- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: PEKAP w 28 Maja 2009, 13:22:41

Tytuł: Opcja rotate
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 28 Maja 2009, 13:22:41
Witam
Mam następujący plik .inc:
//1 - tekstura szyny, 2,3,4 - współrzędne, 5,6,7 - obrót
origin (p2) (p3) (p4)
rotate (p5) (p6) (p7)

node 1000 0 none model 0 0 0 0 plk/TpB.t3d (p1) endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
A wpis do scenerii wygląda tak:
include;plk/tpb.inc;plk/rail_screw_used2-n.bmp;0.0;0.0;0.0;10;10;10;end

Chcę aby ten model był obrócony w każdej płaszczyźnie o kąt 10o. Jak włączam scenerię, okazuje się, że obrót zastosował się tylko do płaszczyzny poziomej [rotate (p5) (p6) (p7)]. Nie wiem czy ja coś źle robię, czy opcja rotate działa niewłaściwie?

Pozdrawiam

Przenoszę.
Akvin


Tytuł: Odp: Opcja rotate
Wiadomość wysłana przez: youBy w 28 Maja 2009, 20:50:30
Tu chyba chodzi raczej o reakcję node model. Zobacz, czy zwykły wielokąt (node triangle, node trianglestrip) się obraca.
Tytuł: Odp: Opcja rotate
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 29 Maja 2009, 07:35:08
Tak, 'triangle' obraca się prawidłowo, w każdą stronę.
Tytuł: Odp: Opcja rotate
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Maja 2009, 09:36:38
A zobacz pozycję obróconego modelu. Ona powinna się zmieniać. (Model powinien wtedy być przesunięty wpisem node ... model a b c, gdzie a, b, c to współrzędne.)
Tytuł: Odp: Opcja rotate
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 29 Maja 2009, 10:43:32
Pozycja obróconego modelu zmienia się właściwie.

Jaka jest maksymalna ilość parametrów (p1, p2, p3...) w pliku .inc? Bo jakby była wystarczająco duża to problem rozwiązałbym inaczej.
Tytuł: Odp: Opcja rotate
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Maja 2009, 13:27:17
Od (p1) do (p9).