- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: hunter w 23 Czerwca 2009, 22:50:49

Tytuł: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: hunter w 23 Czerwca 2009, 22:50:49
Minimalny czas testów do dnia 2009-06-26 22:50.

Plik o rozmiarze 27113857 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/5167/4E-n.rar (http://eu07.pl/userfiles/5167/4E-n.rar)

Lista plików w paczce ma ponad 7kB i została umieszczona w oddzielnym pliku:
http://eu07.pl/userfiles/5167/4E-n.rar.txt (http://eu07.pl/userfiles/5167/4E-n.rar.txt)

Cytat: info.txt
Dziekuje za pobranie modelu 4E-n (reflektory halogenowe - "zez") oraz dolaczonej do niego kabiny. Autorem pudla jest Sakorius, natomiast kabiny - hunter.
Paczka ZAWIERA w sobie pierwsza poprawke do pudla zewnetrznego 4E oraz kabiny (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12103.0.html).

Wpisy do dynamic.dat:

4E-N
EU07
1

4E-EP-N
EP07
1

Wpis pojazdu do scenerii:
node -1 0 EP07-183 dynamic PKP\4E 4E-EP-n-183.tga 4E-EP-n 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

Zalecane jest exe z "dizelpaka", ktore mozemy pobrac tutaj:
http://eu07.pl/download/paczki/2811-dizelpack.rar.html

Kabiny huntera nie maja nic wspolnego z tworczoscia Profety!
Podziekowania dla betatesterow oraz wszystkich, ktorzy przyczynili sie do wydania tej paczki.

Milych sluzb zycza:
Sakorius, hunter

Wiadomość wygenerowana automatycznie (ale juz zmodyfikowana przeze mnie, HE_HE)
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 23 Czerwca 2009, 23:39:17
No to mam już pierwsze uwagi:
1) Czegoś mi tu brakło (skren 1) ;]
2) Trzeba troszku poprawić te tekstury pulpitu, bo wystaje co nieco :)
3) Mówiłem, żeby do SPKS wprowadzić komende do lampki od "Patyków podniesionych" oraz od "Pantograf B podniesiony" bo się przyda :)
4) Ja bym jednak te lampy na suficie troszku poprawił, bo tylko nieliczne 07 mają te stare (takie jak w EP02) a mają nowe takie białe, ładne takie :D
Poprawił bym też różnice we wskazaniach amperomierzy, bo na 4E jest ten sam efekt (tak samo "źle" pokazują) co psuje realizm. Dociekliwy user może się o to przyczepić :)
Amen :)
(o i 900-setny post :D)
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 23 Czerwca 2009, 23:44:39
Ad1. Wypakuj jeszcze raz.
Ad4. Amperomierze prawidłowo pokazują, nie jechałeś nigdy siódemką?
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 23 Czerwca 2009, 23:49:46
Jechałem jechałem :)
Chodziło mi o PACZKE 4E a nie rzeczywistą serie 4E ;)
Chodzi mi, że różnice we wskazaniach na niektórych amperach są większe lub mniejsze :)

EDIT: Poprawnie wypakowałem a i tak mam biały sprzęg. Druga rzecz to to, że nadmiary udało mi się wywalić dopiero po przekroczeniu (UWAGA!) 750A co jest nie możliwe raczej na tej serii lokomotyw (chyba, że o czymś nie wiem) :)
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 23 Czerwca 2009, 23:58:58
Chodzi mi, że różnice na niektórych amperach są większe lub mniejsze :)
I tak ma być.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 23 Czerwca 2009, 23:59:37
Przypominam, że amperomierze stosowane na lokomotywach to bardziej 'wskaźniki' niż 'mierniki'. Co za tym idzie ich wskazania mogą się znacznie różnić mimo, że wartość prądu jest identyczna dla obu. Dlatego nie ma co się szczypać ;). Dokładność była chyba rzędu 1,5-2,5 wartości mierzonej lub zakresu pomiarowego ;) (powiem ze 100% pewnością jak ktoś podeśle fotkę z wyraźną symboliką na tarczy amperomierza).
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 24 Czerwca 2009, 11:18:09
1) Zauważyłem, że przełącznik światła lewego za nic w świecie nie chce się obrócić na pozycję 0. Inne są w porządku :)
2) Dlaczego nie ma syreny wysokotonowej ?
3) Zaokrąglenie na teksturze nie pokrywa się z modelem (screen).
4) Jakiś dziwny biały pasek na teksturze nastawnika jazdy (screen).
5) Na nowym exe SPKS nie mogę dać kranu hamulca w trakcję podwójną.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: hunter w 24 Czerwca 2009, 11:34:20
1) Zauważyłem, że przełącznik światła lewego za nic w świecie nie chce się obrócić na pozycję 0. Inne są w porządku :)
W drugiej kabinie zgas reflektory.

