- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: buczo w 11 Czerwca 2009, 10:19:15
-
Od dłuższego czasu na portalu gazeta.pl publikowane są artykuły pod tytułem " Absurdy PKP....itd"
Choć przyznam, ze nie brakuje ich na kolei, to jednak komentarze bądź argumenty niektórych podróżujących są....absurdalne:p.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,99180,6671165,Absurdy_PKP__Czasem_smiesznie__czasem_strasznie.html
-
Hmmm co z tego, że wydają się absurdalne skoro to prawda wszczególności jeśli chodzi o granice województw czy skomunikowanie pociągów. Kilka razy słyszałem tekst skierowany do innego pasażera w stylu "nie można nic zrobić żeby pociąg poczekał bo należy do innej spółki" na co wiadomo pasażer był wkurzony i za pewne poszukał sobie innej alternatywy. Wg mnie wszystkich dyrektorów i pochodnych wywalić i przyjąć kogoś kto się zna na prowadzeniu spółki albo inaczej po naszych torach będą śmigać tylko towarowe... Dziwię się jeszcze, że PKS nie zwąchął okazji do dobrego zarobku na pasażerach PKP.
-
na co wiadomo pasażer był wkurzony i za pewne poszukał sobie innej alternatywy.
Wątpię, zazwyczaj lamentują ci, dla których kolej to jedyny środek transportu.Wg mnie wszystkich dyrektorów i pochodnych wywalić i przyjąć kogoś kto się zna na prowadzeniu spółki
Ogólnie jak słysze "spółka" to już mi się źle kojarzy.... robią co chcą a odpowiedzialność praktycznie żadna.
-
Co do tego, ze strona PKP nie pokazuje wszystkich polaczen - jak chcecie miec wszystkie polaczenia, szukajcie przez kolej niemiecka: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/ Tam sa wszystkie (tylko ceny nie pokaze). Nawet mozecie sobie zrobic PDFa z indywidualnym rozkladem jazdy, tutaj: http://persoenlicherfahrplan.bahn.de/bin/pf/query-p2w.exe/dn
N.p. z Warszawy Ochoty do Halinowa: Uwaga PDF (http://persoenlicherfahrplan.bahn.de/bin/pf/query-p2w.exe/Warszawa_ochotaHalinow.pdf?pathinfo=/dn&dwn=2c/2cwa8x862gxkpncc_1_1.pdf)
-
Quork, jeżeli chodzi Ci o ten http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,99180,6628145,Szukajac_polaczen_nie_patrz_w_internet__Klamie.html (http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,99180,6628145,Szukajac_polaczen_nie_patrz_w_internet__Klamie.html) artykuł - to nie jest prawda, wyszukiwarka pokazuje wszystko. Jeden głąb nie umiał obsłużyć wyszukiwarki, a drugi głąb podchwytując temat, nie sprawdzając nawet, o co w tym wszystkim chodzi, zamieścił artykuł na portalu. Brak mi słów.
A co do tego, że pociągi jednej spółki nie czekają na te drugiej - mnie to nie dziwi, i nie oburza. Bardziej nazwałbym to absurdem, jakby sobie dwie oddzielne firmy pomagały - to już więcej przesłanek by było do teorii spiskowych w stylu "niepełna prywatyzacja" czy "fałszywe rozdzielenie". Temat do gazet zawsze się znajdzie.
-
Ze nie pokazywal wszystkich polaczen, to sam tego nie zaobserwowalem, ale pamietam, jak bylem w Warszawie na te Swieta, to szukalismy polaczenia do Halinowa (stad przyklad) i ze strona KM i PKP byly
jaja problemy. Na pierwszej w ogole nie dzialalo, a na stronie PKP to bylo dosc nagmatwane zanim zrozumial, skad dokad chce i jak. W dodatku polecal polaczenie: SKM do W-wy zach, IC do W-wy wsch i KM do Halinowa. W koncu sie wkurzylem i wzialem strone DB. Warszawa Ochota, Haliow, data, godzina, tylko regionalne, szukaj, i mam wszystko. Nawet PDFa sobie wtedy zrobilem, tak jak tego pod linkiem.
-
@Monczan_SP32 tylko, że ja jako pasażer widzę na pociągu Przewozów Regionalnych wielki napis PKP. Przesiadam się do pociągu IC i co widzę na pociągu? Również wielki napis PKP. Więc nie wiem dlaczego to są dwie różne firmy skoro tak samo się nazywają.
-
@Monczan_SP32 tylko, że ja jako pasażer widzę na pociągu Przewozów Regionalnych wielki napis PKP. Przesiadam się do pociągu IC i co widzę na pociągu? Również wielki napis PKP. Więc nie wiem dlaczego to są dwie różne firmy skoro tak samo się nazywają.
