- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: uetam w 26 Kwietnia 2009, 23:21:03
-
Bry,
ostatnio zauwazylem cos dziwnego, a mianowicie przy nowszych kartach graficznych wystepuje cos w stylu tego, co widac na zalaczonym screenie. Co ciekawe przy karcie graficznej GF2 MX 200 lub ATI 9100 problem nie wystepuje. Mozecie to sprawdzic u siebie odpalajac Calkowo i latajac na freefly obok slupka hektometrowego sprawdzac czy tekstura zacznie 'ginac'. Jestem ciekaw na jakich kartach problem wystepuje a na jakich nie. Pisze celowo na forum, gdyz Jubaj stwierdzil, ze mam popsuta karte graficzna a ja zauwazylem, ze problem taki wystepuje u wielu osob z nowszymi komputerami.
pzdr
Dodam tylko, ze sam posiadam geforce 7600gt
-
NVIDIA GeForce 9500 GT (1024 MB) tekstury zanikają.
-
U mnie (Radeon 9550 i GF 8600 GS) podobnie. Co do słupka hektometrowego to u mnie tylko na "dużych" słupkach cyfry wyświetlają się poprawnie, na węższych (mniejszych) dochodzi do zanikania tekstury.
-
Na moim starociu - GeForce4 MX440 na rozdz. 800x600 ok.
Na innych rozdziałkach nie sprawdzałem - to moja domyślna.
Exe 664
-
U siebie zauważyłem ostatnio przenikanie tekstur po wyłączeniu synchronizacji pionowej.
Poprzednio miałem stałe 60 FPS i prawie brak przenikania tekstur.
Obecnie mam >200 FPS i się przenikają.
-
Nie moja wina, że niektórym karty graficzne nie obsługują 24 bitowego bufora Z :] (Wcześniej był standardowo 32, ale mi Ti4200 nie obsługiwał tego, więc sobie zmniejszyłem :P)
Postaram się to jakoś rozwiązać.
-
Ja też to mam niestety na GF7300. Wogóle zauważyłem że nowe stery do kart nVidia mieszają strasznie z wyświetlaniem textur w symku :/ Kiedyś miałem S3 TRIO 2MB i było pięknie :)
-
Yb - moze po prostu wystarczy dodac kolejny parametr do eu07.ini ?
-
Jakbyś się nie szwędał gdzieśkolwiek rano, to już by ta kwestia została rozwiązana :]
-
I dalej jest popsute...
@Winger: Masz jakis pomysl jak to naprawic?
-
Może poczekać na espe-cośtam? :P
-
Nieee... Nie po to sie meczylem ze wstawianiem slupkow i tabliczek, zeby teraz czekac do spt :D
-
Proszę o wypowiedzi w tym temacie wszystkich użytkowników. Ma ona być skonstruowana wg schematu:
marka - model - czy występuje problem?, np:
nV Ti4200 - nie
-
nVidia 5200FX - nie
nVidia 7800GT - tak
-
ATI Radeon HD 4850 - TAK
-
Nvidia 8600M GS - tak.
-
nV 7600GS - tak, choć na drawinowie słupki działają dobrze...
-
Point of View nV GF 7300GS 512MB, driver 181.22 - tak
-
NVIDIA GeForce 9400 GT-Tak
-
nV 7600GS - tak.
-
Nvidia GF 6600 - tak,
nvidia GF 8400M GS - tak.
-
NVidia GeForce 9200M GS - tak
-
TAK
-
nv 6200 problem występuje ale co ciekawe objawy te nasilają się wraz ze spadkiem fpsu czyli im mniejszy fps tym bardziej tekstury przenikają się wzajemnie.
-
W zasadzie temat jest niekonkretny, bo nie chodzi o przenikanie się tekstur, tylko o niską dokładność bufora Z przy dwóch, bliskich sobie płaszczyznach. Tekstury nie mają tutaj nic do rzeczy (na nieoteksturowanych powierzchniach też zachodzi ten efekt). Prosiłbym w takim razie o sprawdzenie, jakie jest minimalne rozsunięcie powierzchni przy odległości 50-100m od obiektu, aby efekt nie zachodził.
-
To ja może jeszcze dorzucę, że przy W4 taki efekt też występuje. Przy innych wskaźnikach tego nie zaobserwowałem.
-
Prosiłbym o wklejenie (może być na priv) odpowiedzi pomocy technicznej poszczególnych producentów kart graficznych.
Proszę o udział w ankiecie: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11754.0.html
-
Wykonalem male testy na standardowym slupek-hm.t3d + slupek-hm.inc
- exe q [tekstura nie znika]
- ostatni spks [tekstura znika]
-
Panowie, a nie łatwiej po prostu zastosować te większe słupki ? Na nich z tego co pamiętam takie rzeczy się nie działy, a wyglądają zdecydowanie lepiej.
;)
-
Chyba zartujesz. One maja metr na metr :P
-
Ale przynajmniej je dobrze widać ;p. A na serio to w takim razie chyba nie te miałem na myśli ;d. Jak możesz to zapodaj wymiary tego co masz na filmiku bo one coś za małe mi się wydają ;p.
Wyniki pomiarów standardowego słupka:
-wysokość (nad ziemią) : 500
-szerokość : 300
-grubość : 180
-wysokość cyfry : 130
A jak to się ma do tych "dużych" i "małych" w scenerii ?