- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: ABu w 15 Kwietnia 2004, 14:58:27

Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: ABu w 15 Kwietnia 2004, 14:58:27
Jechałem ostatnio traską Pita, i odniosłem wrażenie, że lasek jest
tam nieco jakby "Mechanikowy" :) (Pionowe ściany lasu dość blisko
torów). Ponieważ na tworzeniu obiektów i tras się nie znam, więc tylko
pytam:
może ciekawiej wyglądał by las, gdyby składał się z podwójnej ściany:
tej blisko pociągu z obszarami przezroczystymi, natomiast tej bardziej
oddalonej z pełnym wypełnieniem teksturą?

Czy ktoś z Was próbował już czegoś takiego?
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: uetam w 15 Kwietnia 2004, 15:22:16
W sensie, że w pierwszym rzędzie trójwymiarowe drzewka, a dalej ta sciana?
Jesli tak, to tak:)
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: Pit w 15 Kwietnia 2004, 16:00:10
Moze kiedys dorzuce, ale z tego co pamietam to fps spadało.

Moze zrobic jeszcze opcje wczytywania drzewek ??
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: Paul w 15 Kwietnia 2004, 16:24:31
ABu chodzi chyba o takie coś: przed ścianą lasu (taką jaka jest obecnie) znajdowała by się druga ściana lasu, która ma teksturę z miejscami przezroczystymi, tzn widać przez nią pierwszą (tą dalej) ścianę lasu. Pamiętam że tak było w Colinie MC Rae 2.0 i wyglądało całkiem całkiem... IHMO nie powinno takie coś za bardzo wpływać na FPS.

(http://paul.kolej.szczecin.pl/las.gif)
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: uetam w 15 Kwietnia 2004, 18:16:22
Takie cos pewnie tez by się dało zrobić...
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 15 Kwietnia 2004, 18:52:43
Na pewno mozna, wszak taki las byl na poczatku pierwszej trasy jeszcze w notatniku robionej :)
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: Bart w 15 Kwietnia 2004, 22:51:56
Mi się wydaje że to (przezroczysty las) zabije FPS których jest sporo na trasie, dlaczego? Oto moje uzasadnienie... (mogę się mylić bo sam do tego doszedłem):

Dlaczego FPS spada przy trakcji? Bo cała masa przewodów? Jezdne podtrzymujący i trzymające... Otóż McZapkie twierdzi że to nie spowalnia bo to same linie są więc należy mu wierzyć... W takim razie jeśli nie to to co innego?
Słupy  i bramki? są ich setki... No tak ale wyświetlane są na dystansie 1000 metrów od obserwatora a każdy słup składa się z 10 trójąktów a bramka z 28 trójkątów. Ile tego jest na dystansie 1000 metrów? Dla porównania powiem że taki ET22 ma 6288 trójkątów więc taka sieć to równowartość 1 loka, jednak po wstawieniu loka czy dwóch loków na scenerię nie powodóje takiego rażącego spadku.
Więc co? Zostają wysięgniki... ale to przecież zaledwie płaska tekstura... dwustronna więc tylko 4 trójkąty na jeden... więc luz.... nie zwalnia

A JEDNAK!!

Każdy jednen wyposażony w maske przezroczystości (TGA)... a nawet nie jedną bo oprócz wysięgnika jest jeszcze dodatkowy zaczep...
Zastanawiam się czy gdyby sieć zrobić FULL 3d (wysiegniki ale proste) czy by FPS nie urosło...
McZapkie... co o ty myślisz??
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: Pit w 15 Kwietnia 2004, 23:14:00
A mozeby sprobowac wczytac same słupy bez drutów ?? i porównać.

Paul -  w czym odwaliłeś taki fajny rysunek ??
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: Paul w 16 Kwietnia 2004, 15:25:24
Cytat: "Pit"
Paul -  w czym odwaliłeś taki fajny rysunek ??


Tylko się nie zdziw - w... Paincie. I zajeło mi to jakieś 2 - 3 minuty:P
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: RPK-74 w 16 Kwietnia 2004, 15:44:17
Cytat: "Paul"
Tylko się nie zdziw - w... Paincie. I zajeło mi to jakieś 2 - 3 minuty:P


TAA TAA TAA CHYBA WĄSATA KAMERA!!! NIE MA TO JAK DOBRA ŚCIEMA!!
PS: Ale rysunek dobry jest!!!

Pozdro dla Autorów i wszystkich MK
Tytuł: Przezroczysta ściana lasu
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 17 Kwietnia 2004, 20:44:54
Cytat: "Bart"
Mi się wydaje że to (przezroczysty las) zabije FPS których jest sporo na trasie

Przeciez on i tak jest przezroczysty (ale tylko od gory).

Co do wysiegnikow, bramek itpto nie wiem - trzeba by zrobic wysiegniki 3d (kilka rodzajow, krotkie, dlugie itp) i zobaczyc w nebuli jakie jest fps z tymi co sa i tymi full3d. Zeby niepotrzebnie nie robic 2x tej samej roboty to mozna by zrobic inne wysiegniki - te co sa maja nowe izolatory, a mozna by zrobic z izolatorami dzwonowymi (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) starszego typu (zreszta te izolatory i tak trzeba by robic 3d bo za duze sa na udawanie 2d z przezrozystoscia).

Pozdr,