- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: janek32 w 17 Czerwca 2009, 19:42:20
-
Witam,
jak w notatniku wstawia się pola i lasy (co wpisać, co od czego, itd.)?
-
Ten program jest przydatny do wstawiania lasów: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,4562.0.html
-
Możesz też srpobowac programem @Mariusza1970. "Rozne Mariuszowe narzedzia": http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.0.html - narzedzie 14.
-
(co wpisać, co od czego, itd.)?
Przykładowy wpis dla drzewa:
include;tree.inc;Plants/#drzewo8.tga;-627.864;0.0;79.3379;0.0;10.0;5.0;end
=========================
include;(1);(2);(3);(4);(5);(6);(7);(8);end
(1) - nazwa pliku *.inc ( w przypadku drzewa: tree.inc)
(2) - tekstura (folder Plants)
(3) - współrzędna X
(4) - wysokość na jakiej znajduje się obiekt (drzewo) (Y)
(5) - współrzędna Z
(6) - kąt obrotu
(7) - wysokość drzewa (w metrach)
(8) - szerokość (rozpiętość) drzewa (w metrach)
Pozdrawiam :)
-
Dzięki, ale to umiem robić. Chodzi o wstawianie lasów z tekstur typu Forest01.tga, itd.
PS Narzędzie Mariusza jest do przesuwania, a nie wstawiania.
-
Dzięki, ale to umiem robić. Chodzi o wstawianie lasów z tekstur typu Forest01.tga, itd.
Chodzi o tło? W notatniku będzie raczej ciężko, ale polecam gmax, wstawiasz plane'a, nakładasz teksturę i gotowe :)
-
W notatniku jak najbardziej wykonalne, nie zniechęcaj się ;) Długo zajmuje i potrzeba wyobraźni, ale ja z powodzeniem używam notatnika i jest dobrze ;)
Każde tło składa się z dwóch trójkątów współpracujących ze sobą, poniżej przykładowy wpis:
____________________________________________________________________________________________________________________
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5 endmaterial las4.tga
-30.0 -0.2 500.0 0.794734 0.0 0.606958 0.00199807 0.000501901 end
-30.0 -0.2 400.0 0.794734 0.0 0.606958 3.998 0.000499517 end
-30.0 12.8 400.0 0.794734 0.0 0.606958 3.998 0.999498
endtri
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5 endmaterial las4.tga
-30.0 -0.2 500.0 0.794734 0.0 0.606958 0.00199807 0.000501901 end
-30.0 12.8 400.0 0.794734 0.0 0.606958 3.998 0.999498 end
-30.0 12.8 500.0 0.794734 0.0 0.606958 0.00199819 0.999501
endtri
____________________________________________________________________________________________________________________
Cyfry zaznaczone kursywą to współrzędne krańców tych trójkątów, pogrubione zaś to nazwa tekstury.
Wystarczy więc pozmieniać współrzędne tych punktów i już masz tło. Możesz się na tym wzorować.
-
Wystarczy więc pozmieniać współrzędne tych punktów i już masz tło.
I jeszcze współrzędne wektora normalnego który określa jak na powierzchnię ma padać światło (trójka parametrów po współrzędnych wierzchołków), współrzędne UV tekstury (mapowanie - kolejne dwa parametry), trzeba do tego uważać na kolejność zapisu wierzchołków żeby trójkąt patrzył w dobrą stronę...
Ja rozumiem jakieś drobne poprawki w notatniku robić, ale całe trójwymiarowe bryły i to z mapowaniem? Chyba jak się komuś bardzo nudzi :) Nie lepiej sobie jakimś gmaxem życia ułatwić i zrobić to w nim 1000x szybciej? No chyba że chodzi o wymodelowanie prostopadłościaniu z 10 trójkątów z bokami równoległymi do osi współrzędnych :)
Pozdr
-
Spróbuję coś z tym zrobić. Zamierzam po prostu coś pododawać do istniejących scenerii, a gMax nie ma możliwości importu.
-
Można pospisywać sobie współrzędne, zrobić w Gmaxie luźny lasek tam gdzie trzeba i wkleić do pliku scenerii. Jak edytujesz w notatniku to i tak nie widzisz co gdzie wstawiasz, też musisz zapisywać i uruchamiać w eu07 żeby podejrzeć efekty.
Pozdr
-
A jakim sposobem zobaczyć współrzędne danego punktu, miejsca ?? Jest do tego jakiś program ??
REWIZOR
-
Zalezy o co Ci chodzi. Jesli chcesz zobaczyc wspolrzedna torow to jak najbardziej polecam program z wątku "Różne Mariuszowe narzędzia". Natomiast, jesli chcesz oprocz wspolrzednych torow zobaczyc wspolrzedne dowolnego punktu to polecam program @Ra.
-
Poszukaj jakiegoś starego exe, odpal scenerię w debugmode i przełącz się na freefly - w rogu wyświetlane są współrzędne kamery, można sprawdzić współrzędne dowolnego miejsca. W nowszych exe zamiast współrzędnych kamery wyświetlane są współrzędne lokomotywy.
Pozdr
-
Tak przy okazji. Juz kiedys sie nad tym zastanawialem. Co dokladnie oznaczaja wspolrzedne lokomotywy? To wsp. srodka loka, srodka ciezkosci, a moze jakiegos punktu zdefiniowanego w pliku t3d?
-
ZTCW to punkt 0/0/0 w t3d.
-
Las:
Ustaw plik ogrodzenie_sm.inc w odleglościach równych 2x rozpiętości ,parametry jak przy drzewie
Pole:
Skorzystaj z plików terenu Jarasa [ http://eu07.pl/forum/index.php/topic,2451.0.html ] lub jeżeli chcesz mieć niestandardowe kształty z triangle_strip lub triangle_fan [scenery.doc]
-
Las:
Ustaw plik ogrodzenie_sm.inc w odleglościach równych 2x rozpiętości ,parametry jak przy drzewie
Na prostym odcinku może to i będzie działać ale życzę powodzenia przy "załamaniu" linii lasu :)
-
Spróbuję ze sprawdzaniem współrzędnych i wstawianiem gMaxem. Temat można zamknąć.