- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: libertyn89 w 20 Czerwca 2009, 13:57:07
-
Ostatnio napotkalem nastepujacy problem. Wstawiam do scenerii model nastepujacym poleceniem:
node -1 0 none model x z y d PKP/nazwa_modelu.t3d PKP/tekstura.tga endmodel
x, z, y - wspolrzedne
d - kat
I zauwazylem, ze dla d=0 model jest rownolegly do osi OY. Moje pytanie: czy tak jest zawsze, a moze zalezy to od modelu? I druga sprawa - jesli wstawiamy model w miejsce (x, z, y), to co to dla nas praktycznie oznacza? Ktory punkt modelu zostaje umieszczony w tym polozeniu i czy ten punkt mozna jakos zlokalizowac w pliku t3d?
-
Screen pokazuje model i jego środek czyli punkt o który Ci chodzi.
W zależności jednak od umiejscowienia modelu w maxie środek tego modelu będzie miał inne współrzędne.
-
I zauwazylem, ze dla d=0 model jest rownolegly do osi OZ (nie wiem czy to dobra nazwa). Moje pytanie: czy tak jest zawsze, a moze zalezy to od modelu?
Model jest umieszczony w swoim własnym, lokalnym układzie współrzędnych. Jeżeli d=0, to ten układ nie będzie obrócony względem układu w jakim umieszczona jest sceneria. Czy model będzie prostopadły, równoległy, czy ukośny to zależy jak został ustawiony w swoim lokalnym układzie przez autora.
I druga sprawa - jesli wstawiamy model w miejsce (x, y, z), to co to dla nas praktycznie oznacza? Ktory punkt modelu zostaje umieszczony w tym polozeniu i czy ten punkt mozna jakos zlokalizowac w pliku t3d?
Punkt 0,0,0 lokalnego układu modelu.
Pozdr
-
Rozumiem ze bez pliku max nie da sie tych rzeczy sprawdzic?
-
Najlepszą metodą na poznanie geometrii Symulatora jest rysowanie linii. Przykład dziesięciometrowej linijki:
node -1 0 none lines 0 0 0 10
0 0 0 0 1 0
1 0 0 1 1 0
2 0 0 2 1 0
3 0 0 3 1 0
4 0 0 4 1 0
5 0 0 5 1 0
6 0 0 6 1 0
7 0 0 7 1 0
8 0 0 8 1 0
9 0 0 9 1 0
10 0 0 10 1 0
endline
Linijkę można przesuwać za pomocą origin.