To są dwie różne firmy
PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.
http://www.infoveriti.pl/firma/31521/pkp-przewozy-regionalne/warszawa/wilenska/
PKP Intercity Sp. z o.o.
http://www.infoveriti.pl/firma/18434/pkp-intercity/warszawa/grojecka/
lub jak to woli
PKP Intercity S.A. ( giełda )
http://www.infoveriti.pl/firma/296032/pkp-intercity-spolka-akcyjna/warszawa/grojecka/
-
Widzę, że narzekają na prędkość na linii 309 (Kłodzko-Kudowa). To prawda, że nie jest ona duża, ale turyści, którzy przyjeżdżają do uzdrowisk mimo wszystko lubią powolną podróż. Można wtedy podziwiać widoki itd. Sam mieszkam przy tej linii i na dłuższą metę jest to trochę denerwujące, ale coś za coś: autobusem za przejazd do Kłodzka zapłacę 5,20 zł, a pociągiem (ze zniżką) 2,52. Niekiedy czekam na przystanku PKP po 2 godziny, aby przejechać się pociągiem.
-
W koncu sie wkurzylem i wzialem strone DB. Warszawa Ochota, Haliow, data, godzina, tylko regionalne, szukaj, i mam wszystko.
A na stronie PKP nie masz takich opcji? Zaczynam myśleć, że Ty sobie teraz jaja robisz. Toż to na stronie PKP nie chciało Ci się tego zaznaczyć, i jest do kitu, a na stronie DB pozaznaczałeś, i dlatego rozkład DB jest lepszy? Nie widzę logiki.
-
Na stronie PKP to najpierw potrzebna byla by wtedy instrukcja. Teraz nie wiem, szczerze mowie, nie patrzylem od tego czasu na strone PKP, moze cos sie zmienilo. Wtedy niby mozna bylo zaznaczyc, a kretynskie polaczenia swoja droga mi wywalal.
Jeszcze raz obejrzalem screena Twojego - moge zagwarantowac, ze wtedy albo tego nie bylo, albo w miejscu, gdzie sie nie dalo znalezc. Siedzielismy z Dziadkiem pol godziny nad laptopem i sie nie dalo polapac w tym, co gdzie jest. Tak jak to teraz wyglada na screenie, to zupelnie przyzwoicie.
-
Hm, to muszę przeprosić. Myślałem, że opisywana przez Ciebie sytuacja miała miejsce niedawno. Swoją drogą, to jak pamiętam, od roku tak jest, a jak było wcześniej już mi z pamięci wyleciało - za często korzystam po prostu z tego na co dzień.
-
Dla mnie strona rozkładu jazdy nigdy nie była jakoś specjalnie skomplikowana. Co więcej poprzednia forma strony była jeszcze lepsza bo w rozkładzie były uwzględnione perony, co miało duże zaczenie gdy gdzieś mieliśmy przesiadke z marginesem 3-4 min ;)
Jeśli o mnie chodzi to niedawno zaliczyłem swój "absurd" na PKP. Otóż wracająć z Częstochowy do domu uciekł mi osobowy a następny miałem za 1,5h. Więc poleciałem do kasy po dopłate na pośpieszny, który miałem za 10 min. Na co Pani w kasie, wcinając wielkiego batona i z wielkim (żeby nie powiedzieć szyderczym) uśmiechem, oznajmiła mi że nie ma dopłat bo inna spółka... Cóż, nie wiedziałem o tym. Jednak uważam że to jest chore ;D W Niemczech w kasie czy automacie biletowym można kupić bilety od wszytkich przewoźników. Nawet korzystająć z kilku przewoźników na swojej drodze, mamy jeden bilet, więc obce sobie firmy (nie spółki!) jakoś potrafią się dzielić :|
-
Na stronie PKP to najpierw potrzebna byla by wtedy instrukcja. Teraz nie wiem, szczerze mowie, nie patrzylem od tego czasu na strone PKP, moze cos sie zmienilo.
Nic się nie zmieniło, opcje wyboru kategorii pociągów były "od zawsze"
nie ma dopłat bo inna spółka... Cóż, nie wiedziałem o tym. Jednak uważam że to jest chore ;D W Niemczech w kasie czy automacie biletowym można kupić bilety od wszytkich przewoźników. Nawet korzystająć z kilku przewoźników na swojej drodze, mamy jeden bilet, więc obce sobie firmy (nie spółki!) jakoś potrafią się dzielić :|
To jeszcze długo będzie pokutować....Mieli się dogadać a wyszło jak zawsze....
-
@Monczan_SP32 tylko, że ja jako pasażer widzę na pociągu Przewozów Regionalnych wielki napis PKP.
Mylisz się, Przewozy Regionalne nie mają już PKP w nazwie.
