- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: janek32 w 29 Maja 2009, 17:04:12
-
Witam,
ostatnio próbuję wymodelować trafostację. Model już prawie mam, ale problem się zaczął przy teksturowaniu. Nie wiem jak zrobić, żeby poszczególne ściany oteksturować inną częścią tekstury. Wrzucam screen tekstury i modelu (na wszelki wypadek).
PS Nie pisać "wywal trawę z tekstury", bo mam kilka powodów, dla których nie wywaliłem.
PS2 Jak w gMaxie włączyć renderowanie?
-
Gmax nie posiada modułu rendreującego (m.in. dzięki temu jest darmowy). Można próbować ściągać moduły do niego.
Aby oteksturować każdą scianę oddzielnie, należy uzyć modyfikator "Unwrap UVW", następnie z jego poziomu zaznaczyć scianę, w widoku dopasowywania nacisnąć prawym -> "detach edge verts" i dopasować mapowanie.
-
Po wykonaniu tego pogarsza się jakość tekstury na obiekcie. Od czego to zależy? I do czego jest detach edge verts?
-
Najczęściej zaraz po wykonaniu obiektu wszystkie jego ściany mają takie samo mapowanie. Owe polecenie oddziela zaznaczoną ścianę tak, że można dowolnie formować mapowanie.
-
Po wykonaniu tego pogarsza się jakość tekstury na obiekcie. Od czego to zależy?
Ztcw gmax zmniejsza rozdzielczość tekstury, gdy podglądasz model w perespective, w symku wszystko jest w porządku :)
-
Dobra, udało mi się jakoś to oteksturować. Jeśli chcecie, mogę po skończeniu prac wydać model.