- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: lukasz_cmg w 30 Maja 2009, 22:25:56
-
Tak jak w temacie.
-
Przekaźnik Samoczynnego Rozruchu - powoduje zamykanie kolejnych styczników rozruchowych przy ustalonym prądzie. Dzięki temu pozycje zmieniają się bez ingerencji maszynisty.
-
A w EU07 do zmiany PSR jest jakiś specjalny klucz?
-
A w EU07 do zmiany PSR jest jakiś specjalny klucz?
PSR posiadały siódemki 4E. Ustawiałeś wartość prądu na pokrętle no i kręciłeś nastawnikiem. Ale z tego co wiem teraz we wszystkich EU07 jest to zablokowane.
-
A w EU07 do zmiany PSR jest jakiś specjalny klucz?
Były takie pokrętła/klucze, ale zostały zlikwidowane.
-
Przekaźnik Samoczynnego Rozruchu - powoduje zamykanie kolejnych styczników rozruchowych przy ustalonym prądzie.
Samoczynny rozruch jest oparty na przekaźnikach czasowych? Wiem, że w TEM2 jest to rozwiązane na takiej zasadzie.
-
PSR jest w elektrowozach albo w EZT, przełącza się w zależności od prądu w obwodzie. Czasowe uzależnienie PSRa było by bezsensowne gdyż czas rozruchu zmienia się w zależności od obciążenia. Rozruch silnika spalinowego w lokomotywach to całkiem inna sprawa .tam ograniczenie czasowe ma na celu zapobiec rozładowaniu akumulatorów w przypadku gdy silnik nie chce zapalić. Często jest też zwłoka przed włączeniem styczników rozruchowych działająca na zasadzie takiej ,że kiedy pompa wstępnego smarowania osiągnie jakieś określone ciśnienie to przekaźnik czasowy odlicza jakis czas aby cały silnik został przesmarowany.
-
Często jest też zwłoka przed włączeniem styczników rozruchowych działająca na zasadzie takiej ,że kiedy pompa wstępnego smarowania osiągnie jakieś określone ciśnienie to przekaźnik czasowy odlicza jakis czas aby cały silnik został przesmarowany.
Nie wiem jak w innych, ale SM42 tego nie ma - pompka wstępnego olejenia osiąga 1,5 atm, a wtedy PCO umożliwia przeprowadzenie rozruchu silnika spalinowego. Czasowo rozruch ograniczają tylko wspomniane przekaźniki czasowe PC11 i PC12 (albo dwa po 3,5 sek. albo jeden na 7 s.). Po tym czasie, gdy nie nastąpi samozapłon silnika, styczniki rozruchowe SR1,2,3 zostają otwarte, a bateria rozłączona z prądnicą główną.
-
PSR działa podobnie jak wał kułakowy na jednostkach.
Co do przekaźników zwłocznych (bo taka ich prawidłowa nazwa), to na lokomotywach serii M62 oraz TEM2 powodują odcięcie zasilania pompy olejowej wstępnego smarowania i całego układu rozruchowego (jeśli w ustalonym czasie ciśnienie oleju nie osiągnie zadanego ciśnienia), drugi dający ok.2 sekund zwłoki przed załączeniem głównego stycznika rozruchowego, trzeci odcina rozruch po określonym czasie, i jeszcze czwarty załączający wzbudzenie prądnicy pomocniczej po prawidłowym rozruchu. Nabajerowane ale sprawuje się dobrze:D
-
Mam pytanie odnośnie PSR-a: kiedy go się używa? Chodzi mi głównie o PSR w EZT.
-
Mam pytanie odnośnie PSR-a: kiedy go się używa? Chodzi mi głównie o PSR w EZT.
Zawsze...
-
W EZT samoczynny rozruch jest zawsze włączony, po ustawieniu nastawnika jazdy na daną pozycję wał kułakowy samoczynnie ustawia się na następne. Tu jest zdjęcie przekaźnika samoczynnego rozruchu w EN57 znajdującego się w szafie NN członu silnikowego: http://www.transportszynowy.pl/eztpsr.html
-
Właściwie źle ułożyłem pytanie. Kiedy używa się I pozycji jazdy do przodu w EZT.
-
Wtedy kiedy jest ślisko i trzeba ograniczyć prąd rozruchu żeby trudniej było wpaść w poślizg.
-
Na ezt jeżdżących na południu przy I pozycji nie mamy połączenia równoległego silników - a przestawiając nastawnik na pozycje B1,2,3 bocznikujemy z szeregowej - jest to taki patent ułatwiający jazdę po stromych i krętych trasach.
-
Na ezt jeżdżących na południu przy I pozycji nie mamy połączenia równoległego silników - a przestawiając nastawnik na pozycje B1,2,3 bocznikujemy z szeregowej - jest to taki patent ułatwiający jazdę po stromych i krętych trasach.
Modyfikacja jakiegoś ZNTK-u, czy od początku w ten sposób zbudowane?
-
Raczej modyfikacja żeby była krótsza jazda na opornikach i mniej się styczniki wału kułakowego zużywały.
-
Coś mi się kojarzy że ten patent fabrycznie miały EN71 do nr 020 i ED72 ale pewny tego nie jestem.
-
Pewnie teraz się nie dowiemy, natomiast ja słyszałem, że to był wniosek jakiegoś maszynisty :)
-
Pomysł jednego z suskich instruktorów.