- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: danielek w 07 Lipca 2009, 15:45:30

Tytuł: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: danielek w 07 Lipca 2009, 15:45:30
Witam,
Zachęcam do podpisania petycji ws. ratowania kolei w Polsce. Cały temat znajduje się na stronie Rynku Kolejowego.
http://www.rynek-kolejowy.pl/petycja
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 07 Lipca 2009, 19:06:29
A to się jeszcze da uratować?
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 07 Lipca 2009, 19:58:13
Jak D.Tuska miłośnicy PKP dorwią to odrazu sie kolej odbuduje. :D
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Lipca 2009, 21:45:14
Ani Tusk, ani Kaczyński nic nie zrobili z polskimi kolejami, więc wątpie, żeby jeszcze zrobili. PKP to twardy beton i tak szybko się nie dadzą.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Darth Luk w 07 Lipca 2009, 23:05:23
No nic. Albo coś z nią szybko zrobią, albo będziemy się mogli poszczycić gorszym staten stanem koleji niż np. w Rosji... Zresztą i tak tam mają lepiej tę kolej rozwiniętą.

ZiomalCl
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Lipca 2009, 08:59:36
Ale co Wy chcecie ratowac?
Cargo? PR?
Po co. Niech lepiej przyjda prywatni przewoznicy to moze jakos to bedzie wygladalo.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2009, 10:03:31
Ile prywatnych przewoźników sobie dobrze radzi na dzień dzisiejszy? Dwóch? Trzech? Na ile? Wątpie, że jakiś prywaciarz będzie chciał jeździć po tych 'rozkolybanych glajzach'.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Lipca 2009, 10:10:21
Pewnie. Lepiej jest pakowac miliardy w Cargo i PR z ktorych polowa i tak idzie na pensje zwiazkowcow i wladz.
Cargo wisi PLK ok 160 mln zl, IC 90, PR 70, PCC i CTL po ok 40.
Gdyby to wszystko zebrac to uzbieraloby sie na calkiem ladny remoncik tych rozkolybanych glajzów.
Z drugiej strony na Slasku to nie ma co remontowac bo po tygodniu i tak wszystko co mozliwe do wymontowania bedzie juz wymontowane..
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Lipca 2009, 10:22:23
uetam: jak prywatni wejdą na tory o szlakowej o 20, to szału nie będzie :]
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Lipca 2009, 10:56:01
uetam: jak prywatni wejdą na tory o szlakowej o 20, to szału nie będzie :]
No ale ile jest odcinkow ze szlakowa 20 i ruchem pasazerskim...
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Lipca 2009, 10:58:51
Fakt, prościej zamknąć, bo ludzie nie jeżdżą, bo prędkość za mała :]
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 08 Lipca 2009, 10:59:33
uetam: jak prywatni wejdą na tory o szlakowej o 20, to szału nie będzie :]
No ale ile jest odcinkow ze szlakowa 20 i ruchem pasazerskim...

