- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 06 Sierpnia 2009, 13:57:03
-
Chciałem pomalować obudowę od silnika w skuterze lakierem chromowanym np. takim (załącznik)
Czy gdy pomaluję takim lakierem uzyskam taki typowy efekt chromowania, chodzi o ten połysk.
I jak będzie z odpornością takiego lakieru na różne warunki. Czy nie będzie odpadał ??
-
Mam kilku kolegów mechaników (zapaleńców), którzy budują motory i je naprawiają. Kiedyś dali się namówić na coś takiego i mocno żałowali. Okazało się, że powierzchnia szybko stawała się matowa a z czasem lakier się łuszczył i odpadał. Z tego co mówili po prostu tragedia. Nie wiem czy tak dzieje się zawsze i wszędzie (bo by to szybko wycofano z handlu) ale z tego co wiem bywają z tym problemy. W każdym razie to tyczyło się motorów, ze skuterami może być inaczej ;).
-
Trwałą i błyszczącą powierzchnie chromową można uzyskać tylko metodami nakładania galwanicznego.
-
Trwałą i błyszczącą powierzchnie chromową można uzyskać tylko metodami nakładania galwanicznego.
Dokładnie tak. Znając to jeszcze z dziedziny modelarstwa od kolegów wiem, że nawet specjalny podkład potem specjalna biel i chrom nic nie daje, nawet te zestawy drogie z allegro nie dają porządnego efektu na dłuższy czas.... Najlepsza metoda to jak pisze @El Mecanico metoda galwaniczna, znaleźć jakiś zakład, jednak nie jest to tania "impreza"
-
I nie każdy zakład wykonuje chromowanie, ze względów technicznych.
-
Musisz porządnie odtłuścić, a raczej nigdy nie uda Ci się tego zrobić do porządku, jeśli masz na myśli przekładnię,to lepiej zrób polerkę, tak jak ja w moim Simie silnik. :) Foto - http://bikepics.com/pictures/1763160/.
-
A w jaki sposób wykonać taką polerkę ??
-
Pasta polerska, filc i jedziesz hektary:-D
-
Kupujesz papiery ścierne (wodne najlepiej) o ziarnistości: 250, 350, 800, 1500, 2500, krążek filcowy (na wiertarkę), i pastę polerską (najlepiej Automax). Zaczynasz od tego, że dokładnie odmywasz daną część z brudu ect. Bierzesz papier 250 i polerujesz, i później kolejne, czyli 350, 800, a na 2500 skończywszy, później bierzesz pastę, nakładasz cienką warstwę, i polerujesz filcem na wiertarce, potem tylko zetrzeć resztki pasty czystą szmatką, i gotowe, zabieg praco i czasochłonny, ale daje efekt ;D.