PKP Intercity Sp. z o.o.
http://www.infoveriti.pl/firma/18434/pkp-intercity/warszawa/grojecka/
lub jak to woli
PKP Intercity S.A. ( giełda )
http://www.infoveriti.pl/firma/296032/pkp-intercity-spolka-akcyjna/warszawa/grojecka/
PKP IC Sp. z o.o. już nie istnieje, została przekształcona w PKP IC S.A.
-
W Niemczech w kasie czy automacie biletowym można kupić bilety od wszytkich przewoźników. Nawet korzystająć z kilku przewoźników na swojej drodze, mamy jeden bilet, więc obce sobie firmy (nie spółki!) jakoś potrafią się dzielić :|
Dokladnie. Nawet sie nie moge doliczyc, ile jest roznych firm kolejowych w BaWü. Kupuje bilet Baden-Württemberg-Ticket (19€ na jedna osobe lub 29€ na do pieciu osob), wazny w dzien powszedni od 9:00, w swieto i weekend od 00:00, a zawsze do 3:00 nastepnego dnia, i jezdze dowolnie po calej BaWü wszystkimi pociagami regionalnymi do IRE wlacznie (czyli wszystkie poza ICE/IC/EC/nocne), a czyjej spolki one sa, to mnie nie interesuje. N.p. jade DB do Karlsruhe, KVV do Freudenstadt, OSB do Offenburg, DB do Basel Bad, SBB do Basel Hbf i jestem w Bazyleji (tak, bilet na Badenie-Wirttembergie jest tez wazny w Szwajcarii w Bazyleji i w Schaffhausen), i mnie to nic nie obchodzi. W ruchu dalekobieznym nie wiem jak jest, bo to wszystko prawie jest DB, na polnocy jest jeszcze InterConnex, to tam nie kupie biletu u DB, ale tez nigdzie indziej, bo sprzedaz jest o ile wiem tylko w pociagu.
Co dla mnie bylo i dalej jest absurdem PKPowskim: Ide na dworzec centralny w Warszawie, patrze na rozklad jazdy bo chce gdzies pojechac, a tu, *****, peronu nie pisze. Pytam w kasie (po odstaniu kilometrowej kolejki). Nie wiedza, to dopiero pol godziny przed odjazdem bedzie wjadomo. W miedzyczasie czesciowo juz jest stale, ale i tak... Jak pojde w Stuttgarcie na dworzec pod koniec marca, i sprawdze, z ktorego peronu odjezdza ICE do Berlina, to w listopadzie tez bedzie jechal z tego samego peronu o tej samej porze.
-
PKP IC Sp. z o.o. już nie istnieje, została przekształcona w PKP IC S.A.
Masz rację - sprawdziłem.
Chociaż KRS (strona Ministerstwa Sprawiedliwości) wskazuje PKP IC Sp. z o.o. jako oddzielny podmiot, nie ma mowy o przekształceniu z o.o. na S.A.
-
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,99180,6630154,Siedem_godzin_stania__Piec_wagonow__trzy_zepsute_.html (http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,99180,6630154,Siedem_godzin_stania__Piec_wagonow__trzy_zepsute_.html)
Czy już aż tak ściemniają ??
Bo aż nie chce mi się wierzyć w to nie chce, że puścili wagony z uszkodzonymi hamulcami ....
-
Ale się uśmiałem... Pismaki nie mają już o czym pisać chyba. Do pociągu pasażerskiego nie mogą być włączone wagony z niesprawnymi hamulcami. A to że ludzie nie mogli do nich wsiadać bo hamulce były uszkodzone... szkoda gadać. Bzdura. Jeżeli wagon faktycznie miał by uszkodzone hamulce to po stwierdzeniu takiej okoliczności został by wyłączony ze składu.
Ten artykuł to kompletna bzdura...
-
Kompletna, kompletna.
Zawsze znajdzie się taki, który sprzeda jakąś wiadomość do gazety i będzie się tym szczycił i podniecał...(Szkoda tylko że błędna)
-
Pismaki nie mają już o czym pisać chyba. Do pociągu pasażerskiego nie mogą być włączone wagony z niesprawnymi hamulcami.
Przykro mi, mylisz się - w składzie pociągu pasażerskiego jadącego z prędkością do 120 km/h może znajdować się jeden wagon z wyłączonym hamulcem, przesyłany do naprawy.
-
A najlepsze jest ostatnie zdanie "Przestałam niemal 7 godzin za cenę 30 zł (oczywiście pociąg był opóźniony prawie 1,5 godziny)". Ja bym doradzil temu podroznemu sprawdzic za co placi kupujac bilet... Za przejazd czy za miejsce siedzace.
« Dodano: 22 Czerwca 2009, 20:22:49 »
może znajdować się jeden wagon z wyłączonym hamulcem, przesyłany do naprawy.
Jeden. Tutaj jest mowa o trzech, wiec to nie byl podsyl do naprawy.
