- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: t0mcioo w 07 Kwietnia 2004, 17:30:26

Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: t0mcioo w 07 Kwietnia 2004, 17:30:26
Mam pytanko do tworcow maszyny: czy jest w obecnej wersji mozliwosc wsadzenia do scenerii dzwiekow otoczenia (wiatru, wody, halasu aglomeracji miejskiej)? Wsumie pewnego rodzaju pierdółka i jezeli nie ma obecnej mozliwosci to nie stawajcie na glowie byscie ja pisali do nastepnej wersji. A pytam poprostu z ciekawosci - poprostu czsami czekajac przy jakims S1 czas milej by mogl plynac jakby sie slyszlo np. wiatr wiejacy za okne (az by sie chlodniej zrobilo w lato ;ppppp ) :D
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 07 Kwietnia 2004, 18:49:20
Oczywiscie ze jest taka możliwośc, pisałem o tym wieloktrotnie, ale fakt,
w scenery.doc nie jest to porządnie opisane.
Przykład jest w:
przejazd2tssd.inc

Definicja dźwięku:
node 100 0 (p1)_dzwon1 sound -8.0 0.0 4.0 CrossingBell1.wav endsound
gdzie 100: odległość połowicznego zaniku, 3 liczby to współrzędne.

Event wyzwalający dzwięk:
event (p1)_bell1on sound 2.0 (p1)_dzwon1 -1 endevent
gdzie -1 oznacza że dźwięk ma byc zapętlony, 1: niezapętlony (chyba).

Tak więc szczekania psów, zapowiedzi na stacjach czy też komunikaty radiowe (oczywiście przy odpowiednio dobranych odległościach zaniku)
powinny dać się zrealizować.
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: bve2 w 08 Kwietnia 2004, 15:36:53
ale nie ma jeszcze takiej możliwości że np.stajesz na stacji i w tym momencie odgrywany jest dźwięk zapowiedzi??
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Kwietnia 2004, 16:04:10
No właśnie jest taka możliwość:)
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 08 Kwietnia 2004, 16:56:46
Jest taka możliwośc ale oczywiście to nie jest selektywne ze względu na konkretny pociąg, tak jak inne eventy, niestety.

Mc
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: midak w 08 Kwietnia 2004, 17:24:18
Ale mozna uzyc event launchera czyli jak bedziesz siedzial se w swoim loku i wiedziesz na peron gdzie jest okreslony e.L. no to sie dzwiek odwzieczy ;)

ja kiedys tak robilem ale nie moglem se poradzic z dzwiekiem ktory sie zapetla i ciagle powtarzal
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Kwietnia 2004, 21:18:39
Mhm. Może mi ktos pomóc?
Chciałbym aby po naciśnięci Shift+1 (KeyCtrl01) odtworzyl mi sie jeden raz plik zapowiedz.wav w obrebie 200 metrow od wspolrzednych 0 0 0
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 08 Kwietnia 2004, 23:35:51
Powinno działać:
node 200 0 zapowiedz sound 0.0 0.0 0.0 zapowiedz.wav endsound
event KeyCtrl01 sound 0.0 zapowiedz 1 endevent

ale nie sprawdzałem, jakby co do do Wingera o ile on jeszcze zajmuje się starą wersją.
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: uetam w 09 Kwietnia 2004, 09:32:19
Dzięki bardzo:) Ja próbowalem to w jednym evencie zawrzeć i troszkę nie wychodziło:)
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: uetam w 09 Kwietnia 2004, 13:37:52
Niby działa, nie wiem, może dlatego że źle do *.wav przekonwertowałem, ale brzmi to tak jakbym w magnetofonie nacisnal naraz przycisk play i foward. Taki przyspieszony niski glosik:(
Tytuł: dzwieki otoczenia
Wiadomość wysłana przez: Pit w 09 Kwietnia 2004, 15:36:45
moze masz zle probkowanie - sprobuj dac takie jak maja dzwieki w /sounds