- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: eu07-001 w 27 Lipca 2009, 13:36:14
-
Witam.
Niedawno zacząłem tworzyć proste modele z box-ów w notatniku. Wszystko dot. mapowania obliczam w systemowym kalkulatorze. Ale mimo iż wpisy mam takie //---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: slup
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 200.0 200.0 200.0
Specular: 100.0 100.0 100.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: wiatanatablodj-1.bmp
MaxDistance: 900
MinDistance: 0
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 24
8
-0.125 -0.125 0.0 0.828125 0.265625
0.125 -0.125 0.0 0.8671875 0.265625
0.125 -0.125 5.5 0.8671875 0.953125
8
0.125 -0.125 5.5 0.8671875 0.953125
-0.125 -0.125 5.5 0.828125 0.953125
-0.125 -0.125 0.0 0.828125 0.265625
16
0.125 -0.125 0.0 0.828125 0.265625
0.125 0.125 0.0 0.8671875 0.265625
0.125 0.125 5.5 0.8671875 0.953125
16
0.125 0.125 5.5 0.8671875 0.953125
0.125 -0.125 5.5 0.828125 0.953125
0.125 -0.125 0.0 0.828125 0.265625
32
0.125 0.125 0.0 0.828125 0.265625
-0.125 0.125 0.0 0.8671875 0.265625
-0.125 0.125 5.5 0.8671875 0.953125
32
-0.125 0.125 5.5 0.8671875 0.953125
0.125 0.125 5.5 0.828125 0.953125
0.125 0.125 0.0 0.828125 0.265625
64
-0.125 0.125 0.0 0.828125 0.265625
-0.125 -0.125 0.0 0.8671875 0.265625
-0.125 -0.125 5.5 0.8671875 0.953125
64
-0.125 -0.125 5.5 0.8671875 0.953125
-0.125 0.125 5.5 0.828125 0.953125
-0.125 0.125 0.0 0.828125 0.265625
W symulatorze wygląda to tak [zał1]
Tyle że to ma się mapować od około 34 piksela od góry a nie od zera.
Czy coś źle obliczyłem? Czy tak to już jest i muszę zmienić mapowanie?
Pozdrawiam.
-
Jak ty to obliczasz? Normalnie respekt. A co do tematu, to mysle jednak, ze latwiej bedzie zrobic to w 3ds maxie.
-
Mapuje się od dołu do góry, a nie z góry do dołu.
-
Tak przy okazji napiszę, że ja robiąc modele T3D w notatniku konwertuję je moim programem do 3DS a następnie oglądam w programie Browz 3D. Nie obsługuje to co prawda mapowania tekstur, ale można szybko sprawdzić, czy model nie ma dziur.
-
Mapuje się od dołu do góry, a nie z góry do dołu.
Czyli wartośc 0.265625 mam zamienic na 0.953125 i odwrotnie?
-
...
Czyli wartośc 0.265625 mam zamienic na 0.953125 i odwrotnie?
Nie, początkiem układu mapowania w pionie jest dolna krawędź obrazka, czyli będzie to 0. Przesuwając się w górę wartość będzie rosła. Jeżeli jest to 34 linia od góry, to musisz wykonać działanie: Ilośćlinii-34. Jeżeli maksymalna liczba linii wynosi 256, to będzie 256-34=222. Musisz obliczyć mapowanie dla 222 linii.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś.
-
Zrozumiałem. Tylko teraz teksturę mam odwrotnie. (góra jest na dole)
-
To teraz zamień miejscami wspólrzedną Y.
-
Dzięki, pomogło. Temat do zamknięcia.