- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: hunter w 02 Lipca 2009, 23:25:17

Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 02 Lipca 2009, 23:25:17
Tak powinna wygląda taśma z przepisowego przejazdu ta trasą. Dostrzegasz różnice? :)
A kontrolne to samo sie zrobilo, co? ;-D
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Lipca 2009, 23:28:09
Przecież jest.

Cytat: cw-1
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 02 Lipca 2009, 23:30:41
Pokaz gdzie, bo nie widze :(
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Lipca 2009, 23:32:33
Pierwsze z 35 do 15 :)
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 02 Lipca 2009, 23:34:11
Wiesz, przepisy sie zmienily, ale u nas np. dalej patrza, ze kontrolne jest z 60 (gdy szlakowa jest powyzej 60).
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Lipca 2009, 23:35:45
Tutaj widać, że szlakowa może być 40, bo maszynista nie przekroczył jeszcze przez pewien czas tej prędkości.
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 02 Lipca 2009, 23:36:21
Nie - w tej misji wyjazd ze stacji masz na 40, a szlakowa jest 120
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 03 Lipca 2009, 09:49:20
Nie - w tej misji wyjazd ze stacji masz na 40, a szlakowa jest 120

Kontrolne ma być przeprowadzone z prędkości NIE WIEKSZEJ niż 60, tak aby maszynista wyraźnie odczuł działanie hamulca. Kontrolne przeprowadzono jak najbardziej prawidłowo.
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 03 Lipca 2009, 13:38:44
Kontrolne ma być przeprowadzone z prędkości NIE WIEKSZEJ niż 60, tak aby maszynista wyraźnie odczuł działanie hamulca.

Tutaj bym się kłócił bo zapewne z 35km/h do 15km/h tak wyraźnego odczucia nie będzie ( jeszcze przy składzie 9 wagonów) jak z 60km/h na 30km/h.
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 03 Lipca 2009, 14:22:58
Kontrolne hamowanie? Podczas normalnej sluzby? Tu tego nie ma. Jak jest zestawiany nowy sklad, to wtedy mechanik siedzi w lokomotywie lub w wagonie sterowniczym, na drugim koncu pociagu stoi na zewnatrz chyba wagonmistrz, i na jego znak mechanik zaciaga hamulce i znowu puszcza, i wagonmistrz nasluchuje, czy slychac jak powietrze ulatuje, i jak tak, to dobrze. Hamowania kontrolnego podczas sluzby nie ma, tez po zmianie kierunku jazdy (jak lokomotywa jest przestawiana na drugi koniec czy zmieniana, to chyba owszem, ale nie jestem pewien, rzadki to bardzo numer). Jedyny wyjatek to przy trasach obslugiwanych wedlug przepisow stromiznowych, oidp to juz tylko jedno jedyne takie miejsce jest, w Schwarzwaldzie, Freudenstadt Stadt jest w miescie, na gorze, stacja koncowa przepieknej Murgtalbahn. Dalej sa tory w dol, do Freudenstadt Hauptbahnhof, lezacego poza miastem, na dole, tam sie dojezdza regionalnym ze Stuttgartu, od tego dworca zaczyna sie rowniez bardzo ladna Kinzigtalbahn. Do niedawna te tory laczace byly nieczynne, na dworzec miejski (Freudenstadt Stadt, czyli TFSS) sie dojezdzalo po Murgtalbahn z Rastatt i tam dalej z Karlsruhe, do dworca glownego (Freudenstadt Hauptbahnhof, czyli TFS) sie jechalo DB ze Stuttgartu n.p. i OSB z Offenburg n.p. Pomiedzy byly tylko autobusy. Jak Murgtalbahn zelektryfikowano i unowoczesniono, zaczeto korzystac z silniejszych zespolow trakcyjnych elektrycznych, GT8-100D. Sa one zespolami tramwajo-kolejowymi, znaczy sie, moga robic i to i to (z Freudenstadt jada do Karlsruhe jako pociag, nie wjezdzaja jednak do dworca glownego, tylko na plac dworcowy, pomiedzy jest chyba dwiescie metrow beznapieciowej trakcji, tam automatycznie sa przelaczane systemy zabezpieczen, transformatory i wszystko inne na tramwajowe, i dalej przez miasto jako tramwaj, gdzies tam dalej znow wracaja na kolej), i jako takie maja silniejsze hamulce i silniki, wiec zdecydowano je puscic wdg. przepisow stromiznowych (Steilstreckenvorschrift) na dol. To wtedy jak stoj na dworcu miejskim, wykonuje proba hamulcow, spuszczajac powietrze calkiem i znowu puszczajac hamulce. Jeszcze pare innyc rzeczy tam robi, ale dokladnie nie wiem.