-
Przykro mi, mylisz się - w składzie pociągu pasażerskiefo jadącego z prędkością do 120 km/h może znajdować się jeden wagon z wyłączonym hamulcem, przesyłany do naprawy.
Jeden a nie trzy.
Niestety - trzy środkowe wagony okazały się posiadać uszkodzone hamulce, nie można więc było do nich wsiąść.
-
Pismaki nie mają już o czym pisać chyba. Do pociągu pasażerskiego nie mogą być włączone wagony z niesprawnymi hamulcami.
Przykro mi, mylisz się - w składzie pociągu pasażerskiefo jadącego z prędkością do 120 km/h może znajdować się jeden wagon z wyłączonym hamulcem, przesyłany do naprawy.
Jeden... ale nie trzy...... ;) Tak samo ja jako miłośnik ciężarówek nie lubię nadużycia przez dziennikarzy słowa "TIR" jak nie wiedzą co i jak to niech nie piszą... ktoś coś czasem usłyszy, niedosłyszy i robi aferę. Podobnie jak gdzieś czytałem, że palił się wagon w przemyślaninie i potem go skierowali na boczny tor a nie pojechali od razu po ugaszeniu dalej..
Tak samo sytuacja kiedyś w "Przemyślaninie" jak stał w katowicach i była podmiana loka z EU07 na ET22, co ja będę dyskutował z dziadkiem, który ostro twierdził że się siódemka zepsuła i tyle .....
-
Przykro mi, mylisz się - w składzie pociągu pasażerskiego jadącego z prędkością do 120 km/h może znajdować się jeden wagon z wyłączonym hamulcem, przesyłany do naprawy.
Racja. Coś innego przyszło mi na myśl.
-
Wracajac do dziennikarzy/mediow. Kilka dni temu radio RMF FM postanowilo zatroszczyc sie o biedne dzieci wyjezdzajace na kolonie, na ktore na kazdym kroku czycha jakies niebezpieczenstwo (a to pijany kierowca autobusu, a to niebezpieczny poiciag, w ktorym nie ma blokady otwierania drzwi w trakcie jazdy...). Dziennikarze tegoz radia zwrocili uwage na bardzo wazny fakt - mianowicie w przypadku wyjazdu autokarowego, rodzice moga zorganizowac kontrole stanu technicznego pojazdu itp. niezalezna od przewoznika. W przypadku podrozy koleja owa niezalezna kontrola jest niemozliwa! Kontrole taka moga wykonac tylko sluzby zwiazane z PKP. Jakiez to niebezpieczne!
-
Wiesz co? Jak tak obejrze historie z osmi ICE-T, to juz nie jestem taki pewien, Libertyn...
-
Chodzilo mi o to, ze dziennikarz ukazal to w taki sposob, jakby brak kontroli z zewnatrz byl stuprocentowym niebezpieczenstwem. Nad kompetencjami sluzb mozemy zawsze dystkutowac, ale nawet jakby kontrole skladow wykonywal ktos z poza PKP to i tak nie mozemy miec pewnosci, ze kontroler jest nieomylny.
-
Chodzilo mi o to, ze dziennikarz ukazal to w taki sposob, jakby brak kontroli z zewnatrz byl stuprocentowym niebezpieczenstwem. Nad kompetencjami sluzb mozemy zawsze dystkutowac, ale nawet jakby kontrole skladow wykonywal ktos z poza PKP to i tak nie mozemy miec pewnosci, ze kontroler jest nieomylny.
Nie wiem czy słuchałeś Faktów RMF do końca, później leciała rozmowa z jakimś rzecznikiem z PKP IC który dokładnie wytłumaczył coś w ten deseń: "Że przed podstawieniem pociągu w perony, skład przechodzi niezbędne kontrole i próby. Jeśli jednak ktoś coś zgłosi skład będzie wymieniony tylko w przypadku poważnej sytuacji a nie koloru zasłonek czy stanu tapecerki" Więc nie wiem czemu robisz takie wielkie halo...
-
Sluchalem do konca i to wlasnie po tej wypowiedzi rzecznika byla wzmianka o braku mozliwosci kontroli z zewnatrz. Zostalo to powiedziane tak bardzo specyficznie, tak aby podtrzymac stereotyp o bylejakosci PKP. Halo nie robie. Po prostu wyrazam swoja opinie.
-
Sluchalem do konca i to wlasnie po tej wypowiedzi rzecznika byla wzmianka o braku mozliwosci kontroli z zewnatrz. Zostalo to powiedziane tak bardzo specyficznie, tak aby podtrzymac stereotyp o bylejakosci PKP. Halo nie robie. Po prostu wyrazam swoja opinie.
Ja też i powiem tak, że jeśli ty tak odczułeś to nie znaczy że wszyscy muszą :)