2) Dlaczego nie ma syreny wysokotonowej ?
Bo masz dwa tony na jednej? Nie wszystkie numery maja dzialajace dwa tony osobno.

3) Zaokrąglenie na teksturze nie pokrywa się z modelem (screen).
Bez przesady z takimi drobnostkami...
4) Jakiś dziwny biały pasek na teksturze nastawnika jazdy (screen).
Chyba naprawde na siodemce byles tylko na dtk. Pasek pokazuje pozycje szeregowa

5) Na nowym exe SPKS nie mogę dać kranu hamulca w trakcję podwójną.
Czytales readme?

No to mam już pierwsze uwagi:
1) Czegoś mi tu brakło (skren 1) ;]
Duzo sie dowiedzialem.. Log prosze.

Chodzi mi, że różnice we wskazaniach na niektórych amperach są większe lub mniejsze :)

EDIT: Poprawnie wypakowałem a i tak mam biały sprzęg. Druga rzecz to to, że nadmiary udało mi się wywalić dopiero po przekroczeniu (UWAGA!) 750A co jest nie możliwe raczej na tej serii lokomotyw (chyba, że o czymś nie wiem) :)
Kolega tez chyba maszyny zna tylko z DTK. W rzeczywistosci roznica natezenia jest do 50A, nigdy nie plynie na dwoch grupach identyczny prad. Ale ze w maszynie tego nie ma, to trzeba bylo to jakos zrobic (tzw. proteza). Nadmiary kazdy pojazd ma inny - jedne 550A, drugie nawet 800.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 24 Czerwca 2009, 11:56:41
Ok. Bez nerwów.

Nie wiem już sam czy tak ma być, ale można by usunąć logo IC znad amperomierzy. Mogę się mylić lecz nie każda zezowata siódemka musi należeć do IC.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Czerwca 2009, 12:01:44
@hunter, proszę o to log :D
Poskracałem go o eventy bo było ich tam trochę.
P.S. żadnego failed`a nie wywaliło :|
P.S.2 yyy log to zachwile, bo go ciut skróciło :D
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 24 Czerwca 2009, 12:05:46
Cytuj
Nie wiem już sam czy tak ma być, ale można by usunąć logo IC znad amperomierzy. Mogę się mylić lecz nie każda zezowata siódemka musi należeć do IC.

Panowie, bez przesady. Równie dobrze mogę powiedzieć, że nie każda zezowata siódemka musi należeć do Cargo/PR.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 24 Czerwca 2009, 13:37:18
Witam. Jeśli chodzi o model zewnętrzny to zauważyłem jeszcze takie rzeczy:
- dziurawe syreny z odstającymi trójkątami,
- przesuniety element na lusterkach,
- brak selfillum w lampach i koncówkach;) i przesunięte wsporniki zderzaka (te po prawej, po lewej jest dobrze),
- sprzęg mapowany jest z tekstury 4E-116-hist.tga.
W kabinie zauważyłem, że przełącznik hamulca ustawiony jest przy starcie na towarowy, a przełączając go, ustawiamy na osobowy. Powinno być na odwót. Jeszcze trochę możnaby też poprawić kolor pionowego pulpitu, żeby był podobny do pozostałych elementów. Ewentualnie można przyjąć, że był odmalowywany w między czasie, to wtedy nie mam zastrzeżeń do niego:)
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: hunter w 24 Czerwca 2009, 13:41:35
W kabinie zauważyłem, że przełącznik hamulca ustawiony jest przy starcie na towarowy, a przełączając go, ustawiamy na osobowy. Powinno być na odwót.
Hm ciekawe, u mnie jest wszystko w porzadku zarowno na exe z dizelpaka jak i SPKS.

Jeszcze trochę możnaby też poprawić kolor pionowego pulpitu, żeby był podobny do pozostałych elementów. Ewentualnie można przyjąć, że był odmalowywany w między czasie, to wtedy nie mam zastrzeżeń do niego:)
Ten pulpit jest tak pomalowany ;)
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 24 Czerwca 2009, 13:42:59
@hunter, proszę o to log :D
Poskracałem go o eventy bo było ich tam trochę.
P.S. żadnego failed`a nie wywaliło :|
P.S.2 yyy log to zachwile, bo go ciut skróciło :D
"Miszczu", wrzuć 4E-zez do katalogu z 4E, to po pierwsze. Po drugie w modelu jest drobny błąd, w postaci odniesienia do innej tekstury niż ta co jest jako replacableskin:

Loading - texture: dynamic\pkp\4e\4e-116-hist.tga
Failed
Loading - texture: dynamic\pkp\4e\4e-ep-n-183.tga
OK

