- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Paul w 15 Kwietnia 2004, 17:29:21

Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: Paul w 15 Kwietnia 2004, 17:29:21
Skąd mogę ściągnąć jakiś konwerter BMP --> TGA (32bpp)? Wszystkie które ściągnąłem robią tekstury o głębi barw 24bpp, a symek nie chce ich wczytywać (wymaga tych z 32bpp). Chodzi mi o TGA, ponieważ BMP z daleka brzydko wygląda (nie rozmazuje się, przez co robią się dziwne efekty).
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: EU05 w 15 Kwietnia 2004, 19:03:43
A próbowałeś Tga Tool 2?
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: Paul w 15 Kwietnia 2004, 19:55:20
Dzięki, działa i grzecznie konwertuje. Tyle że się trochę zawiodłem - efekt "ziarna" podczas oglądania tekstury z daleka jest identyczny... Wiesz może, skąd można ściągnąć ten stary konwerter do formatu TEX? Był kiedyś dołączony do symka...
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 15 Kwietnia 2004, 19:57:11
Raczej niemozliwe zeby rozmywanie bmp i lo identyczne - chyba ze masz tga z przezroczystoscia albo ze znakiem # w nazwie.
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: Pit w 15 Kwietnia 2004, 23:16:03
Hmmm
Ja robilem zawsze w Paint Shop Pro 6 który zapisuje do 24bpp i nie miałem żadnych problemów nigdy.
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: saper_unreal w 16 Kwietnia 2004, 06:20:41
albo proboj w superJPG
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: Paul w 16 Kwietnia 2004, 15:48:27
Cytat: "saper_unreal"
albo proboj w superJPG


Ja już sobie poradziłem z targami (ściągnąłem tga tool 2), ale to nie pomaga - chodzi o to, że zrobiłem teksturę podsypki pod anglika i patrząc z bliska jest ok, a z daleka - zamiast rozmazywać się w jeden kolor "mieni" się brzydko wszystkimi kolorami. Format TEX działa poprawnie - tak więc szukam konwertera który kiesdyś był standardowo w symulatorze. A może pomogła by jakaś zmiana we właściwościach materiału w 3d studio?

* * *

Jak ktoś nie rozumie o co mi chodzi to mam nadzieje że teraz zrozumie:

(http://paul.kolej.szczecin.pl/anglik.jpg)

Widać różnicę między BMP (anglik) a TEX (cała reszta). TGA dało taki sam efekt jak BMP.
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 17 Kwietnia 2004, 20:39:36
Niestety ktoś wywalił katalog download z /misc gdize była stara strona,
a nie wrzucił tego wszystkiego co tam było do download/dodatki/programy.
Ale na starych stronach to powinno byc, np.
http://www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna/download/
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: Paul w 18 Kwietnia 2004, 16:06:49
Dzięki za link.

Pliki TEX rozmazują się dokładnie tak, jak chciałem, ale mam kolejny kłopot: 3DS nie chce wczytać tekstury w formacie TEX...

Jednak ktoś kto robił "stare" angliki do symulatora zastosował pliki TGA(rozkrz8R150-1pods-new.tga, rozkrz8R150-2pods-new.tga i StonesMediumLightBrown1.tga), i te tekstury zachowują się tak jak TEX (identycznie sie rozmazują).

Ktoś wie jak rozwiązać ten problem?
Tytuł: BMP --> TGA
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 18 Kwietnia 2004, 16:29:25
1. ja sobie radziłem tak że do 3ds wczytywałem bmp, a po eksporcie podmienialem w editpadzie na tex.
2. nie wiem czemu tga sie nie rozmywaja, powinny sie rozmywac, moze masz nazwa.tga.bmp albo inne cos dziwnego?
Przyslij na mczapkie at eu07.pl