- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: janek32 w 29 Maja 2009, 17:04:12

Tytuł: Teksturowanie modelu (gMax)
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 29 Maja 2009, 17:04:12
Witam,
ostatnio próbuję wymodelować trafostację. Model już prawie mam, ale problem się zaczął przy teksturowaniu. Nie wiem jak zrobić, żeby poszczególne ściany oteksturować inną częścią tekstury. Wrzucam screen tekstury i modelu (na wszelki wypadek).

PS Nie pisać "wywal trawę z tekstury", bo mam kilka powodów, dla których nie wywaliłem.
PS2 Jak w gMaxie włączyć renderowanie?
Tytuł: Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Maja 2009, 17:17:47
Gmax nie posiada modułu rendreującego (m.in. dzięki temu jest darmowy). Można próbować ściągać moduły do niego.
Aby oteksturować każdą scianę oddzielnie, należy uzyć modyfikator "Unwrap UVW", następnie z jego poziomu zaznaczyć scianę, w widoku dopasowywania nacisnąć prawym -> "detach edge verts" i dopasować mapowanie.
Tytuł: Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 29 Maja 2009, 17:34:52
Po wykonaniu tego pogarsza się jakość tekstury na obiekcie. Od czego to zależy? I do czego jest detach edge verts?
Tytuł: Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Maja 2009, 17:47:06
Najczęściej zaraz po wykonaniu obiektu wszystkie jego ściany mają takie samo mapowanie. Owe polecenie oddziela zaznaczoną ścianę tak, że można dowolnie formować mapowanie.
Tytuł: Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 29 Maja 2009, 18:45:28
Po wykonaniu tego pogarsza się jakość tekstury na obiekcie. Od czego to zależy?
Ztcw gmax zmniejsza rozdzielczość tekstury, gdy podglądasz model w perespective, w symku wszystko jest w porządku :)
Tytuł: Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 30 Maja 2009, 15:48:42
Dobra, udało mi się jakoś to oteksturować. Jeśli chcecie, mogę po skończeniu prac wydać model.