- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: TeKatka w 23 Lipca 2009, 15:17:57
-
Witam!
Trochę się uczę (na własnych błędach) w 3ds maxie. Próbuję zrobić taką bardzo prowizoryczną kabinę do pojazdu. W związku z tym mam pytania:
1.Samą "budkę" trzeba stawiać z box-ów, tak?
2.Czy na tą "budkę" oraz inne elementy można nakładać tekstury w sposób opisany w tym poście? (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.msg90693.html#msg90693 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.msg90693.html#msg90693))
3.Czy jak coś już się stworzy i nałoży tekstury, to wystarczy tylko wyeksportować do katalogu z pojazdem?
Pozdrawiam!
-
Tak z boxa, ale musisz potem uzyc funkcji FLIP celem odwrocenia widocznosci scian. Jaki to pojazd? Bo moze sie okazac ze bude bedziesz musial robic z kilku boxow i recznie wyciac odpowiednie sciany.
-
Ten pojazd to SP32, ale to tylko tak dla nauki.
EDIT:
Mam jeszcze jeden problem: otóż po oteksturowaniu w sposób z w/w wątku i wyeksportowaniu do t3d nie pojawiają się tekstury. Otworzyłem ręcznie plik t3d i zobaczyłem wpis Map: none
. Zmieniłem go ręcznie zamiast none wpisując nazwę tekstury. Czy jest jakiś inny sposób (czyt. automatyczny), aby nie trzeba było robić tego ręcznie?
-
Convert to editable mesh?
-
Po nałożeniu tekstury i odpowiednim jej ustawieniu dałem "Convert to Editable Mesh", jednak nic to nie zmieniło.
-
A zastosowałeś modyfikator Unwrap UVW lub UVW Map?
-
Najpierw UVW Map (tam wybrałem "Box"), nałożyłem teksturę i zastosowałem Unwrap UVW w celu ustawienia tekstury.
-
To zalezy z jakiego folderu wybrales teksture i w jakim folderze zapisales plik t3d. Tez mialem ten sam problem co ty. Musisz wybrac do zmapowania teksture z katalogu folder_symulatora/textures, potem zmapowac itd., a plik t3d wyeksportowac do katalogu folder_symulatora/models.
-
Witam,
Mam pewnie problem z podczas exportowania kabiny EP07-1006 do t3d. Mianowicie wywala taki błąd jak w zał. Ten sam błąd pojawia się podczas eksportowaniu terenu do scm, mimo że kiedyś działało bez zarzutu.
-
U mnie przy tym błędzie (przy exporcie z 3Ds max scenerii do pliku .scm) pomogła zmiana nazwy materiału (textury) w material editor. Nazwa może byc dowolna.
-
Mianowicie wywala taki błąd jak w zał.
A jaka metoda mapowales?
-
Stare przysłowie ludowe mówi: na jeden obiekt, jeden materiał. Ty dałeś conajmniej dwa.
-
Bo pewnie robil metoda @Poscikka.
Albo istnieje 2. opcja: zostawil jakas czesc jednego obiektu bez mapy.
@SM31-113: Musisz zrobic tak jak opisal @Zabek.
-
Bo pewnie robil metoda @Poscikka.
Dokładnie, zrobiłem metodą @Żabka i teraz działa. Dzięki za pomoc.