Nie niektórych odcinkach 20 to i tak za dużo. Trochę ich jest, a zanim wejdą, to będzie jeszcze więcej :-) Poza tym jest jeszcze dużo odcinków o szlakowej np. 30...
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: buczo w 08 Lipca 2009, 11:00:15
No ale ile jest odcinkow ze szlakowa 20 i ruchem pasazerskim...
Czasami mam wrażenie że cały Górny Śląsk :p
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2009, 11:02:39
http://rynek-kolejowy.pl/12115/UOKiK%2Bna%25B3o%25BFy%25B3%2Bkar%25EA%2Bna%2BPKP%2BCargo.htm Niezła sumka...A co do szlakowej, pomiędzy Chełmem a Imielinem jest 15 kph, pociąg na odcinku 2 km jedzie 7 minut, pasażerowie mogą spokojnie na początku lasu wejść do niego, pozbierać grzybki i jeszcze zdążą go dogonić. A to co mówisz @uetam to nie do końca prawda. PLK remontuje tory u nas na zasadzie wymiany podkładów, a krzywe szyny zostają. Pod koniec lat 90-tych z tego powodu wykoleił się towar w Chełmie Śląskim pomiędzy stawami. Pare ostatnich węglarek wyleciało z szyn i wpadło do stawu, przyczyna - zły stan nawierzchni. A kolejną rzeczą jest to, że pomiędzy Brzezinką(dzielnica Mysłowic) a Mysłowicami wyremontowano tor na 100 kph, lecz co się okazuje jest na nim ograniczenie stałe do 50 kph, nie wiem czy to wynika z tego, że tor musi się uleżeć czy co. A kolejną absurdalną rzeczą ukazująca głupotę całej PLKi to stacja Mysłowice. Ręce opadają. Od strony Krakowa i Oświęcimia jest znośnie, ograniczenie do 30 kph, zaś za peronami przy wjeździe na grupę towarową (tak, tak, wszystkie pociągi jeżdża JEDNYM torem spośród TRZYNASTU dostępnych na całej stacji[cała grupa praktycznie zamknięta ze względu na niedawne zakończenie działalności KWK Mysłowice]) jest tragicznie. Pociągi łapią opóźnienia bo ruch jest prowadzony wahadłowo, dwa tory zasadnicze zamknięte ze względu na 'dobry stan nawierzchni' i w dodatku padły tam dwa angliki. Przez grupę pociąg wlecze się 20 kph przy zgrzytach i piskach szczególnie na rozjazdach. I pomyśleć, że to jest jedna z głównych stacji na linii Wschód - Zachód. Porażka, totalna porażka, PLK ma to gdzieś.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 08 Lipca 2009, 11:17:03
Fajnie, że mój podpis wszedł 2 razy :D Bravo Johhny, Obszczynoga Genowefa, Hajto Tomasz - same gwiazdy złożyły swoją petycję :P
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Lipca 2009, 11:18:05
http://www.pkp.pl/files/modernizacja_linii_kolejowych.jpg
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2009, 11:20:22
Hehe, brawo! Stacja Mysłowice będzie modernizowana...po 2020 roku! :) Podejrzewam, że już wtedy nie będzie istnieć.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Darth Luk w 08 Lipca 2009, 11:47:56
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/artykul/czym-wozi-nas-pkp-zenada-16901.html - mając takie wrażenia z przejazdów, raczej mało kto to podpisze.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 08 Lipca 2009, 11:58:30
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/artykul/czym-wozi-nas-pkp-zenada-16901.html - mając takie wrażenia z przejazdów, raczej mało kto to podpisze.
Spokojnie, takich krzykaczy jest sporo Tacy jak oni. przeważnie stojąc na peronie przy wagonie z tablicą kierunkową, mają problem z "rozszyfrowaniem" dokąd jedzie pociąg i pytają się ludzi przechodzących obok na peronie "Przepraszam, a dokąd ten pociąg jedzie?" "A tu ma Pan tablice przecież..." (autentyk jakich wiele).
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2009, 12:46:03
Zaśmiecają eter takimi bzdurami.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 08 Lipca 2009, 13:16:59
A co do szlakowej, pomiędzy Chełmem a Imielinem jest 15 kph,

Skąd wziąłeś szlakową 15km/h? W tym miejscu jest 40km/h.


   « Dodano: 08 Lipca 2009, 13:18:03 »
Zaśmiecają eter takimi bzdurami.

Nie jesteś lepszy -> patrz wyżej :-)
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2009, 13:26:42
W tym miejscu BYŁA. 40 kph to jest po dwójce. Po jedynce jest 15 kph, które zaczyna się od Fawentu.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Lipca 2009, 14:19:09
Nie ma czegos takiego jak szlakowa 15 km/h.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 08 Lipca 2009, 14:24:25
W tym miejscu BYŁA. 40 kph to jest po dwójce. Po jedynce jest 15 kph, które zaczyna się od Fawentu.

