyć, bo nie wszyscy dysponują najnowszym sprzętem...

No a jak jest do tej pory robione? Właśnie w taki sposób. A dokładniej rzecz biorąc, nie musi być w jednym .inc, przecież możesz mieć 10 inc, domki.inc, lasy.inc, ludzie.ind etc. i wyłączyć je osobno. Bo może ktoś chce domki, a nie chce lasów.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: muri w 16 Sierpnia 2009, 22:36:51
No dokładnie o czymś takim myślałem, żeby te ludziki, jeżdżące autobusy i cała reszta też tak były dołączane w incach, a nie wpisane bezpośrednio do scenerii.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 18 Sierpnia 2009, 03:26:26
Witam. Pracuję nad polami teraz do krzyżowej. Póki co są to tylko teksturki pól, ale bez obaw, z @mechatronikiem nad tym pracujemy :), także będzie coś 3D, żeby tak drętwo nie wyglądało.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 18 Sierpnia 2009, 11:28:04
Kozacko.  A czemu 3D. W większości takie pola są równe z ziemią

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=8464&mode=search
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 18 Sierpnia 2009, 13:48:08
Zależy od uprawy. Pole z dojrzałym zbożem będzie wyższe niż np z ziemniakami. Zaorane lub skoszone powinno być za to płaskie. Dobrze by było właśnie tak to zróżnicować :) Aha. I pola nie powinny chyba podchodzić idealnie  do brzegu podsypki. Jakaś miedza musi być xd
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 18 Sierpnia 2009, 14:03:29
Moze warto zrobic wrzucic jakies zdjecia okolic toru do watku zeby mozna bylo w miare realistycznie ulozyc te pola :)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 18 Sierpnia 2009, 16:38:19
Fajnie jest to pokazane tu:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/data/media/23/en571786_16082009matej.jpg

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/data/media/39/213_1394.jpg
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 19 Sierpnia 2009, 00:08:52
Zawsze przy torach jest pas dzikiej trawy jak widać. Jak kiedyś Kilanziom też trafnie zauważył, bezpośrednio przy torze nie powinno być zieloniutkiej trawy w skutek "zatrucia" roślinności przez wszystko czym rzyga lok na trasie, czy choćby opiłki metalu.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 19 Sierpnia 2009, 04:07:37
OK, co dodane, poprawione. Dodałem trochę pól, wciąż nad tym pracuję, póki co jeszcze są płaskie, ale już wkrótce się to zmieni. Zmieniłem teksturę trawy (myślę, że ładnie wyszła na screenie nr.3) oraz wody (screeny nr. 1, 2, 3), gdyż mnie już bardzo drażniła :) Zarzucam screeny, póki mi się chce je robić. Na ostatnim screenie, z nieznanych przyczyn po środku pola zepsuł się pociąg :P
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: kwiatek3 w 19 Sierpnia 2009, 08:30:01
Takie zalesianie bardzo by się przydało też scenerii quark. W niej też jest pusto.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: siodemkanaoporach w 19 Sierpnia 2009, 09:05:18
@kwiatek3, podejrzewam, że pod szpadel pójdą też inne scenerie, co można wywnioskować z tematu wątku.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 19 Sierpnia 2009, 09:20:08
Nie wiem jakim sposobem uzyskujesz tekstury pól, ale żeby uzyskać ten odstęp między uprawą a torem, o którym mowa była wcześniej można zrobić screena z maps google obejmującego pole plus tor (przykład w załączniku). Dodatkowo ten pas chwastów można pociągnąć cały czas wzdłuż torów, nawet tam gdzie nie ma pola uprawnego, ot tak dla zwiększenia realizmu. Pamiętać należy także o płynnych przejściach tekstury. Jest na to dobry sposób. Na brzegach wierzchniej warstwy (w tym przypadku pola) trzeba zastosować płynne przejście od zerowej do stuprocentowej przeźroczystości (wymagana tekstura tga).
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: siodemkanaoporach w 19 Sierpnia 2009, 09:58:11
Tyle, że taka tekstura jaką @PEKAP przedstawiłeś jest bardzo niskiej jakości. Mam nadzieję, że będzie ona lepsza ?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 19 Sierpnia 2009, 10:10:55
Przeczytaj post @PEKAPa jeszcze raz uważnie.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 19 Sierpnia 2009, 21:30:06
@PEKAP, jak mi dasz twoje tory, to zrobię ci z tymi polami co chcesz :)


   « Dodano: 19 Sierpnia 2009, 21:30:46 »
OK, włączam Google Earth i 3D Max'a i do roboty ;)
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 20 Sierpnia 2009, 22:03:20
Usunięto, na przyszłość prosze darować sobie takie gafy /REWIZOR

Ej ludzie, to skoro będziecie korzystać  z googleeartha, to czemużby nie rypać takich realnych tras?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 20 Sierpnia 2009, 22:46:27
Ej ludzie, to skoro będziecie korzystać  z googleeartha, to czemużby nie rypać takich realnych tras?

Ponieważ w Polsce zdjęcia są tragicznej rozdzielczości. Mało co jest ostre i co by się nadawało na podkład do tras. Te pola co ja mam, to są z Anglii (chyba cała Anglia jest w wysokiej rozdzielczości) i z Niemiec.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: kurak303E w 22 Sierpnia 2009, 10:17:42
Słaba jakość zdjęć? Czemu nie skorzystacie z ZUMI? Tam prawie cała Polska jest w najwyższej jakości
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 22 Sierpnia 2009, 12:36:11
Słaba jakość zdjęć? Czemu nie skorzystacie z ZUMI? Tam prawie cała Polska jest w najwyższej jakości

Sprawdź jaka to wysoka jakość w porównaniu do Anglii.


