- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: mechatronik w 27 Kwietnia 2009, 16:52:30
-
Witam.
Mam małe pytanie odnośnie "końcówek" w wagonach osobowych i obowiązku ich załączania po zmianie czoła.
Byłem dzisiaj świadkiem jak skład opuścił stację bez załączonych tylnych czerwonych lamp.
Czy nadal istnieje obowiązek załączania lamp czy nie ?
Zastanawia mnie również czy wagon z uszkodzonym oświetleniem "ostrzegawczym" może zostać włączony do składu i stanowić ostatni lub pierwszy wagon ?
Pozdrawiam.
Przenoszę.
Akvin
-
@mechatronik, wydaje mi się, że ten sygnał oznacza koniec pociągu. W przypadku rozerwania, dyżurny kontaktuje się z maszynistą i dalej podejmują odpowiednie kroki. Więc wg mnie nadal istnieje ten obowiązek ;)
-
Oczywiście, że tak. Przypuszczalnie na następnej stacji kierownik albo konduktor miał jogging na koniec składu ;)
Wagon bez działających "końcówek" może być włączony do składu - wiesza się na nim wtedy tzw. gary (zobacz na avatar @defilera - dokładnie takie coś). Najczęściej taką sytuację można spotkać przy przesyłaniu wagonów do / z naprawy.
-
W Niemczech tak jest, jak mowi Patrykos; Zg2 oznacza koniec pociagu, i semafor dopiero mozna dac na Hp1, jak Zg2 minelo nastepny semafor; choc dzis juz niekoniecznie, bo w wiekszosci miejsc sa automatyczne liczniki osi.
-
U mnie często jest tak ,że końcówek zapomną wyłączyć bo pociąg zmienia kierunek i wtedy końcówki palą się od strony lokomotywy i na końcu.
-
Witam,
Wagony Bhp, mimo, że mają świetlne "końcówki", posiadają gary. Nie rozumiem do końca tej sytuacji. Przecież świetlne są skuteczniejsze od garów. Ponadto jeżeli gary miałyby sygnalizować, że to skład wagonów Bhp to i tak nie miałoby sensu, bo przecież świetlne końcówki są umieszczone znacznie wyżej niż w tradycyjnych wagonach, więc "każdy głupi" mógłby odróżnić skład, na którego końcu jest np. Adu od składu, na którego końcu jest Bhp.
Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?
pozdrawiam
EDIT:
Jak by kogoś interesowało to bez końcówek z Łodzi Kaliskiej wyjechał Wrocławianin.
Ze Słupska "Gwarek" bardzo często odjeżdza bez końcówek, albo z garami, jak kierpoć zauważy.
-
Dzięki za odpowiedzi.
Pytam bo dzisiaj moją uwagę na temat braku załączonych końcówek, zignorował zarówno konduktor jak i dyżurna ruchu na stacji. Dlatego zacząłem mieć wątpliwości co do załączania tych świateł.
Jak by kogoś interesowało to bez końcówek z Łodzi Kaliskiej wyjechał Wrocławianin.
-
ciach...
moją uwagę na temat braku załączonych końcówek, zignorował zarówno konduktor jak i dyżurna ruchu na stacji.
ciach..
Rutyna ... To najprostsza droga do katastrofy.
-
U mnie dyżurni zwracają na końcówki uwagę - ostatnio pośpiech do wawy przejeżdżał i od Pilawy do Otwocka na wszystkich 4 stacjach krzyczeli z nastawni - odpowiedź: 'Tak, wiemy...'
-
Chyba zaczyna się psuć coraz więcej wagonów bo wczoraj widziałem skład "zaopatrzony" w gary na końcu..., - ewentualnie był to ten sam wagon co na wspomnianym wcześniej Wrocławianinie, ale tym razem ktoś się przyłożył ;).