Wg aktualnego wykazu PKP PLK na obu torach obowiązuje szlakowa 40km/h. Skąd wziąłeś te 15km/h ?
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2009, 15:00:10
ZTCW to te ograniczenie było nadane niedawno, przejade się w ten rejon na rowerku jeszcze zobaczyć co i jak. Wątpie, żeby z prędkością 30 kph 3 kilometry pokonywać w 7 minut. Ograniczenie kończy się za stacją w Imielinie, potem jest chyba 70 kph i na zwrotnicach w Kosztowach jest 50, którego nie ma również ujętego w tej tabelce.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Lipca 2009, 15:14:38
3 km / 30 km/h = 0,1 h
0,1h = 0,1 * 60 min = 6 min
Niemożliwe? A jednak... :D
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2009, 15:16:58
W takim razie przepraszam i zwracam honor. Tak czy siak stan torowiska jest fatalny i nadaje się do gruntownej modernizacji tak samo jak stacja Mysłowice. W załącznik zamieszczam zdjęcie z tego miejsca.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 08 Lipca 2009, 15:31:36
Ale pagórki, z tego co wiem tory powinny być mniej więcej równo.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 08 Lipca 2009, 15:33:11
Ale pagórki, z tego co wiem tory powinny być mniej więcej równo.
Mieliśmy mie(dź)(ć)...;]
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 08 Lipca 2009, 15:41:17
Ten podjazd to nic, zapraszam na Dorotę albo Bielszowice, tam są większa pagórki tylko w stylu siodła, czyli zjazd i zaraz podjazd więc lok się nie musi wysilać. Na tym podjeździe nie raz poległ byk albo jamnik. Przypomina mi się sytuacja, jak zatrzymano pod semaforem ET41 konkretnie 078. Zatrzymali go pod tym wjazdowym (obok którego jest na zdjęciu 311D). Postał może z 10 minut i dostał wjazd, pięknie wyjąc ledwo, ledwo wjechal z 'zawrotną' prędkością (może ok. 5 kph bo człowiek mógłby go przegonić) pięknie wyjąc i zagłuszając okolicę. Podjerzewam, że póki tam się nie wykolei pociąg to nic z tym nie zrobią. Szyny się mocno uginają i aż strach stać nieopodal takiego toru.
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 08 Lipca 2009, 16:41:26
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/artykul/czym-wozi-nas-pkp-zenada-16901.html - mając takie wrażenia z przejazdów, raczej mało kto to podpisze.
A co tam były za niepozytywne wrażenia? O ubikacjach nie napisali - pewnie było jeszcze mydło, którego żaden "dowcipniś" nie wyrzucił przez okno, a woda do spułkiwania się zachowała, bo nikt jeszcze z WC nie korzystał. Jak taki pasażer widzi, że mu nóżka spłuczki nie odskakuje i się woda leje, to też to olewa, a następny lamentuje, że się nie leje, i tak pasażerowie kopią sobie sami dołki, i narzekają na kolej - to co, konduktor ma po każdym jaśnie panie przyjść, i spłuczkę zamknąć? Bez jaj...
Dalej, co tam jeszcze, o tabicerce brudnej nie napisali, o ciężko chodzących drzwiach do wagonów też nie - no to do czego się można sensownie przyczepić? Do niczego... Aha, wagony są różnych kolorów. Świetnie. Kiepskiej baletnicy (dziennikarskiej) przeszkadza rąbek spódnicy. A że nie widzieli pierwszych klas - to chyba przez okno wsiadają, że kartki nie widzą na drzwiach. Wszystko jest możliwe. Ile razy to ja podróżując jedynką sugerowałem posiadaczom biletu na drugą klasę, że ten przedział i wagon NA PEWNO nie jest drugiej klasy. Rozbroił mnie komentarz jednej paniusi - "no, to myślałam, że przez 20 lat jak ostatni raz jechałam pociągiem, to się coś zmieniło, a tu *****"...
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: Preki w 08 Lipca 2009, 22:28:56
http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/artykul/czym-wozi-nas-pkp-zenada-16901.html - mając takie wrażenia z przejazdów, raczej mało kto to podpisze.
This... is... SPAM!! Dosłownie, skręca mnie, jak takie rzeczy czytam. Po pierwsze to autor tego artykułu jest żenadą, bo nie był za Bugiem. Porównując standard pociągów pasażerskich BCz lub UŻ do naszych, to - szczerze, ale u nas jest lepiej. A przynajmniej dla mnie jest wystarczająco dobrze. Gorszy jest "spółeczkowy bajzel" na naszej kolei (wiecie, pIC versus PR).
Cytuj
Tylko posiadacze miejsc w pierwszym wagonie, czyli sypialnym, mieli spokój, ale oni jechali do Moskwy, bo ten dziwny pociąg ma taki wagon w swym składzie.
Dziwny pociąg... dziwny sypialny Goerlitz za lokiem, w ogóle wszystko dziwne, nie? Dezorientacja? A po kiego są tablice kierunkowe na burtach wagonów!!?? Chyba po to, żeby wiedzieć gdzie jedzie to "coś", nie?
Wagony zdeklasowane? Gdyby ci [... ... ... ...] wiedzieli, w jaki sposób odbywa się taka "deklasacja", to może by tak nie pisali. No, ale "zwykły" człowiek patrzy na malowanie wagonu, a nie na te kartki czy ilość okien w wagonie (która jest inna, niż w dwójce).

A poza tym, zwróćcie uwagę na adres strony: strefabiznesu.pl . A więc nie dziwić się, że panowie z tej strony nazywają tę sytuację "żenadą". Były jeszcze inne "jaja", takie jak to, że pasażera pluskwy pogryzły. Albo awanturnicza pasażerka (pewnie jakaś "elegantka") z biletem na 1 klasę nie chciała się przesiąść na zastępczego kibla, i się kłóciła z obsługą ("Bo ja mam bilet na pierwszą klasę!!!!!1111"). No, ale się mówi: "Shit happens", wszędzie i z tym samym prawdopodobieństwem...
Tytuł: Odp: Apel o ratowanie kolei w Polsce
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 09 Lipca 2009, 09:06:22
Albo awanturnicza pasażerka (pewnie jakaś "elegantka") z biletem na 1 klasę nie chciała się przesiąść na zastępczego kibla, i się kłóciła z obsługą ("Bo ja mam bilet na pierwszą klasę!!!!!1111").
Masz namyśli to:http://www.youtube.com/watch?v=-XhrpBbYpng (http://www.youtube.com/watch?v=-XhrpBbYpng)?
A u mnie inny przykład.
Mój znajomy patrzy na pociągi z zewnątrz i jak widzi że jest wagon zielony (2 klasa) to od<>razu mówi że jest brzydki i beznadziejny, a w sieródku <- środku? jest to samo. Pokazałem mu również co ma mieć   PKP I iNtercity czyli taurusa "no ten to jeszcze jakoś wygląda". Ludzie nie<>mają pojęcia na ten temat i póŹniej paplają bzdury.

REWIZOR