- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mytnik w 29 Kwietnia 2009, 21:16:44
-
Witam. Mam do was pytanie dotyczące taboru jadącego z przekroczoną skrajnią. Dziś na stacji zauważyłem byczka, który ciągnął (powoli) jeden taki wagon, a obok niego szło dwóch panów, w kamizelkach. Czy Ci panowie idą obok takiego składu tylko w stacjach ?? I po co ??
-
Może szli po browara? A tak na serio to co na tym wagonie było/jaki typ wagonu?
-
Nie wiem dokładnie, bo pociąg jechał i nie zdążyłem się przyjrzeć.
Było to coś w podobie do 2 screenu z tego wątku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10732.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10732.0.html)
-
"Norca" więc może szli dlatego że wagon akurat przejeżdżał pomiędzy semaforami lub jakimś innym miejscem które musiało być obserwowane podczas przejazdu.
-
Ci ludzie obserwują i słuchają* czy przy przejeździe przez zwrotnice, miejsca niebezpieczne itd. wszystko idzie ok. Przykładowo gdyby doszło do wykolejenia na rozjeździe maszynista mógłby tego tak szybko nie zauważyć. A trochę osi takie wagony mają... . Dodatkowo informują maszynistę jak ma regulować siłę pociągową aby bezpiecznie przeprowadzić taki wagon. W Łodzi czasami zdarza się, że wiozą transformatory z ABB i również jest obstawa. Każdy rozjazd pokonują z V~2-5km/h**.
* - jak napisałem w innej formie to mi "wygwiazdkowało" ;)
EDIT
** - podana prędkość tyczy się jazdy "w bok".
-
Ale czy ten pociąg jedzie tak wolno tylko w stacjach czy na szlaku też ?
-
Jeśli nie ma przeszkód i jest taka możliwość to leci szybciej :). Ale nie spodziewaj się, że taki skład będzie pocinał setuchną ;).
Chyba najszybciej (w Polsce) jeździ 50km/h, ale zazwyczaj jest to 20-30km/h i ok 10km/h przez stacje.
-
Po zwrotkach i przy peronach zazwyczaj jest 15 km/h w przypadku takiej skrajni. Jest też możliwość wstawienia wagonu z makietą przed wagonem ze skrajnią, chociaż ja się jeszcze z tym nie spotkałem.
-
Ale czy ten pociąg jedzie tak wolno tylko w stacjach czy na szlaku też ?
Jeśli jest przeszkoda na szlaku, to tam też zwalnia. Obsługa pociągu dostaje dokładną rozpiskę o miejscach, przez które przejazd pociągu trzeba obserwować.
-
Po zwrotkach i przy peronach zazwyczaj jest 15 km/h w przypadku takiej skrajni. Jest też możliwość wstawienia wagonu z makietą przed wagonem ze skrajnią, chociaż ja się jeszcze z tym nie spotkałem.
Ja jeszcze jak chodzilem do szkoly, to widzialem kiedys skrajnie, wlasnie z wagonem platforma, na ktorej byla umieszczona obrysowka z drewna, a przed skrajnia jechal sieciowy i podwieszal trakcje.
Pozdrawiam Ryszard.
Ps. przepraszam za brak polskich liter (chwilowo system mi nie pozwala)
-
Wyciąg z telegramu. - "NORCA" porusza się z prędkością szlakową do 50km/h, Ładunek musi być symetrycznie załadowany do osi toru. Przesunięcie ładunku odbywa się za zgodą pracownika DS, z uzgodnieniem operatora ładunku " operator Norca". Przewóz pod obowiązkowym konwojem pracowników DS. o specjalności drogowej. Dopuszczalna prędkość składu na zboczenie 5km/h.