Wracajac do tematu: Hamowan probnych podczas jazdy tu nie ma, a i ogolnie jest ich malo.


PS: Dolna linia, to predkosc. A gorna?
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 03 Lipca 2009, 14:35:29
U was w Niemczech nie ma, a u nas w Polsce jest. Maszyna odzwierciedla realia polskiej kolei, więc hamowanie kontrolne często się pojawia na haslerowych taśmach.
Cytuj
Dolna linia, to predkosc. A gorna?
Górna linia przedstawia przebytą drogę w funkcji czasu.
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: Quork QTar w 03 Lipca 2009, 14:40:37
U was w Niemczech nie ma, a u nas w Polsce jest. Maszyna odzwierciedla realia polskiej kolei, więc hamowanie kontrolne często się pojawia na haslerowych taśmach.
Ja nie krytykuje, ja tylko pytam, sadzac po Twojej odpowiedzi to chyba zle zrozumiales moje intencje ;-)

Z jakiego wzgledu w Polsce sie to stosuje? I w jakich dokladnie okolicznosciach, po laczeniu skladu, po zmianie mechanika, ...?
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: Szymoniak w 03 Lipca 2009, 14:58:10
Jak też jak jechałem w kabince to hamowania kontrolnego nie było, w peronach dworca tyko mechanik dostawał sygnały na radiu i dodatkowo wyglądał przez okno co kierownik macha. Pomachał żeby zahamować-  zahamował, pomachał żeby odhamować- odhamował. I to nie jest pojedynczy przypadek jaki widziałem. W Peronach gdy pociąg rozpoczyna bieg widziałem tą sytuację wielokrotnie.
Pozdrawiam.
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: Tomiexpress w 03 Lipca 2009, 15:14:45
Jak też jak jechałem w kabince to hamowania kontrolnego nie było
Może było a Ty nie wiedziałeś że to już? ;)
Cytuj
w peronach dworca tyko mechanik dostawał sygnały na radiu i dodatkowo wyglądał przez okno co kierownik macha. Pomachał żeby zahamować-  zahamował, pomachał żeby odhamować- odhamował. ciach..

To co opisałeś jest próbą hamulca szczegółową/uproszczoną i jest inną sprawą niż hamowanie kontrolne.
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: buczo w 03 Lipca 2009, 16:03:53
Nie wiem czy dobrze "trafiam" ale zauważyłem dokonywanie tej czynności w dwóch przypadkach:
- Jak zmienia się obsługa trakcyjna pociagu ( np w pociągu dalekobieżnym )
- Gdy skład wyrusza ze stacji macierzystej
To tak na "oko" laika.
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 03 Lipca 2009, 16:15:28
http://kolej.krb.com.pl/cw1/rozdz9.html
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 03 Lipca 2009, 16:47:29
Mały OT się tutaj robi. Mamy prezentować taśmy czy dyskutować o hamowaniu kontrolnym we wszystkich krajach ?

A o funkcji 'Zgłoś do Moderatora' to zapomniałeś?
O hamowaniu kontrolnym nie raz była mowa na tym forum. Kolega Quork nie wiedział, że u nas jest dodatkowy obowiązek i myślę, że link do instrukcji w odpowiedzi wyżej rozwiązuje wszelkie wątpliwości i dyskusje typu 'co, gdzie i dlaczego'.
Także wydzielam.
ZiomalCl
Tytuł: Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 03 Lipca 2009, 16:48:20
Dyskusje, jeżeli wartościowa, wydzielić do nowego tematu.