   « Dodano: 22 Sierpnia 2009, 14:26:38 »
Wskazówka: lewy dolny narożnik.


   « Dodano: 22 Sierpnia 2009, 14:38:08 »
Ostatnio jest taka dziwna tendencja żeby pisać, cokolwiek i byle jak, byle szybciej. Najpierw pewien kolega upiera się, że JET nie pozwala na tworzenie scenerii od podstaw, a teraz inny kolega udowadnia, że ZUMI ma mapy HQ. Wakacje szkodzą...
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Sierpnia 2009, 15:43:19
Nie wiem jaka jest rozdzielczość Google Maps, więc nie będę się wypowiadał. Natomiast rozdzielczość Zumi (Goeoserwer, Techmex) to 83cm/px, dla Geoportalu w monochromie 25cm/px, w kolorze jest gorzej (co najmniej 50cm/px). Z kolei mapy PKT mają około 16cm/px - to trudno określić, ponieważ przy maksymalnym powiększeniu ok. 9cm/px nie było pełnej ostrości.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 22 Sierpnia 2009, 16:53:21
Teksturkę podesłał @Pol102. Screen do @Kurak303E
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Sierpnia 2009, 17:50:09
Akurat widok z góry jest mało miarodajny - co innego do symulatora lotów... Lepiej by było zobaczyć jak to wygląda z poziomu 2m ponad torami.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 22 Sierpnia 2009, 19:45:27
Ostatnie 2 screeny to z texturą @Pol102. Oczywiście można bezproblemowo nałożyć tę teksturę na mniejszego plane (ten ma 600x100) ale jakby dać 300x50, to powinno być ładnie ostro.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: maciekmaciek w 22 Sierpnia 2009, 20:41:40
Tylko jeszcze odsuń te pola od torów, zostaw tam zwykłą trawkę, albo między torami a polem postaw parę drzew.
Powodzenia!
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 22 Sierpnia 2009, 21:48:24
Co przestrzeni między torami, to mam plany na sam koniec już dać tam jakiegoś plane z trawą, jakieś 3 cm ponad tymi teksturami.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: adsim w 22 Sierpnia 2009, 22:08:57
Tylko że jak dasz kolejne centymetry wyżej, to podsypki nie będzie w ogóle widać. No i czy zostawiasz teren z trawą pod tymi polami? Bo skoro będzie przykryty polami to lepiej byłoby go usunąć. Zawsze kilka dodatkowych FPS. Aha, próbowałeś lekko pofalować te pola żeby nie były takie płaskie?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 22 Sierpnia 2009, 22:29:57
Terenu nie usunę, gdyż nie mam pliku .max z terenem, a w ciemno nie chce mi się bawić :) Z tą trawką nie wiem w takim razie co zrobić. Aż tak to w oczy nie razi, więc mnie tam pola mogą przylegać do torów, wcześniej była pustynia i wszystkim się podobało :) Pól nie będę falował, gdyż musiałbym robić je jako modele, a na to czasu nie mam.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 22 Sierpnia 2009, 22:42:08
Na tym pierwszym screenie widać w prawej części widać na texturze pola drzewo, lub coś w podobie. Pasowało by w takie miejsca powstawiać modele z drzewami, żeby to jakoś wyglądało. A z tym pofałdowaniem nie było by takie głupie. Przecież w realu nie jedziemy cały czas, mając obok całkowicie płaski teren.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 22 Sierpnia 2009, 22:57:13
Słuchajcie, to jest dopiero początek prac. A ty mi tutaj, tutaj drzewka brakuje, tutaj krzaczka, tu by się trawka przydała, tu trochę za płasko, tu mogłaby być górka... jest to trochę zniechęcające. Oczywiście jak czas pozwoli to wykonam wszystkie detale.

Pozdrawiam


   « Dodano: 22 Sierpnia 2009, 23:13:48 »
Tylko mi już więcej nie trujcie :) Na polach gór dużych nie robię, bo są to tylko pola :D
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: adsim w 23 Sierpnia 2009, 10:55:50
Takie nierówności jak na drugim screenie w zupełności wystarczą. Totalnie zmienia się klimat scenerii. Jakbyś jeszcze spróbował odsunąć te pola kilka metrów od torów i zostawił pod nimi orginalną trawkę, to wg mnie, byłby jeszcze lepszy efekt.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 23 Sierpnia 2009, 11:32:30
Teraz to już będzie całkiem nowa, lepsza Krzyżowa :))

Tylko tak jak już wszyscy od pewnego czasu mówią, odsuń nieco pola od torów i ewentualnie usuń niewidoczne trójkąty starego terenu.

Obstawałbym także za zmianą tekstur torów (Trzeba by wprowadzić jakąś różnorodność, nie tylko te standardowe betony )
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 24 Sierpnia 2009, 02:23:18
Klimatyczny przejazd spalinówką.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 24 Sierpnia 2009, 12:25:49
Paskudnie wygląda to spłaszczone do poziomu gruntu drzewo, po którym dalej jest cień. Może by w tym miejscu posadzić nowe?
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 25 Sierpnia 2009, 23:17:30
Tak, takie pytanie już było wcześniej, oczywiście będzie tam wstawione drzewo.
Tytuł: Odp: Zalesianie tras
Wiadomość wysłana przez: Nicolass w 27 Sierpnia 2009, 02:05:20
Może się nie znam, ale każdy cywilizowany program graficzy pozwala takie tekstury dopieścić a także nałożyć np. filtr wyostrzający. A wszelkie "śmieci" można wywalić pędzlem do klonowania z miękkim przejściem krawędzi. Ja proponuje te tekstury przejechać jakimś Paint Shop Pro i sprawdzić doświadczalnie, jak będzie wyglądać dobrze.