- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: hunter w 02 Lipca 2009, 23:25:17
-
Tak powinna wygląda taśma z przepisowego przejazdu ta trasą. Dostrzegasz różnice? :)
A kontrolne to samo sie zrobilo, co? ;-D
-
Przecież jest.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h
-
Pokaz gdzie, bo nie widze :(
-
Pierwsze z 35 do 15 :)
-
Wiesz, przepisy sie zmienily, ale u nas np. dalej patrza, ze kontrolne jest z 60 (gdy szlakowa jest powyzej 60).
-
Tutaj widać, że szlakowa może być 40, bo maszynista nie przekroczył jeszcze przez pewien czas tej prędkości.
-
Nie - w tej misji wyjazd ze stacji masz na 40, a szlakowa jest 120
-
Nie - w tej misji wyjazd ze stacji masz na 40, a szlakowa jest 120
Kontrolne ma być przeprowadzone z prędkości NIE WIEKSZEJ niż 60, tak aby maszynista wyraźnie odczuł działanie hamulca. Kontrolne przeprowadzono jak najbardziej prawidłowo.
-
Kontrolne ma być przeprowadzone z prędkości NIE WIEKSZEJ niż 60, tak aby maszynista wyraźnie odczuł działanie hamulca.
Tutaj bym się kłócił bo zapewne z 35km/h do 15km/h tak wyraźnego odczucia nie będzie ( jeszcze przy składzie 9 wagonów) jak z 60km/h na 30km/h.
-
Kontrolne hamowanie? Podczas normalnej sluzby? Tu tego nie ma. Jak jest zestawiany nowy sklad, to wtedy mechanik siedzi w lokomotywie lub w wagonie sterowniczym, na drugim koncu pociagu stoi na zewnatrz chyba wagonmistrz, i na jego znak mechanik zaciaga hamulce i znowu puszcza, i wagonmistrz nasluchuje, czy slychac jak powietrze ulatuje, i jak tak, to dobrze. Hamowania kontrolnego podczas sluzby nie ma, tez po zmianie kierunku jazdy (jak lokomotywa jest przestawiana na drugi koniec czy zmieniana, to chyba owszem, ale nie jestem pewien, rzadki to bardzo numer). Jedyny wyjatek to przy trasach obslugiwanych wedlug przepisow stromiznowych, oidp to juz tylko jedno jedyne takie miejsce jest, w Schwarzwaldzie, Freudenstadt Stadt jest w miescie, na gorze, stacja koncowa przepieknej Murgtalbahn. Dalej sa tory w dol, do Freudenstadt Hauptbahnhof, lezacego poza miastem, na dole, tam sie dojezdza regionalnym ze Stuttgartu, od tego dworca zaczyna sie rowniez bardzo ladna Kinzigtalbahn. Do niedawna te tory laczace byly nieczynne, na dworzec miejski (Freudenstadt Stadt, czyli TFSS) sie dojezdzalo po Murgtalbahn z Rastatt i tam dalej z Karlsruhe, do dworca glownego (Freudenstadt Hauptbahnhof, czyli TFS) sie jechalo DB ze Stuttgartu n.p. i OSB z Offenburg n.p. Pomiedzy byly tylko autobusy. Jak Murgtalbahn zelektryfikowano i unowoczesniono, zaczeto korzystac z silniejszych zespolow trakcyjnych elektrycznych, GT8-100D. Sa one zespolami tramwajo-kolejowymi, znaczy sie, moga robic i to i to (z Freudenstadt jada do Karlsruhe jako pociag, nie wjezdzaja jednak do dworca glownego, tylko na plac dworcowy, pomiedzy jest chyba dwiescie metrow beznapieciowej trakcji, tam automatycznie sa przelaczane systemy zabezpieczen, transformatory i wszystko inne na tramwajowe, i dalej przez miasto jako tramwaj, gdzies tam dalej znow wracaja na kolej), i jako takie maja silniejsze hamulce i silniki, wiec zdecydowano je puscic wdg. przepisow stromiznowych (Steilstreckenvorschrift) na dol. To wtedy jak stoj na dworcu miejskim, wykonuje proba hamulcow, spuszczajac powietrze calkiem i znowu puszczajac hamulce. Jeszcze pare innyc rzeczy tam robi, ale dokladnie nie wiem.
Wracajac do tematu: Hamowan probnych podczas jazdy tu nie ma, a i ogolnie jest ich malo.
PS: Dolna linia, to predkosc. A gorna?
-
U was w Niemczech nie ma, a u nas w Polsce jest. Maszyna odzwierciedla realia polskiej kolei, więc hamowanie kontrolne często się pojawia na haslerowych taśmach.
Dolna linia, to predkosc. A gorna?
Górna linia przedstawia przebytą drogę w funkcji czasu.
-
U was w Niemczech nie ma, a u nas w Polsce jest. Maszyna odzwierciedla realia polskiej kolei, więc hamowanie kontrolne często się pojawia na haslerowych taśmach.
Ja nie krytykuje, ja tylko pytam, sadzac po Twojej odpowiedzi to chyba zle zrozumiales moje intencje ;-)
Z jakiego wzgledu w Polsce sie to stosuje? I w jakich dokladnie okolicznosciach, po laczeniu skladu, po zmianie mechanika, ...?
-
Jak też jak jechałem w kabince to hamowania kontrolnego nie było, w peronach dworca tyko mechanik dostawał sygnały na radiu i dodatkowo wyglądał przez okno co kierownik macha. Pomachał żeby zahamować- zahamował, pomachał żeby odhamować- odhamował. I to nie jest pojedynczy przypadek jaki widziałem. W Peronach gdy pociąg rozpoczyna bieg widziałem tą sytuację wielokrotnie.
Pozdrawiam.
-
Jak też jak jechałem w kabince to hamowania kontrolnego nie było
Może było a Ty nie wiedziałeś że to już? ;)
w peronach dworca tyko mechanik dostawał sygnały na radiu i dodatkowo wyglądał przez okno co kierownik macha. Pomachał żeby zahamować- zahamował, pomachał żeby odhamować- odhamował. ciach..
To co opisałeś jest próbą hamulca szczegółową/uproszczoną i jest inną sprawą niż hamowanie kontrolne.
-
Nie wiem czy dobrze "trafiam" ale zauważyłem dokonywanie tej czynności w dwóch przypadkach:
- Jak zmienia się obsługa trakcyjna pociagu ( np w pociągu dalekobieżnym )
- Gdy skład wyrusza ze stacji macierzystej
To tak na "oko" laika.
-
http://kolej.krb.com.pl/cw1/rozdz9.html
-
Mały OT się tutaj robi. Mamy prezentować taśmy czy dyskutować o hamowaniu kontrolnym we wszystkich krajach ?
A o funkcji 'Zgłoś do Moderatora' to zapomniałeś?
O hamowaniu kontrolnym nie raz była mowa na tym forum. Kolega Quork nie wiedział, że u nas jest dodatkowy obowiązek i myślę, że link do instrukcji w odpowiedzi wyżej rozwiązuje wszelkie wątpliwości i dyskusje typu 'co, gdzie i dlaczego'.
Także wydzielam.
ZiomalCl
-
Dyskusje, jeżeli wartościowa, wydzielić do nowego tematu.