Ponieważ masz te pliki w osobnych katalogach, a 07-116 jest w katalogu ze zwykłą 4E, to nie dziw się że masz biały sprzęg. Błąd oczywiście zostanie poprawiony w paczce finalnej, natomiast Wy możecie poprawić to sami, zamieniając wszystkie linijki "Map: 4e-116-hist.tga" na "Map: replacableskin"
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 24 Czerwca 2009, 13:52:05
Junior popraw jeszcze teksturę którą zaznaczyłem na screenie trochę nie pokrywa się i rzuca się w oczy. Albo jak chcesz:P
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 24 Czerwca 2009, 13:52:36
@Hunter - chodzi mi tylko o położenie tego przełącznika, nie o działanie;] U mnie jest po starcie tak jak na screenie wyżej. Jeszcze mam takie małe pytanie do @Sakoriusa - nie dałoby się już dostosować tego modelu pod budynie?
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: hunter w 24 Czerwca 2009, 14:14:28
Juz wiem, o co chodzi, dodalem u siebie w chk nastawe pospieszna i wszystko gra. Poprawimy to przed wyjsciem paczki.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 24 Czerwca 2009, 14:48:03
Ponieważ masz te pliki w osobnych katalogach,
@Sak, o czym ty do mnie mówisz? Przecież już od początku mam je w tym samym katalogu! Kto Ci takie bzdury naopowiadał, że mam je w dwóch różnych plikach?!

Teraz wiem gdzie tkwi błąd: zmieniłem nazwę text 07-116-hist usuwając hist z nazwy.

Nie myśl że nie wiem, co mam robić i że tego nie umiem! A to że jestem nowym BT, nie znaczy że znam tylu sztuczek co ty.
Poza tym, mogłeś to chyba wcześniej napisać, czyż nie?!
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: uetam w 24 Czerwca 2009, 15:02:16
Cytuj
Nie myśl że nie wiem, co mam robić i że tego nie umiem! A to że jestem nowym BT, nie znaczy że znam tylu sztuczek co ty.
Poza tym, mogłeś to chyba wcześniej napisać, czyż nie?!
Skoro znasz wszystkie sztuczki to mogles sam sobie poprawic i sie glupio nie pytac. Po to jestes BT aby rozwiazywac napotkane bledy.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 24 Czerwca 2009, 15:06:21
Dobra, dobra... Skończcie sobie dogryzać i zajmijcie poważnym testowaniem i tworzeniem poprawek.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 24 Czerwca 2009, 21:15:56
Dwie rzeczy.
Pierwsza - co to za element? Pomimo wszystko jest widoczny (pierwszy załącznik).
Druga - dziura w pudle, gdzieś na łączeniu dwóch elementów tekstury. W 4e oczywiście też jest, więc jest szansa, że było zgłaszane.
Na SPKS (któreś z maja) śmiga ok.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 06 Sierpnia 2009, 21:35:44
Panowie, w związku z tym:


TESTUJEMY! Jutro wieczorem publikacja, więc działać!

Link do paczki:
http://eu07.pl/userfiles/1777/bugs-4e-zez-update.zip

W paczce jest tylko poprawiony plik t3d, wrzucić do odpowiedniego katalogu.

Testujemy MODEL, a nie tekstury.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 06 Sierpnia 2009, 21:43:21
I zmieniamy nazwę modelu na 4e-n.t3d lub zmieniamy wpisy w .mmd :P

Dziury właściwie nie ma, to coś nad zderzakiem jest, ale olać.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: hunter w 06 Sierpnia 2009, 21:43:58
W finalnej wersji bedzie -zez
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: lukasz92 w 06 Sierpnia 2009, 21:44:15
Dalej brak selfilium reflektorów i końcówek.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 06 Sierpnia 2009, 21:48:14
(...)to coś nad zderzakiem jest, ale olać.
To coś nad zderzakiem, to wina tekstury, a nie modelu.

O selfilium pamiętam, dodam do ostatecznej wersji.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Ra w 06 Sierpnia 2009, 21:54:45
Na filmie widać, że światła są białe (255 255 255). Proszę skorygować na żarówkę: 255 178 99 albo  halogen 255 204 69.

Jeśli wyjdzie za ciemne, to kolor można rozjaśnić, dodając do kolorów G i B ułamek różnicy 255-kolor. Np. zwiększenie o 0.3 jasności światła żarowego: 255-178=77, 255-99=156 - aby zwiększyć jasność dodajemy 0.3*77=23, 0.3*156=47, czyli wychodzi 255 201 147.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 06 Sierpnia 2009, 21:56:45
Światła są białe, bo takie są na teksturze.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Ra w 06 Sierpnia 2009, 22:02:45
Hm, mnie się wydaje, że to akurat jest kwestia kolorów w modelu. Przynajmniej zmieniłem kolor światła, nie ruszając nic na teksturze (255 178 99)...

