- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Etek41 w 15 Kwietnia 2004, 22:21:49
-
Witam! Właśnie pracuje nad nowy mini-loaderem. Do Pita: Nie myśl sobie, że chce z tobą rywalizować, bo mój loader nigdy nie prześcignie twojego start.exe :-) Jak na razie jest tylko wersja alpha która obsługuje Eu07-424 z quarka.
http://www.members.lycos.co.uk/wojciechsz/mini-starter.zip
Wypakować loadera do katalogu z symkiem. Oczywiście razem z powstawaniem tras będą aktualizacje do loadera :-)
-
A ze tak spytam, skoro istnieje loader odpalajacy symulator z EU07-424 na przyklad, po co tworzyc kolejny, jesli nie wnosi nic nowego?
Podziwiam prace i poswiecony czas, ale nie ma sensu tworzyc czegos co juz zrobione.
-
Ja proponuje za miast pisac kolejne loader skupic sie na jednym wspolnie.
To co wg mnie jest do zrobienia to podprogram wyszukujacy w katalogu dynamic wszystkie pliki *.mmd. Przyda sie to to do edycji skladow pociagow z poziomu loadera
-
Loaderów i tak jest obecnie cztery, w tym jeden oficjalny, jeden opubikowany (ten z STV) i dwa niepubliczne (w fazie tworzenia). Ten byłby trzecim.
Troszkę ja nie w temacie chyba... Jak mają się pliki mmd do edycji składów?
-
Troszkę ja nie w temacie chyba... Jak mają się pliki mmd do edycji składów?
To taki moj pomysl wyjasnie go pokrotce
w kazdym pliku mmd jest zdefinowany osobny typ pojadu(taboru)
Jesli loader znajdzie wszystkie mmd to bedzie wiedzial jaka baza taboru obecnie dysponuje.
Jesli w defninicjach w mmd dodamy odnosnik do pliku z obrazkiem do loadera ulatwi to wyswietlanie skladow
Z pliku mmd loader moze sie dowiedziec czy jest to lok, czy wagon i czy mozna go prowadzic.
-
Przyda sie to to do edycji skladow pociagow z poziomu loadera
A po co? Loader to Loader, ma tylko uruchamiać symulator i zawierać w sobie pomoc i FAQ. Myślę że zmiane składu lepiej zainpletować do Szopa Track Viewer, ja już z przyzyczajenie edytuje tam składy. Bo po co tworzyć wiele programików z których każdy ma tylko kilka funkcji, lepiej żeby np. Szopa Track Viewer miał ich jak najwięcej - już teraz bardzo przydatnym narzędziem, a po dodaniu edycji składów wszysscy pokochają ten program.
w kazdym pliku mmd jest zdefinowany osobny typ pojadu(taboru)
Jesli loader znajdzie wszystkie mmd to bedzie wiedzial jaka baza taboru obecnie dysponuje.
Jesli w defninicjach w mmd dodamy odnosnik do pliku z obrazkiem do loadera ulatwi to wyswietlanie skladow
Z pliku mmd loader moze sie dowiedziec czy jest to lok, czy wagon i czy mozna go prowadzic.
Sam pomysł super, ale po co wsadzać to do LOADERA (który ma ładować symka....)
-
No ale dlaczego np Loader Pita nie mógłby mieć edycji składów. ZTCW on mial byc podobny do tego ktory jest w msts. Edycja skladow moze byc przydatna dla poczatkujacych uzytkownikow(pamietacie ile bylo postow jak zainstalowac lokomotywe, czy teksture)
-
Sam pomysł super, ale po co wsadzać to do LOADERA (który ma ładować symka....)
A jak ktos bedzie chcial tylko podmienic loka na swojego ulubionego ??, albo pojechac zamiast z eaosami zal;adowanymi weglem z falsami ??
Wydaje mi sie ze mozna zrobic modul wspolny dla obu programow zajmujacy sie szukaniem taboru i podmianami.
STV w moim odczuciu jest programem dla bardziej zaawansowanych, a dla zupelnie zwyklego uzytkownika jest loader. Czemu wiec i w nim nie umiescic takiej opcji.
Notabene uwazam ze loader i stv jak najbardziej maja racje bytu obok siebie bo sluza do nieco innych rzeczy.
Jesli chodzi o edycje skladu to niezaleznie gdzie zostanie to zaimplementowane, to taka funkcja byla by nadwyraz przydatnA
-
Aha... Już rozumię z tymi MMD. STV miał w sumie opierać się na chk, aby móc rozpoznać, czy fizyka jest typu dumb. Ale nie chciało mi się :P I bazuje to teraz tylko na nazwie pliku fizyki.
A co do podmiany - STV w założeniach od samego początku nie miał być edytorem i nie ma wprowadzać zmian. I tak już zrobiłem ukłon, że można łatwo edytować pliki scenerii (uruchomić wybrany edytor i otwrozyć w nim scenerię).
Zastanawiam sie za to nad wypuszczeniem osobnego programu, który z jednej strony miałby rację bytu jako oddzielny, ale można by go częściowo zintegrować z STV i Loaderem. Program właśnie do definiowania skladów (bez koniecznosci otwierania jakiejkolwiek scenerii zrobiłby wpisy jakie powinnny być dla danego składu) i edycji (czyli tu oparty na konkretnej scenerii).
Gdyby tylko był czas, to zrobiłbym takie coś już (bo to doprawdy ok. 48 roboczogodzin). Ale robić po 20-30min/dzień... To chyba narazie nie ma sensu nawet zaczynnać.
Ale jakby tak do lipca sie nic nie pojawiło, to wtedy zrobię programik.
-
Wiecie co, faktycznie robienie wielu loaderow i ich rozwijanie nie ma wiekszego sensu moim zdaniem, ale gdyby komus sie nudzilo i zrobil edytor schematow do nebuli, to bardzo by sie to przydalo, bo kodowanie schematu za pomoca tcl jest dosyc zmudne i latwo o pomylki.