- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: dx286 w 05 Lipca 2009, 14:47:14

Tytuł: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: dx286 w 05 Lipca 2009, 14:47:14
Witam.
Coś takiego robię jak w załączniku.
Rozłożenie tekstury na modelu 060DA dla tych dziur w modelu jest poprostu paskudne. Było z tym trochę roboty, mimo że mam gotową teksturę na bok. Zauważcie też na rozciągnięcie pasków i loga na przodzie.
Przypominam o przerwach w odpowiadaniu.
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: Pawlikov w 05 Lipca 2009, 14:48:59
Tekstura 060DA jest za przeproszeniem okropnej jakości. Rozciągnięcie nie jest potrzebne. Musisz mieć lepsze zdjęcia na teksturę.
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: dx286 w 05 Lipca 2009, 14:49:56
I jeszcze jedno pytanie. W tym modelu 060da są dokładnie zrobione wózki, ale jest to niewykorzystane bo są nieteksturowane. Czy istnieje tekstura wózków do tego modelu 060DA?
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: Pawlikov w 05 Lipca 2009, 14:52:14
Nie istnieje. Ja będę jechał za kilka dni do Gdańska. W Gdańsku jest Lotos Kolej więc porobię fotki na tekstury. Tam stoi kilka sztuk 060DA to zrobię teksturę wózków
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 05 Lipca 2009, 15:24:53
Lepiej poczekać na nowy model 060Da, który może kiedyś ktoś zrobi.
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 05 Lipca 2009, 15:37:19
Lepiej poczekać na nowy model 060Da, który może kiedyś ktoś zrobi.
Dobrze powiedziane "kiedyś" "może"
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 05 Lipca 2009, 16:48:07
Zawsze możesz być pierwszy ;-)
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: stefan138 w 05 Lipca 2009, 19:43:21
Bardzo fajne te teksturki. Ciekawe czy koło mnie można coś takiego uraczyć...

Forum to nie brudnopis. Zapoznaj się z Regulaminem (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3317.0.html).
ZiomalCl
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: Dozer w 05 Lipca 2009, 20:05:33
W rumunie masz złe światła, powinien mieć zeza, a na twojej teksturze jedno światło ucieka w bok. Poza tym dlaczego zarówno tekstury cystern jak i ST43 są takie nieostre?
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: Pawlikov w 05 Lipca 2009, 20:33:39
Słabej jakości  zdjęcia. Słaby aparat/komórka/kamera.
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 06 Lipca 2009, 02:33:25
Z tego co pamiętam mapowanie Rumuna jest przygotowane dość zmyślnie, wystarczy powiedzieć, że to dzieło Q wsparte przez yB(yB pomagałeś, prawda?) i 200Mb zdjęć. Wystarczy zwykły kompakt 4Mpix i można robić dobre tekstury.
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: dx286 w 06 Lipca 2009, 14:30:47
Chcę powiedzieć że nie mam aparatu cyfrowego i używam zdjęć z internetu :)  to i tak niezłe zdjęcia znalazłem na tą teksturę(oprócz tego czoła 060da). Jak bym miał sprzęt do fotografowania, to już by mnie w domu nie było dawno.
Tekstury ST43 PKP są ładnie dopasowane do tego modelu i niedociągnięcia są prawie niezauważalne(może to co uważam za niedociągnięcia, specjalnie zostało tak zrobione)


   « Dodano: [time]Mon Jul  6 14:36:32 2009[/time] »
Jest w tym modelu kolejna paskudna sprawa, dobrze że przypomniałem sobie, żeby napisać o tym. Chodzi o reflektory. Od strony kabiny "A" są reflektor jest wymodelowany od zewnątrz, a od strony kabiny "B" jest samo zdjęcie (symuluje wnętrze reflektora, nie jest wymodelowany poprostu). Także niewiem jak z tym zezem, czy w ogóle da się to zrobić na tym modelu.



   « Dodano: [time]Mon Jul  6 14:43:39 2009[/time] »
Na pierwszym załączonym zdjęciu widzimy model. Tekstura pochodzi prawdopodobnie ze spodu(ze tekstury czoła).(A)
Na drugim zdjęciu tekstura reflektora pobrana z przeznaczonego miejsca na pozycje reflektorów, na teksturze(4 pozycje, lewy włączony, wyłączony...)(B)
I znowu przerwa w odpowiedziach...
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 06 Lipca 2009, 15:26:24
Chcę powiedzieć że nie mam aparatu cyfrowego i używam zdjęć z internetu
Oj, uwazaj... Zezwolenie posiadacza praw autorskich masz?
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: dx286 w 07 Lipca 2009, 19:23:47
No to już siedzę za kratami. Chcę powiedzieć że nie kradnę tekstur surowo z modelów w innych symulatorach, bo tak może zrobić każdy. A zdjęcia które znajduję, nie były specjalnie robione na teksturę na model(tak mi się wydaje, bo autor robi zdjęcie pojazdu z pewnego kąta, na teksturę chyba wygoniej byłoby porobić zdjęcia prosto z boku)
*A skąd bym miał teksturę w takiej lichej jakości? Muszę sam prostować je(może głupie, ale tak powstało wiele moich tekstur)
A w załączniku widzimy jeszcze jedną niepodobająca mi się rzecz w modelu.
1 załącznik: Tekstura w porządku (po prawej na teksturze, to tylko testy) Kabina A - Kabina B
2 załącznik: Tekstura złożona z różnych fragmentów. Kabina B - Kabina A
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Lipca 2009, 21:43:21
Jedyna rada: dać sobie spokój z tym rumunem, model jest nie skończony i zawiera błędy w mapowaniu.
Tytuł: Odp: 060DA-1020 Lotos Kolej i 2 cysterny
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 18 Sierpnia 2009, 02:58:13
Częściowo winę za takie a nie inne mapowanie ponoszę ja. Pomysł z Rumunem był spontaniczny i w związku z tym materiały powstały równie spontanicznie. Pstrykanie kompaktem przy 5 stopniach poniżej zera odbierało wszelaką chęć do kolejnych zdjęć tych samych maszyn. Jedyne co naprawdę dobrze się udało to kabina ;) Do teraz trzymam zeszyty z LO zamalowane szkicami z szopy ;) Sam model zewnętrzny jest dość dobry.

Zadania: wyprosić od Igora wszystko co ma, złapać ostatnie jeżdżące sztuki i obfocić pod HQ tex, wykonać HQ tex. Ja jedynie poprawię kabiny bo materiałów mam jeszcze pełno :) A póki co mam na głowie takie coś jak widać w załączniku.