(http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=8403.0;attach=759;image)
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 06 Sierpnia 2009, 22:07:53
No tak, na teksturze mają być białe, ale wpis w t3d powinien być dla zapalonych swiateł taki, jak mówi Ra. Ten drugi wpis wydaje mi się lepszy. W nocy to będzie ładnie wyglądać.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 06 Sierpnia 2009, 22:20:18
To jak juz jestesmy przy swiatlach to mozna by dodac do wszystkich zapalonych swiatel i koncowek obiekty typu FreeSpotLight, poprawi to widocznosc swiatel w nocy.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 07 Sierpnia 2009, 20:16:00
Poprawka nr 2

http://eu07.pl/userfiles/1777/bugs-4e-zez-upd_2.zip

Poprawione świecenie i selfilium. Spotlight'ów nie dodałem.

Czas testów, do godziny 22.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 07 Sierpnia 2009, 20:24:14
Wygląda, że już jest wszystko dobrze. Z mojej strony nie ma uwag:) Tylko daj tu jeszcze przed wydaniem całą paczkę, żeby sprawdzić, czy nie ma braków.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 07 Sierpnia 2009, 20:41:25
(...)Tylko daj tu jeszcze przed wydaniem całą paczkę, żeby sprawdzić, czy nie ma braków.
Prosz :)

http://eu07.pl/userfiles/1777/4E-zez.zip
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Sierpnia 2009, 21:01:08
Ja chciałem zwrócić uwagę na lampki w kabinie. Na filmiku widać, że one są po prostu niewidoczne (tak jak by nie świeciły), jak by selfilium było na false a nie true (mam na myśli lampki od ogrzewania, rozruchu itd).  Przecież w nocy, powinny walić światłem po oczach.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 07 Sierpnia 2009, 21:04:08
Moze sie czepiam, ale w modelu sa dziury (nie jest to wina tekstury bo sprawdzalem na EU06-01). W zalaczniku screen. Zapalone swiatla chyba troszke zbyt kanciaste, no i trabki nie sa symetrycznie oddalone od gornego reflektora. Nazwy plikow dzwiekowych wejscie_na_bezoporow.wav i wescie_na_drugi_uklad.wav poprzedzilbym 07].
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 07 Sierpnia 2009, 21:07:01
Na filmiku widać,

To testujemy filmik? A to sorry, zaraz obejrzę.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 07 Sierpnia 2009, 21:34:21
Cytuj
wescie_na_drugi_uklad.wav
Czy to jest poprawna nazwa?
Cytuj
kjurw: curve.wav 100
Taki szczegół w mmd.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: lukasz92 w 07 Sierpnia 2009, 21:36:43
Wpis w info.txt jest błędny: zamiast 4E-ep-zez mamy 4E-ep-n.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 07 Sierpnia 2009, 21:39:37
To jest błędna nazwa plików lokomotywy, wpis w info jest ok.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 07 Sierpnia 2009, 21:43:08
W finalnej wersji bedzie -zez

No chyba, ze sie cos zmienilo.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 07 Sierpnia 2009, 21:47:46
No to coś mi umknęło;] Z tym dźwiękiem wescie_na_drugi_uklad.wav to też nie jest błąd. Teraz widzę, że jest on przypisany do exe i nawet w starej paczce tak się nazywa.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 07 Sierpnia 2009, 22:11:41
Poprawka modelu:
http://eu07.pl/userfiles/1777/priv-4e-zez-upd3.zip

Poprawione trąbki i dziura na czole.
Dziur na boku pudla nie da się lepiej "zakleić" wynika to z układu polygonów boku. Lamp bardziej zaokrąglonych nie ma sensu robić. Przynajmniej na razie.

Jeśli z modelem wszystko będzie ok, to wrzucam paczkę do publikacji.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 07 Sierpnia 2009, 22:34:57
Wiekszych bledow nie stwierdzilem. Mysle, ze nie czas teraz na ***.
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: hunter w 07 Sierpnia 2009, 22:42:21
Cytuj
wescie_na_drugi_uklad.wav
Czy to jest poprawna nazwa?
Tak, nazwa jest poprawna.

Nazwy plikow dzwiekowych wejscie_na_bezoporow.wav i wescie_na_drugi_uklad.wav poprzedzilbym 07].
Nazwy tych dzwiekow sa stale ustawione w exe, wiec z poziomu mmd nie da sie indywidualnie dla pojazdu zmienic...
Tytuł: Odp: 4E-n.rar
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 07 Sierpnia 2009, 22:48:31
Widzę, że nikt nie zgłasza błędów, więc wysyłam ostateczną paczkę na serwer.

EDIT: Dziękujemy za testy, za czas jakiś, kolejne modele do testowania :)